Faculteit raadt dit ook aan. Ik deed het in de winter ook zo als Karianne. Ik zou het nu eigenlijk ook weer moeten doen, want het gras is bijna op hierOorspronkelijk Geplaatst door Hästli
![]()
Faculteit raadt dit ook aan. Ik deed het in de winter ook zo als Karianne. Ik zou het nu eigenlijk ook weer moeten doen, want het gras is bijna op hierOorspronkelijk Geplaatst door Hästli
![]()
Ok ik ga een keer zo'n testje doen. Is wel handig om eens te kijken of ie ook echt teveel zand binnen krijgt.
Maar totdat het gras weer een beetje gaat groeien krijgt hij toch nog maar een tijdje lijnzaad. IK krijg al teveel zand binnen als ik daar ben, hoe moet het dan met die paarden zijn![]()
Surrender to fun!
ik denk dat ik er (net als Hastli?) uit ben over hoe veel en hoe vaak lijnzaad.
Maar weet iemand misschien ook of het kwaad kan om de gekookte lijnzaad te geven als het al een langere tijd afgekoeld is? Het leek mij van niet, maar wou toch ff checken.
Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.
Wat is langere tijd?
Ergens in een eerder topic werd al wel gemeld, dat het snel ranzig wordt. Dat is niet fijn.
Maar daar weet ik het fijne niet van, ik geef het altijd vers![]()
May the horse be with you!
als ik 's ochtends voor mijn werk kook, dan zou ik dan 's avonds na mijn werk geven.
Maar als ik dit zo lees dan kan ik beter het gelijk s ochtends al geven.
(of s avonds koken)
Maar eerst iets aan de smaak doen denk ik.
Want offtopic:
Ben gisteravond een behoorlijke tijd bezig geweest met lijnzaad koken - overgekookte lijnzaad opruimen (je moet ook niet denken dat je tussendoor het forum kan bijlezen) - bakje vinden waar het WEL in pastte - uiteindelijk weer een ander bakje vinden met deksel (anthemans topic herinnerend waarbij lijnzaad door de hele auto stroomde) - etc etc.
Lust meneer het niet!
Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.
Misschien kleine beetjes geven eerst om te wennen.
Lodash vond het de eerste keer ook een erg ongepast voorstel: lijnzaaddrab eten.![]()
Lodash eet het nu heel graag.
May the horse be with you!
Je kunt best wel wat lijnzaad-drab in voorraad maken maar dan wel bewaren in de koelkast ( dag of 2). En dan wel weer op kamertemperatuur laten komen voordat je het geeft. Zo'n blub-ijsje vinden ze ook niet lekker.
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
En weet er iemand de hoeveelheid voor shetlanders? En van die gepofte lijnzaad: klopt dat dat ze daar enorm van beginnen glanzen? En glanzen ze niet van gewone gekookte lijnzaad (ik ga in augustus op showwedstrijd en wou lijnzaad geven voor de vacht)?
Xjes,
Elineke
NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
Ryona, Kalinine en El Amore
Ik denk dat als jij een derde kopje (van kop en schotelstel) geeft per pony per dag, dat het prima is. Enne... van gekookte lijnzaad gaan ze ook gruwelijk glanzen hoor!
*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*
Bladwijzers