Ik heb vandaag sinds enkele weken een grondwerksessie gehad met Aspen,maar we zijn toch op enkele problemen gestuit:
-Aspen heeft het moeilijk om stil te staan en stapt soms terwijl ik aan het friendlyen of een andere game aan het doen bent. Bij porcupine,driving,yoyo enzo is het de bedoeling dat hij stapt,maar toch pas als ik het hem vraag en niet uit zijn eentje? Want soms weet ik niet of hij nu wegstapt omdat ik hem wegdrive(en dus reageert op wat ik doe) of omdat hij het zelf doet.
-Als hij wegstapt,stapt hij soms gewoon langs me door
Wat moet ik dan doen? Toelaten en negeren? Volgens mij is dit een respectprobleem en lijkt toelaten me niet de juiste oplossing.
- Tijdens de circeling game komt hij nu uit zichzelf naar me toe. Ik stuur hem weg en een halve cirkel later staat hij bij mij zonder dat ik hem vraag om te komen. Ik negeer hem zelfs totaal en nog komt hij naar me toe. Ik reageer dan door hem weer weg te sturen. Is dat goed?
-Bij de sideways game heeft hij een tactiek gevonden om eraan te ontsnappen. Hij draait zijn hoofd weg en trekt me een beetje mee zodat hij gewoon rechtdoor kan lopen ipv sideways gaan.
-Hij heeft ook een paar keer geprobeert om wat te kunnen eten tijdens het spelen. Ik heb hem toen een fase 4 gegeven,goed gereageerd?
Zo,dat was het. Een hele boel, maar ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen. Bedankt alvast!![]()
Bladwijzers