Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: driving vanuit zone 3

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

driving vanuit zone 3

Weet niet of de titel helemaal klopt, maar heb een probleempje.
    Als ik in zone 3 ga staan en Anoek voorwaarts wil laten lopen ergens naar toe. Krijg ik haar met geen mogelijkheid vooruit. Ik tik dan met mijn stik in zone 5 en met mijn andere hand probeer ik een sent te geven voorwaarts. Ze snapt er niks van .
    Ik doe iets gigantisch fout . Als ik haar dan met moeite aan de wandel heb, kan ik haar wel goed sturen ene kant met mijn hand en over haar rug met mijn cs.

Ze is ook heel onzeker op het moment dat ik in zone 3 ben, zo van waar is nu mijn veiligheid. Ben er deze week heel hard afgekletterd en wil haar vanaf de grond wat meer vertrouwen geven, want zo gestressed als ze nu is was ze nog nooit en het ging zo goed.

Iemand tips?

marleen

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: driving vanuit zone 3

Hoe gaat de circlinggame short range (dus zoals je hem eerst zou moeten oefen voor je aan het lange touw de circling doet)?
    Want hierbij gebruik je ook dezelfde hulp voor het voorwaarts gaan. Oefen dit dan eerst. Bij de circling kun je met je houding iets beter aangeven dat je paard vooruit moet gaan, en hij kent de send bij de circling al wel neem ik aan.
    Oefen dus eerst short range circling en ga dan als dit goed gaat vanuit de cirkel eens rechtuit proberen te gaan.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

en als dat goed gaat en ze is zo onzeker doe dan gewoon een tijd passenger game in deze positie tot ze niet meer onzeker is over het gebeuren...dan kan je richting gaan aangeven
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Ga allebei de tips vandaag uitproberen. bedankt!

zat echt een beetje in de knoop (letterlijk en figuurlijk)
    marleen

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Ook bij driving vanuit zone 3 niet zone 5 drijven maar eerder tikken op de splitsing van zone 3 en zone 4.
    Horses and Live, It's all the same to me...

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Bij mij kennen ze de send van de cirkling heel goed, dus ik send ze op de cirkel, maar niet te ver weg, en dan stap ik mee, dan zijn ze wel goed op weg!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Bladwijzers

Forum Rechten