Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Putwater

  1. #16
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Putwater

    Vind 70E om een eerste levensbehoefte te testen niet duur. Maar da's mijn mening...

  2. #17

    Re: Putwater

    Kan je het staaltje niet meegeven met je DA? Die werken toch samen met een laboratorium.
    Don't dream your life, live your dream!

  3. #18
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Putwater

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Vind 70E om een eerste levensbehoefte te testen niet duur. Maar da's mijn mening...
    Ieder zijn mening en portomonee

    Als ik het goedkoper kan laten testen waarom niet dan ?
    En er zijn er velen die er geeneens nog niet aan denken ...
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  4. #19

    Re: Putwater

    Als je een staal naar mij opstuurt kan ik in elk geval de (zware) metalen checken.

    Meestal valt het met de bacterieen wel mee. Zolang er maar geen blauwalg en botulisme inzit. Maar dat merk je snel genoeg.

    Je kan het water ook makkelijk zelf testen door een paar goedkope goudvissen te kopen en die er een tijd in rond te laten zwemmen (wel voeren natuurlijk). Nou is een goudvis geen paard natuurlijk, maar over het algemeen kan je wel stellen dat waar een goudvis aan doodgaat niet goed is voor een paard. Er zijn geen stoffen bekend die wel schadelijk zijn voor paarden en niet voor goudvissen.

    Wel een stuk of vijf goudvissen nemen, anders schiet het niet op.

    Watervlooien (daphnia magna) worden ook veel gebruikt als watertesters.

    Ik doe een promotieonderzoek op biobeschikbaarheid van verontreinigingen in bodem(water) dusssssssssss ik weet hoe ze die testen doen.

    De hoge prijs zit 'm voornamelijk in de man-uren die je moet betalen
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  5. #20
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Putwater

    Haha, och arme die goudvissen En als ze het overleven zit ik daar met een hoopje vissen, zullen men katten wel leuk vinden, haha.

    Tof dat je het voorstelt, maar moet je dan ook een liter hebben ? En hoeveel kost het bij jou dan ?

    Wel goed je uitleg, want eigenlijk wist ik niet wat ze nu juist zouden testen
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  6. #21
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Putwater

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door *Sylvia*
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Vind 70E om een eerste levensbehoefte te testen niet duur. Maar da's mijn mening...
    Ieder zijn mening en portomonee

    Als ik het goedkoper kan laten testen waarom niet dan ?
    En er zijn er velen die er geeneens nog niet aan denken ...
    Natuurlijk als het goedkoper kan, dan altijd doen. Maar ik zou geen rustige nacht hebben als ik niet zou weten dat het veilig was. En ik mag hopen dat paardeneigenaren daar wél aan denken, de paarden zijn tenslotte volledig afhankelijk van ons eigenaren.

    Maar ik begrijp dat je het ze nog niet geeft? Goed dat je het eerst na laat kijken. Een DArekening als je paard er ziek van wordt kost al gauw heel wat méér....

  7. #22

    Re: Putwater

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door *Sylvia*
    Haha, och arme die goudvissen En als ze het overleven zit ik daar met een hoopje vissen, zullen men katten wel leuk vinden, haha.

    Tof dat je het voorstelt, maar moet je dan ook een liter hebben ? En hoeveel kost het bij jou dan ?

    Wel goed je uitleg, want eigenlijk wist ik niet wat ze nu juist zouden testen
    20 mL is meer dan voldoende voor een analyse zware metalen

    verder stuur ik je even een pb
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  8. #23
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Putwater

    Okido.

    Heb ook nog eens rondgebeld en die prijzen zijn idd normaal .
    Afhankelijk of je de drinkbaarheid wil testen voor runderen, varkens, mensen en voor paarden hadden ze geeneens nog geen prijs ! Maar als runderen het mogen drinken, zal het voor paarden ook wel goed zijn zeker ?!
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  9. #24

    Re: Putwater

    in principe maakt het voor verschillende organismes niet heel veel uit. Het enige dat een bekend voorbeeld is is koper. Dat zit wél in paardenlikstenen maar schapen moge dat absoluut niet hebben.

    De maximaal toelaatbare waardes voor zware metalen voor koeien paarden etc, zijn vrijwel gelijk.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  10. #25

    Re: Putwater

    gatverdamme zit ik in mijn vrije tijd over werk te praten
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •