Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: goed passend zadel voor de rooonde rug

Actief Forumlid marjans's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006

goed passend zadel voor de rooonde rug

Hoi allemaal,
    Ik rijd Miko nu een jaar met de barefoot cheyenne. Heerlijk zadel máár het blijft aan het schuiven, miko is zó rond. Heeft geen schoft en nergens een "hoekje" dus alle schuift heerlijk eraf...
    Wie van jullie heeft een érg rond paard en kent dit probleem en, vooral, wie heeft er een oplossing voor gevonden? Dat zou ik érg graag horen dan! welke zadels zijn erg geschikt voor de ronde, korte rugjes?

(Heb de pommel al eruit gehaald en opgevuld met kussenvulling, helpt ook minimaal)

Groetjes,
    Marjan
    leven is meervoud van lef

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: goed passend zadel voor de rooonde rug

Mijn zadel wat ik net heb bevalt tot nu toe goed, het is een Bates Caprille dressuurzadel. De wintec komt uit dezelfde fabriek is prijsgunstiger en zou het ook goed moeten doen.

Mijn paardje is een kruising draver haflinger, heeft meer de bouw van een haflinger is ook behoorlijk rond en heeft weinig schoft wel duidelijke schouders. Ik heb ook lang naar een zadel gezocht, maar een zadel is erg persoonlijk.

Succes met je zoektocht!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Misschien is een andere pad een oplossing? Welke pad heb je nu? Bij mijn schoof het met de grandeur ook best veel, maar met een HAF-pad stukken minder.

Susan is een Haflinger die aan de bovenzijde een tafelblad model heeft.
    Bij haar bleef de cheyenne ook steeds naar voren schuiven. Ik had ook al boompje eruit gehaald en kussenvulling ingedaan, dan is het in ieder geval minder vervelend voor haar. Dat gaat.

Nu heb ik de Startrekk Comfort, die blijft beter liggen.... als ik hem maar niet te strak aansingel. Anders schuift ie ook naar voren, zij het minder dan de cheyenne. Eigenlijk singel ik belachelijk weinig aan.

Ik kan dan ook alleen opstappen als iemand de andere kant tegenhoudt, of via een opstapje, maar dan blijft ie tijdens het rijden PRIMA liggen!

(Toch weer zo'n prettig effect van je paard rechtrijden enzo )

May the horse be with you!

pasterza
    Guest

Bij mijn vroegere barefoot op ronde haf had ik een Westip singel aan bevestigt en sindsdien gleed het zadel niet tot nauwelijks Westip singels zijn gemaakt van elastiek maar op een speciale manier vervaardigt dat het wel stevig is. Te koop bij buitenzinnig.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Buitenzinnig heeft zelf overigens een reuze-ronde-Haf.. waar de Ghost op ligt als een huis!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Mijn haf wordt met de Startrekk gereden. Ik singel heel los aan, ben nog altijd bang voor drukplekken. Ik heb hem met de Equitex, de Grandeur en nu met de HAFpad gereden. Daar merk ik weinig verschil in. Toch eigenlijk wel, de sympatex onder de Grandeur lag toch wel wat stroever. Maar leverde ook schuurplekken op

Ik zie mijn bijrijder wel schuiven.... Het ligt vaak erg aan je eigen houding! Werk daar aan!

Aangemeld
    Jul 2006

Ik zie mijn bijrijder wel schuiven.... Het ligt vaak erg aan je eigen houding! Werk daar aan![/quote]

Mijn eigen houding? Uhm dat is nogal een voorbarige conclusie Antheman. Het zadel schuift niet onder het rijden maar voornamelijk tijdens het opstijgen plus is het zadel moeilijk recht liggend te krjigen op Miko's rug omdat hij net als susan (mooi gezegd trouwens) een tafelblad rug heeft. Singel ik aan de ene kant een gaatje meer aan, dan ligt ie al scheef. Opstappen met een opstapje kán ik doen maar als ik onderweg om een of andere reden eraf moet en weer erop heb ik weer hetzelfde probleem.

Aangemeld
    Jul 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door pasterza
    Bij mijn vroegere barefoot op ronde haf had ik een Westip singel aan bevestigt en sindsdien gleed het zadel niet tot nauwelijks Westip singels zijn gemaakt van elastiek maar op een speciale manier vervaardigt dat het wel stevig is. Te koop bij buitenzinnig.
    Ga ik eens uitproberen!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marjans
    Ik zie mijn bijrijder wel schuiven.... Het ligt vaak erg aan je eigen houding! Werk daar aan!
    Mijn eigen houding? Uhm dat is nogal een voorbarige conclusie Antheman. Het zadel schuift niet onder het rijden maar voornamelijk tijdens het opstijgen plus is het zadel moeilijk recht liggend te krjigen op Miko's rug omdat hij net als susan (mooi gezegd trouwens) een tafelblad rug heeft. Singel ik aan de ene kant een gaatje meer aan, dan ligt ie al scheef. Opstappen met een opstapje kán ik doen maar als ik onderweg om een of andere reden eraf moet en weer erop heb ik weer hetzelfde probleem.[/quote]

Let op het vette woord.
    Zeg niet dat dit bij jou gebeurd.

Aangemeld
    Jul 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marjans
    Mijn eigen houding? Uhm dat is nogal een voorbarige conclusie Antheman. Het zadel schuift niet onder het rijden maar voornamelijk tijdens het opstijgen plus is het zadel moeilijk recht liggend te krjigen op Miko's rug omdat hij net als susan (mooi gezegd trouwens) een tafelblad rug heeft. Singel ik aan de ene kant een gaatje meer aan, dan ligt ie al scheef. Opstappen met een opstapje kán ik doen maar als ik onderweg om een of andere reden eraf moet en weer erop heb ik weer hetzelfde probleem.
    Let op het vette woord.
    Zeg niet dat dit bij jou gebeurd.[/quote]

Ik was in deze veronderstelling omdat je zo duidelijk schreef; "werk daar aan!" Maar goed, miscommunicatie, kan gebeuren.

Bladwijzers

Forum Rechten