Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 54

Topic: Cavalia 4 t/m 27 mei 2007 A'dam: verslagen

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Cavalia 4 t/m 27 mei 2007 A'dam: verslagen

Afgelopen 5 mei ben ik naar Cavalia geweest en bij deze het Cavalia*verslag* topic. Het lijkt me leuk dat mensen die geweest zijn, hier hun verslagje neerzetten. Zodat we later zoveel mogelijk kunnen teruglezen ! Dus als je dat ook leuk lijkt en je weet je nog iets leuks te herinneren: schrijf het op! Tevens kunnen dan ook de niet Cavalia-gangers dan meegenieten.

Cavalia is een paardenshow, een soort combi van cirque de soleil (acrobatiek) en paarden. De broertjes Pignon zijn übervertegenwoordigd en tot 27 mei staan de Cavaliatenten nog in Amsterdam, naast de Arena.
    Als je voorbij de Arena loopt, -de loopbrug over- dan zie je dit:

Op het einde van de loopbrug moet je dan de trap af en het eerste wat je van het terrein ziet, zijn de paardenpaddocks

Er werd me verteld, dat de broertjes Pignon niet eens willen komen, als hun paarden niet dagelijks buiten kunnen staan. De paddocks waren op de heenweg leeg, maar na de voorstelling stonden er alweer diverse “stars” in de paddocks. (Sorry, geen foto’s; mag de volgende doen)

Vervolgens moet je dan langs een heeééééél lang hek lopen, om bij de ingang te komen. De doeken die aan dat hek hangen -om het zicht te belemmeren- zijn vingerlikkend mooi…

De show vindt plaats in de grootste witte tent.

Je mocht niet fotograferen, maar door de tentdoeken te shoppen, kan ik jullie toch een beetje laten meegenieten

De show zelf bestaat uit allerlei verschillende “acts” die plaatsvinden voor werkelijk prachtige decors en belichting. Op het begin had ik het idee, dat ze de geschiedenis van mens en paard wilden uitbeelden. Het begon met 2 losse enters in een decor van bomen en blaadjes, en later kwamen de holbewoners die achter paarden aanjaagden. Weer later werden in een decor van een Romeinse arena paardenrennen gehouden. Daarbij reden ruiters de Hongaarse post, dus in volle galop staand op 2 paarden, met één been op ieder paard. Aaargh. Daarna raakte ik “de lijn” kwijt, als die er al in zat. ( Dat wordt dus nog een keer heen )

Een van de acts was een acrobatieknummer met een bal, waarbij een los paard en samen een soort dans uitvoerden.

Jammer genoeg had zaterdag het paard niet zoveel zin geloof ik, want hij probeerde terug de coulissen in te duiken. Wat ik erg knap vond, was dat hij op een niet-storende manier toch uit de coulissen teruggestuurd werd (je kon niet zien hoe: je zag hem richting coulissen gaan en ineens rechtsomkeer maken ) En uiteindelijk heeft het paard dan toch nog even de put-your-nose-on something gedaan

De hele show werd trouwens begeleid met life muziek, en met die prachtige belichting en effecten, zag alles er per definitie sprookjeachtig uit. En het gaat natuurlijk niet alleen om de paarden; de man op de bal deed wel even een salto achterste voren, waarbij hij weer op de bal lande! shock
    Maar de spectaculairste act vond ik wel die, waarbij 2 paarden onder een balk door galoppeerden en de ruiter – die op beide paarden stond- zelf over de balk heen sprong…

Wat ik erg mooi vond, was een act waarbij 2 dames door de lucht zweefden (aan een touw), en daarbij de hand van 2 ruiters vasthielden.Met zijn zessen wisten ze een prachtig ballet neer te zetten. Zucht. Op bovenstaand plaatje zie je een voorbeeld van zo'n mooi decor; hier een soort mobile-vissen achtig iets.

Ook was er een act waarbij 8 ruiters klassiek dressuur reden in een soort blauw lichtschijnsel. Het niveau van de paarden verschilden nogal, en dat werd super opgevangen door een slimme verdeling in aandacht.

In ieder geval vond ik de lichteffecten heel erg mooi; soms leek het alsof je door bladeren keek, soms zag je alleen silhouetten en op een gegeven moment lieten ze sneeuw vallen. En ook het podium zelf was steeds weer een verrassing. Er was geen vast podium, maar een soort halve maan, met daaromheen weer een ovaal. Mmmm, dat is dan echt iets wat je moet zien vrees ik. Erg ingenieus in ieder geval.

Qua @L en vrijheidsdressuur vond ik het niveau wisselend van keigaaf tot een beetje: “veel-van–het zelfde” Maar ik ben dan ook mega mega verwend, met eindeloze L3 demo’s. Dus actjes als @L je paard 10 meter achterwaarts later draven (deed-ie! ) of meermalen je paard mee laten galopperen of draven, tsja… Wel geleerd, dat de eenvoudige L3 taken er SPECTA uit kunnen zien, met de juiste belichting, een rookgordijntje en wat Enya-achtige muziek! Hier springt ie met zijn paard van het (lage) podium af.

Al met al een echte aanrader, alleen al voor de opzet, de decors, de belichting en de afwisseling en de vakkundige horsemanship! Wel een paar tips: neem zelf chippies en drinken mee (flesje water= € 3,50) en verwacht niet een royale zitplaats: zelfs 1ste rang bestaat uit gewone klapstoeltjes met minimale beenruimte. En ga vooral op een dag dat de grachtengordelkids op school zitten . Die waren op 5 mei ruim vertegenwoordigd. En neem véél geld mee: in de foyer kan je een DVD kopen voor € 35,00 , met een samenvatting van de show… ( ik heb hem zelf (nog) niet

Nou , hopelijk is dit een leuke eerste indruk. Grz Els
    E l s v a n d e r Z a n d e n

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Re: Cavalia 4 t/m 27 mei 2007 A'dam: verslagen

Ik zat dus te wachten op jouw verslag
    Ik ga NU, als het nog lukt, kaartjes bestellen

Dank je wel!

[size=99px](edit: GEBOEKT!! YEAH!!)[/size]

May the horse be with you!

Aangemeld
    Apr 2005

aaargh, schiet me ineens een act te binnen: (niet doorlezen als je verrast wilt worden: )

komen er ineens van de ene kant van de coulissen in rengalop ruiterloze paarden binnescheuren. Halverwege het podium, blijken de ruiters aan de zijkant te hangen en hijsen zich met een zwaai in het zadel. Vervolgens komt de een na de ander in rengalop binnenknallen: hangend aan het paard, staand op het paard, erop en eraf springend (in rengalop), zakdoekje van de grond pakkend (in rengalop)... zucht.... Vandeweek maar weer eens focussen op de emergency-dismount

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Whaaaah, ik wil OOOOOK!!!!! Els, dat klinkt echt helemaal fantastisch wat jij beschrijft! Heb de 3D-show gezien op equitana, het leek me dat je geen mooier beeld kon krijgen dan dat (met je neus er middenin) maar de sfeer die jij beschrijft klinkt echt zo mooi, dit wil ik echt zien!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Whaaah, ik heb kaartje gekocht

23 mei, op een 'studenten-stoel' om het zo maar te noemen jippie jippie!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Hey Eef, ik ga 24 mei M'n mammie betaalt (en gaat mee haha)!

Leuk!!1

Aangemeld
    Apr 2005

Ha ! Te verwachten verslagen/ c.q. aanvullingen:
    22 mei Mafhaf
    23 mei Callippo
    24 mei Nacino

En -hopelijk- Marianne!
    Die met haar luxedelux-kaartje een kijkje in de stallen heeft genomen/ mag gaan nemen

Herstel:

23 mei Callippo & Mafhaf
    24 mei Nacino
    En -hopelijk- Marianne!

May the horse be with you!

Jeuuu!! Ik ga op 24 mei, mét champagne (haha) want ik wil persé na de show de paarden zien en hopelijk aanraken! Super penny
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Herstel:

12 mei Marja
    23 mei Callippo & Mafhaf
    24 mei Nacino
    En -hopelijk- Marianne!

Herstel:
    12 mei Marja
    23 mei Callippo & Mafhaf
    24 mei Nacino
    24 mei Marianne
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    12 mei Marja
    23 mei Callippo, Mafhaf
    24 mei Nacino, Marianne
    Enneh.. iedereen die zijn naam hierboven aan déze lijst toevoegt,
    schrijft een verslag(-je) in dit topic .
    ( Zie titel topic )
    [size=99px](Anders gaan dalijk ook de niet-schrijvers melden dat ze er heengaan, wat niet echt iets toevoegt )[/size]

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005

Herstel
    12 mei Marja, *Els*
    23 mei Callippo, Mafhaf
    24 mei Nacino, Marianne

beloofd, ik schrijf een verslagje... nog 4 nachtjes slapen...

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Ik ben ook al geweest
    Vriendje had kaartjes geregeld voor de openingsavond op 3 mei.....schatje he

Ik keek mijn ogen al uit toen ik net de foyer binnen stapte allemaal camera's en overal juppen.

Ik heb echt weer even lekker BN'ers kunnen spotten
    Zo heb ik dus Toine van Peperstraten, Arjan Erkel, Plien van Plien en Bianca, Prem van Premtime en nog een paar gezien

De show was zoals Els het beschrijft echt een super aanrader! Al ben ik toch altijd weer verbaasd dat er zoveel paarden tijdens het dressuur gedeelte hun mond open hadden of heftig met hun staart zwiepten. Ik heb dan ook maar op de grote meester gelet....hoefde ik het niet te zien....al met al was de sfeer prachtig!

Het viel me ook op dat pignon zelf vaak zijn paarden tegen hem op liet botsen en ze heel veel vrijheid gaf in de ruimte die ze konden nemen... ook zijn smile viel me op...helemaal toppie wat die man kan neerzetten...en dat in een show! Maarrrrrr don't try this at home....met drie hengsten om je heen wild rondrennen enzo....

Het moost vond ik ook het stuk met de zwevende meiden en de twee paarden met ruiter in een soort van roundpen... maar ook de zwevende meiden aan het elastiek waren erg gaaf om te zien!

Iedereen die nog gaat....Het is echt de moeite waard!!!!!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten