Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Paar kleine Probleempjes

Paar kleine Probleempjes

Ik heb de laatste tijd een beetje moeite met de circling game terwijl het al die tijd goed is gegaan.

Het is zegmaar zo dat als ik hem weg zend loopt ie naar me toe en draait ie helemaal om me heen. Dan heeft blocken ook geen zin want hij staat al te dicht bij me..

Herkent iemand dit??

Laat het me aub weten.

oh en nog een ander probleempje:

Moeite met wegsturen van de voorhand zowel in Porcupine als in Driving..

Als iemand ideeen heeft hoor ik het graag..

Dit is allemaal heel lang goed gegaan alleen die voorhand weg draaien is altijd al een probleem geweest maar we hebben wel level 1 al officieel afgerond bij Eddy toen ging het wel.
    xxx Daisy

Djailo M'n Kanjer !!!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Paar kleine Probleempjes

Ik denk dat je send probleem te vinden is bij de driving en porcupine van de voorhand.

Controleer bij de driving en porcupine van de voorhand of je op de juiste plek staat, de juiste houding aanneemt, en dat je met fase 1 begint en elke 3 seconden een fase hoger gaat. Fase 4 is dusdanig dat je paard sowieso zal reageren.
    Stop in elk geval niet met je fases voor je paard een moment de goede kant op heeft bewogen.

he hallo\

Ik ken dat probleem. Kyra had er nl een handje van om aggresief te worden als ik haar ging blokken.

Ik ben laatst op cursus geweest bij Eddy en die heeft me een opbouwfase naar de circling geleert en met succes.

Fase 1 "Naast" je paard gaan staan en send
    Fase 2 net zoals bij de yo yo je stick boven de rug van je paard op en neer bewegen.
    Fase 3 op de zelfde manier alleen nu de rug ook raken.
    Fase 4 je stick assertief neer laten komen op de rug van je paard totdat ik gaan lopen.

Wanneer ze voor gaat meelopen en met je stick op de rug frendly gamen.

BIj Kyra werkte het vrijwel meteen en vanaf toen was het probleem bij de circling ook opgelost

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Bij Pjelk was het wegsturen van de voorhand bij porcupine en driving ook lang moeilijk. Een oplossing voor ons was de 'backwards and over manouvre' die in level 2 aan de orde komt. Het komt er op neer dat je je paard, voordat je de voorhand opzij stuurt, eerst een stapje naar achteren laat doen. Je doet dit door naast je paard te staan en te zorgen dat hij samen met jou een stapje naar achteren doet.
    Je laat je paard dus steeds één staje achteruit maken, dan een stapje voorhand opzij, twee stapjes naar achteren, twee stapjes voorhand opzij enz.
    Bij ons werkte dit erg goed.

Ja, heel herkenbaar. Voor ik parelli deed, waren mijn ponys heel agressief en disrespectful tijdens het longeren (Nine draaide zich naar ons en wou niet meer vooruit lopen,als we toch deden begon ze te stijgeren naar ons, Ryona kwam gewoon ons opzij duwen). Nu met de cirkling heb ik dat probleem opgelost van heel dicht bij mij te komen lopen, ik laat ze met de yoyo ver genoeg achteruit gaan (heel de 12 ft) en dan send ik haar, als ze dan op me af kwam gestormd, dan kon ik effectief de voorhand wegsenden. Alleen wordt dat inderdaad een probleem als de voorhand niet makkelijk weg te senden is...

En misschien is het verveling waarom ze dat doet? Ik had ook eerst goede resultaten met de cirkling, maar daarna werd het weer slecht (liepen ze weg, nu ook nog maar minder) en ik heb een tijdje gestopt en ze deden het dus minder. Ook meer variatie in de spelletjes brengen kan helpen.
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Bladwijzers

Forum Rechten