Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Yo-yo game vraag en meer...

Yo-yo game vraag en meer...

Hoi,

hoewel ik niet heel veel tijd doorbreng op dit forum en dan vooral meelees zit ik nu toch met een paar vragen.
    Eerst zal ik eventjes m'n paardje een beetje voorstellen dan weten jullie ook waar ik over het heb. Ik heb een mini-hengstje van 4 jaar jong, genaamd Fiador.

Hoewel alles steeds beter lijkt te gaan heb ik nu een probleem met yo-yo game. Wanneer ik begin met Fase 1 en na drie rustige tellen opvoer na twee draait mijn pony zich weg van mij en dwingt mij zo eigenlijk van positie te veranderen of de rope strak te trekken en hem weer naar mij laten keren. Welke van de twee is de juiste manier? Of geen van beiden?
    Hij doet sinds kort en schijnt door te hebben mij op die manier te dwingen van positie te veranderen. ( hij yo-yo't mij in plaats van andersom )

Gisteren kreeg ik ook te maken met iets helemaal nieuws. Terwijl ik hem stond te borstelen kwam er een kennis langs. Ik stopte met borstelen en ging met haar kletsen. Zij stond rechts van m'n mannetje en ik links. Uit het niets begint Fi ineens naar rechts te slaan en trapte haar drie maal ( ze heeft niets en de hoeven schampte gelukkig alleen ). Heeft iemand hier een reden voor? Fiador was wel een bijtertje maar schoppen heeft hij nog werkelijk nooit gedaan.

En als laatste... dit probleem had ik eigenlijk al verwacht vanaf het begin. Circling game in stap is helemaal onder de knie maar aandraven is een drama. Hij is met geen mogelijkheden in draf te krijgen. We zijn nu wel zover dat hij zich sneller wilt voort bewegen in de stap.
    Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?
    Heel erg bedankt en ik geloof dat het een behoorlijk verhaal geworden is...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Yo-yo game vraag en meer...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door The Buckaroo
    Hoewel alles steeds beter lijkt te gaan heb ik nu een probleem met yo-yo game. Wanneer ik begin met Fase 1 en na drie rustige tellen opvoer na twee draait mijn pony zich weg van mij en dwingt mij zo eigenlijk van positie te veranderen of de rope strak te trekken en hem weer naar mij laten keren. Welke van de twee is de juiste manier? Of geen van beiden?
    Hij doet sinds kort en schijnt door te hebben mij op die manier te dwingen van positie te veranderen. ( hij yo-yo't mij in plaats van andersom )
    Bedenk eens wat Parelli ook weer zegt, over het bewegen van je voeten

[quote]Gisteren kreeg ik ook te maken met iets helemaal nieuws. Terwijl ik hem stond te borstelen kwam er een kennis langs. Ik stopte met borstelen en ging met haar kletsen. Zij stond rechts van m'n mannetje en ik ]

Een paard doet eigenlijk nooit iets 'volledig uit het niets'. Er is altijd een reden voor en er zijn ook vrijwel altijd signalen aan vooraf gegaan. Dat de mens ze niet ziet, betekent niet dat ze er niet zijn.

Voor de reden voor dit trappen zul je bij je paard moeten zijn... Misschien dat jullie hem onbewust 'opsloten' door aan beide kanten te gaan staan. En dan ook nog onbewust druk op hem uitoefenden, doordat je aan het kletsen was en niet meer op je lichaamshouding lette.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Nou, het vreemde zit hem dus in het feit dat het pas na een aantal minuten gebeurden. Hij had genoeg ruimte tussen ons in om zich heen en weer te bewegen indien ongemakkelijk. Zo snel het gekomen was, was het ook weer weg. Toen ze op tien meter afstand stond was Fi tevreden en keek mij op de meest engelachtige manier aan die mogelijk is.
    Ik was met stomheid geslagen.

En van de yo-yo vraag had ik het wel verwacht, maar bevestiging is altijd fijn. Bedankt!

Nou, het vreemde zit hem dus in het feit dat het pas na een aantal minuten gebeurden.
    Al die tijd werd het lastiger en lastiger voor hem. Hij was met zichzelf in gevecht maar op een gegeven moment ging het echt niet meer in de benauwde ruimte tussen de twee roofdieren die hem opsloten.

Hij had genoeg ruimte tussen ons in om zich heen en weer te bewegen indien ongemakkelijk.
    Vond jij.

Toen ze op tien meter afstand stond was Fi tevreden en keek mij op de meest engelachtige manier aan die mogelijk is.
    Dat was vast de de uitleg, zo van, het ging echt niet meer, maar nu dat enge mens weg is, nu wil het wel.

Gezien ook het verhaaltje van het trappen, misschien is de druk wel te groot voor hem. Ik weet niet hoe hoog een mini hengstje is, maar ik kan me zo voorstellen dat je boven hem uitkomt. Extra grote bedreiging. Wat je wellicht is kan proberen, is de yoyo uit te voeren terwijl je met je schouder naar hem toe staat ipv met je navel. Het lijkt mij dat hij het geheel als veel te veel druk ervaart. Hij yoyot dus met jou, niet omdat hij ondeugend is maar omdat hij probeert onder de druk uit te komen.

Veel plezier met je paardje!

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Je hebt daar absoluut een punt. Dit ga ik morgen zeker uitproberen.
    Vandaag ging het Parelliƫn volgens mij weer wat beter. Wat games gedaan met skippy ball enz. En de uitbreiding van Porcupine gedaan ( hoofd laten zakken ).
    Bij de nieuwe spelletjes is Fi zeer gefocusd en heeft veel aandacht, ik kreeg langzaam aan het idee dat Fi zich ontzettend verveeld tijdens de spelletjes die hij al goed kent.

PS: het mini-hengstje telt 76 centimetertjes.

Bladwijzers

Forum Rechten