Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: Seme-diarree??

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Seme-diarree??

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Nou een vraagje aan de geleerden of ervarings-deskundigen..

Op dagen dat Troy veel jeuk heeft... heeft ie veel diarree. Echt diarree. Spuit-spetter-poep zogezegd.

Is er een lichamelijk verband tussen zomereczeem en diarree of krijgt hij nou diarree van de stress die de jeuk met zich meebrengt??

Het is al bekend dat Troy alle vormen van stress gelijk vertaalt in spetterpoep, dus ik denk dat dát de oorzaak is..

maar wil het even zeker weten.

Iemand?
    Ik zou het lichamelijke verband tussen jeuk en diarree zelf eerder zien als iets wat door hetzelfde wordt veroorzaakt (gras?). Diarree van de stress van de jeuk krijgen, nouja het zou wellicht kunnen hoor, maar het lijkt met wel een klein beetje vergezocht.

Huidproblemen/jeuk zijn vaak gerelateerd aan een teveel aan (afval)stoffen (eitwitten, gif, etc), dat link ik dan ook weer met diarree. Ik zou het toch eerder in de oorzaak zoeken.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Diarree van de stress van de jeuk krijgen, nouja het zou wellicht kunnen hoor, maar het lijkt met wel een klein beetje vergezocht.
    Zo heb ik het niet begrepen van Trea, volgens mij bedoelde ze het wel los van elkaar. Dus jeuk door de SeMe en stress van iets anders. Misschien wordt de stress wel verergerd door de jeuk.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Wil ik ook nog een ervaring kwijt over vies ruikende mest.
    Een paar jaar geleden kwam er een paard bij ons op stal dat zo zuur rook. Zoals koeienkuil, als je begrijpt wat ik bedoel. Het paard rook er zelf naar en zijn mest was gewoonweg smerig van geur. Niet speciaal dun, wel wat dunner dan van onze paarden maar zeker geen spetterpoep. Na een paar weken was het over.
    Ik vermoed door het type ruwvoer dat hij bij ons kreeg en, zeker niet onbelangrijk, de aandacht. Hij werd op de vorige stal (bij de vorige eigenaar) als brommer gezien. Uit de box-poetsen-zadelen-rijden-afzadelen-in de box, je kent dat wel. Bij ons ging hij de wei op in de kudde, en we kroelden veel met hem, het was een echte knuffelkont.
    Maar ja, Troy loopt al even rond bij jou... Maar misschien heeft hij meer gifstoffen bij zich...
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    En wat ik me nu zit te bedenken... zou Troy zichzelf niet gewoon aan het ontgiften zijn? Ik bedoel dat hij wellicht door middel van de dunne mest stoffen uitscheidt die jaren in zijn systeem hebben gezeten?
    Dat is nog niet in me opgekomen, maar dit zou bijna te mooi zijn om waar te zijn. Ja stel je voor zeg.. dat zou misschien best kunnen.

Een mestonderzoek is ook nooit verkeerd lijkt me. Ga ik laten doen!
    Het kan ook een mentale ontgiften zijn die gepaard gaat met lichamelijke symptomen. Troy heeft toch niet zo'n leuk verleden? Nu hij een goed plekje heeft, heeft ie de ruimte en veiligheid om de oude stress er uit te werken. Dit kan gepaard gaan met diarree.
    Mijn paard heeft bij het 'ontstressen' ook veel lichamelijke kwaaltjes gehad, waaronder spuitpoep. Je kunt dit proces ondersteunen met bv Bachflowers.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten