Hoi,
hoewel ik niet heel veel tijd doorbreng op dit forum en dan vooral meelees zit ik nu toch met een paar vragen.
Eerst zal ik eventjes m'n paardje een beetje voorstellen dan weten jullie ook waar ik over het heb. Ik heb een mini-hengstje van 4 jaar jong, genaamd Fiador.
Hoewel alles steeds beter lijkt te gaan heb ik nu een probleem met yo-yo game. Wanneer ik begin met Fase 1 en na drie rustige tellen opvoer na twee draait mijn pony zich weg van mij en dwingt mij zo eigenlijk van positie te veranderen of de rope strak te trekken en hem weer naar mij laten keren. Welke van de twee is de juiste manier? Of geen van beiden?
Hij doet sinds kort en schijnt door te hebben mij op die manier te dwingen van positie te veranderen. ( hij yo-yo't mij in plaats van andersom )
Gisteren kreeg ik ook te maken met iets helemaal nieuws. Terwijl ik hem stond te borstelen kwam er een kennis langs. Ik stopte met borstelen en ging met haar kletsen. Zij stond rechts van m'n mannetje en ik links. Uit het niets begint Fi ineens naar rechts te slaan en trapte haar drie maal ( ze heeft niets en de hoeven schampte gelukkig alleen ). Heeft iemand hier een reden voor? Fiador was wel een bijtertje maar schoppen heeft hij nog werkelijk nooit gedaan.
En als laatste... dit probleem had ik eigenlijk al verwacht vanaf het begin. Circling game in stap is helemaal onder de knie maar aandraven is een drama. Hij is met geen mogelijkheden in draf te krijgen. We zijn nu wel zover dat hij zich sneller wilt voort bewegen in de stap.
Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?
Heel erg bedankt en ik geloof dat het een behoorlijk verhaal geworden is...
Bladwijzers