Hoi mensen,
Poca en ik gaan erg lekker.
Wat draws betreft. De backwards draw @liberty gaat goed. De sideways draw @liberty gaat goed.
Wat ik niet goed weet, begrijp, snap, is de 'gewone' draw. Poca staat in de bak, tien meter bij me vandaan, oortjes er op, en dan wil ik dat ze naar me toe komt, hoe doe ik dat? En wat zijn de correcte fases.
Online gaat het prima. Met mijn eerste handbeweging komt ze naar me toe. Ik hoef geen druk op de leadrope te zetten. Erg prettig. Maar als ze los staat, reageert ze niet op diezelfde beweging. Het is net of ze het niet snapt - lees : ik ben niet duidelijk.
Nu zag ik op de dvd van the catching game dat Honza Gaston roept met een fluitje en het naar achter zwaaien van stick en string. A fijn, dat doe ik nu ook. In 6 van de 10 gevallen komt ze dan naar me toe. Erg prettig. Maar wat doe ik eigenlijk en waarom komt ze dan?
Eerlijk gezegd vind ik die slinger beweging, hoe gracieus ook uitgevoerd, nog al lomp, veel commotie, dat moet 'zachter' kunnen. Zijn er fases? Heeft iemand raad?
Ik weet in de basis niet wat ik aan het doen ben als ik slinger en dat voelt niet oke. Alvast bedankt.
Groetjes
Roos
Bladwijzers