Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Probleempjes

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Probleempjes

Ik heb vandaag sinds enkele weken een grondwerksessie gehad met Aspen,maar we zijn toch op enkele problemen gestuit:

-Aspen heeft het moeilijk om stil te staan en stapt soms terwijl ik aan het friendlyen of een andere game aan het doen bent. Bij porcupine,driving,yoyo enzo is het de bedoeling dat hij stapt,maar toch pas als ik het hem vraag en niet uit zijn eentje? Want soms weet ik niet of hij nu wegstapt omdat ik hem wegdrive(en dus reageert op wat ik doe) of omdat hij het zelf doet.
    -Als hij wegstapt,stapt hij soms gewoon langs me door
    Wat moet ik dan doen? Toelaten en negeren? Volgens mij is dit een respectprobleem en lijkt toelaten me niet de juiste oplossing.
    - Tijdens de circeling game komt hij nu uit zichzelf naar me toe. Ik stuur hem weg en een halve cirkel later staat hij bij mij zonder dat ik hem vraag om te komen. Ik negeer hem zelfs totaal en nog komt hij naar me toe. Ik reageer dan door hem weer weg te sturen. Is dat goed?
    -Bij de sideways game heeft hij een tactiek gevonden om eraan te ontsnappen. Hij draait zijn hoofd weg en trekt me een beetje mee zodat hij gewoon rechtdoor kan lopen ipv sideways gaan.
    -Hij heeft ook een paar keer geprobeert om wat te kunnen eten tijdens het spelen. Ik heb hem toen een fase 4 gegeven,goed gereageerd?

Zo,dat was het. Een hele boel, maar ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen. Bedankt alvast!

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Re: Probleempjes

Bij het frienly-en zou ik hem lekker laten doen als hij wat pasjes wil zetten, anders is het geen ontspanning meer.

Als hij langs je stapt bij de Yoyo, kan je hem terug achteruit yoyo-en totdat hij netjes achter jou staat en dan rust geven.

Bij de circling kan je hem het best wel iedere keer belonen als hij naar je toeloopt, want je kan moeilijk de aandacht die hij voor jou heeft bestraffen. Vervolgens moet je hem dan ook meteen weer wegsturen als je even kort gefriendlygamed hebt. hebt.

Bij de sideways zou ik dan gewoon zijn achterhand meer opzij laten gaan zodat hij je niet mee kan trekken aangezien zijn voorhand dan dichter bij jou is.

Wat betreft het eten: Jij moet gewoon heel duidelijk aangeven wanneer hij mag eten en wanneer niet. Als hij van jou niet mag eten onder het spelen (wat meer dan logisch is) dan moet je de fases daarvoor gebruiken.
    Fase 1: Hand omhoog, dus ook stick omhoog
    Fase 2: Zoengeluidje
    Fase 3: Met de stick op zijn rug tikken
    Fase 4: Met de stick harder op zijn rug tikken, zo hard als nodig.

Succes!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Hoi,

ik heb niet veel meer toe te voegen aan dat van Margot, wat kun je dat goed uitleggen zeg!

Voor het circling probleempje: Het is Ã*ltijd goed als je paardej bij je wil zijn, maar ik kan me voorstellen dat het lastig wordt tijden de circling game...bestraffen is het stomste wat je kan doen, gewoon ff Friendly, héél kort (Ik kijk Pipa zelf meestal gewoon eens vriendelijk aan, en vraag haar dan rustig om terug op de cirkel te gaan) en terug de cirkel op. Op den duur zal hij wel doorkrijgen dat het geen zin heeft om naar je toe te komen tot jij het vraagt, en zal hij gewoon op de cirkel blijven lopen.
    Gewoon niet gefrustreerd geraken!

Met dat eten, doe ik 't precies hetzelfde als Margot 't uitlegt. En het werkt, wees daar maar zeker van Zodra ik m'n hand in de lucht houdt, gaat dr hoofdje weer braaf omhoog.
    I.p.v. het zoengeluidje zeg ik wel dr naam, maar dat maakt niks uit..

Als hij wegstapt,stapt hij soms gewoon langs me door
    Wat moet ik dan doen? Toelaten en negeren? Volgens mij is dit een respectprobleem en lijkt toelaten me niet de juiste oplossing.
    Toelaten en negeren is niet altijd hetzelfde. Het is niet omdat je het gedrag negeert, dat je het toelaat..tenzij je er hem natuurlijk voor gaat belonen ofzo. Als jij vindt dat hij te dicht in je persoonlijke ruimte komt, dan zet je hem dr gewoon terug uit met 'n Yo-Yo waarbij je vlug door je fases gaat. Dus doe het vlug, maar vergeet je fases niet! Als Pipa vindt dat Attica te dicht bij komt jaagt ze haar ook gewoon weg.
    Maar gedrag dat je negeert, verdwijnt meestal snel. Dus negeren kan best volgens mij, als je 't maar niet toelaat.

Met de Friendly game is het idd niet erg als bij wat heen en weer loopt, hij móet niet netjes stilstaan, zolang hij niet wegloopt van de stick.
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Dankje Arianne!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
    Dankje Aria[size=99px]N[/size]e!
    Sniks hoor Maar als ik eens een probleempje heb kun je 'n pb'tje verwachten van mij, zoals jij dat kan uitleggen

En Natalie? Hopelijk kun je nu weer verder met deze informatie?
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Dank jullie wel! Nu kan ik zeker verder! Ik ga jullie tips eens proberen!

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Haha pb me maar hoor. Als ik kan helpen doe ik dat graag. heb alleen vaak zelf ook nogal de nodige probleempjes

Groetjes Margot

Bladwijzers

Forum Rechten