Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: Putwater

  1. #1
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Putwater

    Ik heb gelezen dat als je putwater geeft als drinkwater aan paarden dat het van goede kwaliteit moet zijn, anders kan het gezondheidsproblemen geven.

    Hoe kan je nu zien of dit van goede of slechte kwaliteit is ? Of waar zou je dit kunnen laten testen ?

    De paarden zijn verhuisd en kan daar gebruik maken van putwater, maar het ziet er wel wat troubel uit.
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  2. #2
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: Putwater

    Ik ga het eens navragen maar volgens mij kan mijn vader dat op zijn werk testen Sylvia... Dan kan je vrijdag een staaltje meebrengen .

    xxx julieke

  3. #3
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Putwater

    Graaf !! Dat zou super zijn zeg
    Alvast ne dikke merci !
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  4. #4
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Putwater

    Ons Rengel leeft ook op putwater. Ik zou het moeten laten testen maar het is er nog nooit van gekomen.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  5. #5
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: Putwater

    Bij ons krijgen alle paarden regenwater als drank. Je kan je water laten testen. We zouden nogal een rekening hebben anders

  6. #6
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Putwater

    Dit is de eerste keer dat ik van putwater gebruik maak en ik had juist die info gelezen en omdat het water er toch niet smakelijk uitziet, begon ik me toch zorgen te maken.

    Ziet dat van jou er ook zo troubel uit, rengeltje ? Precies of het staat er al weken.
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  7. #7
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Putwater

    Ik gaf een tijdlang slootwater aan mn paard. Nooit gecontroleerd. Na maanden modderen met oogontsteking was deze ineens weg toen ik besloot dagelijks 2 tonnen kraanwater naar de wei te sjouwen.

  8. #8
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Putwater

    Regenwater zou sowiso gezonder zijn dan kraantjeswater. Dat kregen ze hiervoor dan weer, recht van't vat
    En dat ziet er wel wat geelig uit, maar niet troubel.
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: Putwater

    kun je dat niet bij de welkoop of dierenspeciaalzaak doen? daar testen ze ook water van aquaria. misschien kunnen ze dit ook?
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  10. #10
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: Putwater

    Mijn vader werkt voor de Dierengezondheidszorg Vlaanderen dus da's ook wel betrouwbaar denk ik . Het is mogelijk Sylvia, maar tis wel niet gratis, ik weet niet hoeveel het juist kost. Maar je kan dus wel een staaltje meebrengen vrijdag.

    xxx julieke

  11. #11
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Putwater

    Tzal wel geen fortuinen kosten zeker, hopelijk
    Ik breng zeker een staal mee ! Want ik wil er niet te lang mee wachten eigenlijk.
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  12. #12
    barbarosa
    Guest

    Re: Putwater

    putwater versterkt het imuunsysteem ook.onze honden krijgen het maar we hebben hier geen put voor de paarden,ze krijgen kraanwater en soms gemixt met regenwater..
    het laten testen kan wel goed zijn,want je weet nooit wat voor rotzooi er in de grond zit (en in het water)
    ik heb het vroeger eens laten doen bij iemand die in een laboratorium werkt,toen wilden we het als drinkwater gebruiken,toch maar even laten testen zaten toen bacteriën in die schadelijk konden zijn voor ons,toen hadden we net 10 puppies en zij kregen het wel en bleven gezond.
    ik hoop voor jou dat het putwater goed door de test komt,scheelt veel geld

  13. #13
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: Putwater

    oké da's goed sylvia, het staaltje moet wel minstens een liter zijn zegt mijn papa, en hij weet niet precies hoeveel het kost maar hij schat iets tussen de 60 en 70€...

    xxx julieke

  14. #14
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Putwater

    Wow, das wel prijzig
    Ik zal eerst nog eens rondhoren dan, hopelijk vind ik het ergens goedkoper dan. Kan ik nadien nog zien.
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  15. #15
    barbarosa
    Guest

    Re: Putwater

    mijn vriend zegt net dat je het ook bij de apotheker kunt laten testen,maar dat gaat misschien alleen op bacteriën ik zou het niet weten... succes
    hoe dieper de put hoe beter de kwaliteit,en als naast de wei gewassen staan die bespoten worden of een vuile beek ofzo dan gaat het water ook slechter zijn. Heb je een open put of een geboorde put? wij hebben in de tuin een geboorde put,das een darm in de grond aangesloten op een pomp (vermoeiend ) bij een open put kunnen dikwijls dode dieren (ratten,katten,..) in liggen en andere vuiligheid van boven de grond..

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •