Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 54 van de 54

Topic: Cavalia 4 t/m 27 mei 2007 A'dam: verslagen

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: Cavalia 4 t/m 27 mei 2007 A'dam: verslagen

Heeeeeeeeel mischien gaan een vriendin en ik ook nog..... Haar baas zou kaartjes regelen dus heel mischien kan ik ook nog meegenieten...

Is trouwens die Pigneon vorig jaar bij Indoor Brabant geweest? Want daar heb ik hem gezien en was toen ook al zwaar onder de indruk, o.a. van zijn smile!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Weet iemand of je daar in de buurt wat simpels kunt eten?

Die smile ja, fantastisch.

Op de dvd zie je alles nog wat dichterbij, dan zie je de ogen van de hengsten waar Pignon mee werkt, als hij er zo naast staat en zo. Zo mooi. Zo aanwezig. Waaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!

Ik vond het rijden met 8 paarden tegelijk ook super. Wim zou heel blij zijn: zijwaartse bewegingen keurig met grote stap onderstappen en klein stapje naar buiten, alle 8! Mooi! Alle 8 keken ze zacht, vlijtig, ze deden hun werkje. Geen verzet.
    Hier geen opgerolde koppen zoals bij Apassionata vrijwel ALLEEN maar. Op 1 na alles neuzen voor de loodlijn. Vaak doorhangende teugels. Mooi.

En die dame, die dame op dat witte paard (duh) die dame zonder zadel, met dat halstouwtje, die reed galopwissels om de pas, zoveel stuks, zonder ooit 1 staartzwiep, zonder veel te doen, gewoon helemaal okee.
    Daarna sjeesde ze als een idioot rond en dan weer heel relaxed nar drafm stap,m stilstaan.

Elke aai die je zag, was zo oprecht. Zo mooi.

Deze show is echt ter meerdere glorie van het paard, vond ik.

(Jajaja bijzetjes hier en daar, okee jammer, open mond in een showstukje, jammer, maar kan ik mee leven als je het afzet tegen alles)

May the horse be with you!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Super mooi decor en Pignon straalt pure vreugde uit, dat was schitterend. Ook idd dat achttal was erg mooi, mooie figuren ook die ze hadden verzonnen. De dressuur met het touwtje om de hals was prachtig! En die galopwissels waren kaarsrecht en perfect gewoon.

Helaas vond ik de spiegelact niets. Open monden, zwiepende staarten en boze oren. En ook de dressuur op de zwarte hengst. 1x stopte ze vanuit galop en haar handen verplaatsten zich wel 10 cm naar achter Toen had ik echt plaatsvervangde pijn. Zelf mijn moeder *complete paardenleek* vond die paarden niet zo vrolijk eruit zien.

Verder was de openingsact met die jaarlingen erg leuk. Lijkt me heerlijk je jaarling daar in die act, na 3 jaar kijkt hij nergens meer naar om denk ik zo

De acts van Pingon, die deden hij en zijn paarden met plezier. Wat hij liet zien was niet spectaculair voor de Parelliers (circling at liberty, sideways towards me en wat stijgeren, liggen en compliment). Ik vond hem kwa gebaren ook wel wat van Parelli weg hebben, alleen véél subtieler.
    Ja in inderdaad héle erge buitenstelling, maar ik geloof niet dat hij ook maar iets dressuurmatigs voor ogen heeft met deze dieren dus dat ik wel te begrijpen. Is voor zo'n show natuurlijk ook niet van belang. Wel superknap dat hij zijn aandacht op 3 paarden kan focussen. Heel regelmatig deed 1 van de paarden ook gewoon wat hem het beste beviel en dan zag je Pignon een soort van lacherige 'foei!' zeggen en het paard was weer bij de les. Vond het alleen wel een beetje eng hoe hij af en toe bijna ondersteboven werd gelopen door ze, ze stonden superdicht op hem.

Het was zeker de moeite waard. Alleen de 'klassieke dressuur' met de stangen mogen ze van mij uit die show achterwege laten voortaan.

ow en nog een kleine aanvulling; op het einde toen iedereen zich nog even presenteerde hadden ze 3 paarden achter op het decor losgelaten. 1 stond daar een beetje te soezen, maar die andere 2 begonnen met elkaar te spelen, echt super leuk, spelen, knabbelen, spelen. En dat terwijl de hele zaal opstond om te klappen, paarden voorbij galoppeerden, mensen acrobatische toeren uithaalden. Alsof ze er helemaal niets van meekregen, zo gingen die 2 in elkaar op, een minuut of tien. fantastisch

Ik vond het moooooiiii ... maar omdat iedereen dat al gezegd heeft in kleur en geur, zal ik er niet aan toevoegen. Maar.. ik ben in de stallen geweest!! En dat was ook een mooie ervaring! Paarden mochten door niemand aangeraakt worden ( en daar werd scherp op gelet!) maar je mocht ze wel bewonderen.

Wow... wat een geweldig goed verzorgde dieren, en wat een rust en uitstraling! De paarden stonden in een grote, hoge tent naast de Big Top, in een hele goede atmosfeer: hoog, licht ruim. Ieder paard had een 'stal op maat ' - de grote Percherons en het Belgisch Trekpaard stonden in stallen van 5 x 6m, de kleinere paarden zoals de Quarter horses hadden allemaal 3 x 4. Het rook schoon, de paarden stonden op rubbermatten met daaroverheen een dikke laag houtkrullen.
    op de bordjes kon je lezen dat ze 4-5 daags hooi kregen en sommigen een 'endurance mix'. De paarden werden ná de show allemaal gepoetst, de manen werden voor de nacht ingevlochten.

Soms kom je in een stal waarvan je weet dat het er goed is, paarden waren kalm en rustig - er heerste - ondanks de mensen die kwamen kijken) een bijna serene sfeer.
    Deze paarden zijn werkkapitaal en ze zijn er zeer zuinig op. Geen afgesloofde werkpaarden.

Een dingetje nog uit de show: wat mij opviel was die mooie, soms Tai-Chi achtige gebaren - die mooie zachte handbewegingen. De vrouw van Pignon ( helaas dames!) die het stuk met de halsring reed, was geweldig. En die acrobaten! Zwevend door de lucht. Mooi, mooi, mooi.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik ben vorige week geweest, maar nog geen verslagje geschreven. Ik vond het prachtig om te zien, de rust die het geheel uitstraalde.
    Mijn moeder heeft ook genoten en ik heb vreselijk moeten lachen toen ze zei, hey Nienk sommige van die dingen kan jij toch ook met Sterre.Ja mams sommige kleine dingetjes wel inderdaad

Wat ik het mooiste vond, waren de lachende gezichten als er even iets anders gaat als gepland. Geen stress, geen geschreeuw, gepluk of getrek.

Bij de wildwest show donderde er iemand van een paint af. 3 rondes later zat ie er gelukig weer op. Bij de laatste scene met de 2 witte en 1 zwarte Anda's wilde de zwarte niet mee het podium af. Hij liep wel mee, maar vlak voordat ie door de deur eraf ging rende hij terug naar het midden in de spotlight en keek echt zo het publiek in van, kijk mij eens.
    Vervolgens kwamen ze naar binnen rennen om het aplaus in ontvangst te nemen en liepen hem allemaal in een deuk liggend voorbij. Hij kreeg her en der een aai en werd na 5 minuten rustig opgehaald. Geweldig, ik had het niet willen missen.

Mijn moeder heeft ook genoten en ik heb vreselijk moeten lachen toen ze zei, hey Nienk sommige van die dingen kan jij toch ook met Sterre.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Leeftijd
    57

Wij zijn afgelopen donderdag geweest, prachtige avond gehad

Alles is al gezegd in verslagen hierboven, niets meer aan toe tevoegen.

De geweldige paarden maar bovenal de lach van Pignon, die zal me altijd bij blijven!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Jeeeeeeeuuuuuiiiiiii dinnetje belde net en we gaan op de valreep ook naar Cavalia!!!!! Aanstaande donderdagavond leuk!!!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten