Mijn shetlander staat op dit moment alleen. Hij kan niet samen staan met kleine dieren, vanwege zn agressieve gedrag tegen hen. Hij kan wel samen met grotere dieren, maar daarvoor is de ruimte die ik in mn weiland heb niet groot genoeg.
Nu, op de stal waar ik dat bijrijdpaardje heb, is er een plekje over. Daarom zit ik eens te denken of het misschien verstandig is, om de pony te verhuizen.
Voor:
hij staat daar in een kudde met allemaal grotere paarden (hij komt dan in de ruinenkudde) In de zomer lekker 24/7 buiten.
en voor mij is er een paddock en een bak aanwezig.
Tegen:
In de winter staat hij nu alleen snachts op stal. Daar komt hij swinters meer op stal te staan.
Het is en blijft een pensionstal, dus er zal uiteraard wel weer gezeik zijn en achter je rug gekletst worden.
Verder lijkt hij nu ook wel gelukkig, en ziet hij er niet uit alsof hij behoefte heeft aan gezelschap.
Dus ik weet nog niet zo goed wat ik nu moet. Ik kan natuurlijk wel vragen of ik er een maandje mag staan, maar goed, stel dat hem dit dan heel goed bevalt, dan moet hij daarna weer terug alleen staan. Dat vind ik ook zo sneu.
Groetjes, Lacuna
Bladwijzers