Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: sugar bij de DA geweest, hij heeft ijzers nodig

  1. #16
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re: sugar bij de DA geweest, hij heeft ijzers nodig

    Bel Annette Nielsen (AANHCP opgeleid) eens op voor een second opinion...
    06 223 98 141

  2. #17
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: sugar bij de DA geweest, hij heeft ijzers nodig

    ik denk dat het niet plassen onder het zadel duidt op pijn ergens. dit kan in rug of benen zijn. is ook het eerste waar ik aan denk, en ik ben niet eens da
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  3. #18
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: sugar bij de DA geweest, hij heeft ijzers nodig

    Als een paard moet plassen, dan neemt hij daarvoor een andere houding aan. Ruinen gaan vaak heel erg met de voorbenen vooruit en de achterbenen achteruit-wijd staan. Als een paard daar opeens mee ophoudt, dan kan dat aan het extra gewicht van de ruiter op die hoeven liggen, dat vind ik niet zo'n vreemde gedachte. Als hij verder ook sloom is, dus misschien erg behoedzaam loopt, en bij onderzoek aan de hoeven het paard daar pijn aangeeft, in combinatie met bloeduitstortingen in de hoef, ja, dan zou ik misschien dezelfde conclusie trekken als die DA.
    Ik ken de hoefsmid die je DA je aanraad niet, maar hoor dat er meerdere mensen hier geen goede ervaringen mee hebben.
    Niet alle goede hoefsmeden zijn natuurlijke bekappers. Vash en Ollie hebben geen ijzers, worden door een hoefsmid geholpen die een meerjaarse opleiding heeft gehad, vroeger Ollie ook beslagen heeft en gewoon GOED is. Vash en Ollie zijn 2 verschillende paarden en worden door hem ook verschillend bekapt. Er bestaan in mijn optiek namelijk 2 soorten hoefsmeden: goeie en slechte. Of dat nou normalbekappers zijn of natural, in beide categorien lopen hele goeie en hele slecht rond. Zoek een smid die door de mensen hier die ervaring hebben goed bevonden is en bij jou in de buurt zit. Da's voor de continuïteit ook handig. Een smid die pas over 3 weken tijd heeft om te komen bij een paard met problemen valt in mijn ogen direct al af.
    Succes met zoeken naar een goeie oplossing!!

  4. #19

    Re: sugar bij de DA geweest, hij heeft ijzers nodig

    maar dan nog, om dan om die reden meteen ijzers onder te slaan???
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  5. #20
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: sugar bij de DA geweest, hij heeft ijzers nodig

    Snap je de strekking van mijn verhaal niet? Samengevat: andere smid zoeken! Niet één die door de telefoon kan zien wat er hand is en een paard met pijn vervolgens 3 weken laat wachten.

  6. #21

    Re: sugar bij de DA geweest, hij heeft ijzers nodig

    ja ik snap het wel 3 weken in wel lang zelfs nu is het nog lang wachten
    de DA heeft de hoefsmit uit gelegd wat er aan de hand was.

    ik heb het overlegd met me moeder. zij vond het ook lang duren.
    maar ze zij dat is het toch maar moest proberen bij die hoefsmit
    was het niks dan konden we op zoek naar een anderen.

    ik heb al gekeken op de site van marco krull
    en ik vond het er erg goed uit zien

    ik kan natuurlijk gewoon bellen alleen heb ik dan een hele boze moeder.
    maarja voor sugar is het wel fijn. want hij wordt al lekker dik van zijn vakantie. die alleen maar uit eten en knufelen bestaat
    Sugar in mijn hart Chitto in de weide

  7. #22

    Re: sugar bij de DA geweest, hij heeft ijzers nodig

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Er bestaat geen natuurlijke manier van beslaan.
    Ik ken de manier van werken van Joke. Daarom raad ik je ook iemand anders aan. Ik heb vaker werk van haar hand gezien en vond het om te huilen. Natural balance ijzers zijn ook gewoon ijzers. Vind het ook schandalig dat ze zichzelf "natuurlijk" bekapper noemt, want dat is ze bijlange niet. IJzers brengen gewoon meer geld binnen dan alleen bekappen.
    Bij het paard van mijn overbuurvrouw is Joke ook geweest en daarna kreeg dat paard ook een bloeduitstorting en er vielen gaten in de hoef. En aan de binnenkant braken stukken hoef af. Daarna is Raymond Kramer geweest. Hij werkt ook via de Natural Balance. Weetje iets over hem? En zoja, Ben je tevreden of niet?
    x Lianne
    , K
    yra

  8. #23
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: sugar bij de DA geweest, hij heeft ijzers nodig

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door cesara
    de DA die ik heb is al erg NH. ze heeft zelf haar paardje dag en nacht buiten, geen biks. en vind dat paarden buiten horen ipv op stal.
    ook rijdt ze bitloos en freestyle.
    ze rijdt ook hier
    http://www.depaardenmaat.com/manege/

    hier is de site van de hoefsimt.
    ze werk Op een natuurlijke manier bekappen en beslaan
    [url]http://www.home.zonnet.nl/joke_nibbe]
    Is je niet opgevallen dat de DA rijdt bij de partner van de hoefsmid? Geen wonder dat ze haar aanraadt.
    Een vriendin van mij heeft haar paarden een paar keer laten bekappen door Joke en was (m.i. terecht) zeer ontevreden over haar werk. Daarbij in acht genomen dat Joke slecht bereikbaar is en mensen/paarden vaak lang laat wachten denk ik dat het echt een goed idee is om een andere smid te zoeken...
    Verder vind ik het bijzonder kortzichtig om op 1 mogelijke oorzaak af te gaan en niet verder te kijken als er een gedragsverandering plaatsvindt (het ineens niet meer willen plassen onder het zadel). Of is de rest van het paard ook onderzocht?
    Succes!
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  9. #24
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: sugar bij de DA geweest, hij heeft ijzers nodig

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door cesara
    ik heb het overlegd met me moeder. zij vond het ook lang duren.
    maar ze zij dat is het toch maar moest proberen bij die hoefsmit
    was het niks dan konden we op zoek naar een anderen.

    ik kan natuurlijk gewoon bellen alleen heb ik dan een hele boze moeder.
    Laat je moeder dit topic gewoon even lezen, dan weet ze wat we bedoelen. Enne....."als het niks wordt" met Joke (en de kans is groot zoals je hier leest), dan ben je achter de feiten aangelopen want dan is het leed al geschied....

  10. #25

    Re: sugar bij de DA geweest, hij heeft ijzers nodig

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Is je niet opgevallen dat de DA rijdt bij de partner van de hoefsmid? Geen wonder dat ze haar aanraadt.
    !!!!!!!!

    [size=99px]in westfriesland noemen ze dat gewoon ordinaire zakkenvullers![/size]
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  11. #26

    Re: sugar bij de DA geweest, hij heeft ijzers nodig

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door cesara
    de DA die ik heb is al erg NH. ze heeft zelf haar paardje dag en nacht buiten, geen biks. en vind dat paarden buiten horen ipv op stal.
    ook rijdt ze bitloos en freestyle.
    ze rijdt ook hier
    http://www.depaardenmaat.com/manege/

    hier is de site van de hoefsimt.
    ze werk Op een natuurlijke manier bekappen en beslaan
    [url]http://www.home.zonnet.nl/joke_nibbe]

    contradictio interminis!
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •