Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: Zou dit te doen zijn?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Zou dit te doen zijn?

He, dr is nogal een verschil tussen een paddock van zeg 15x15 of een stal van 3x3m he. Op 15x15 kunnen ze nog best rondlopen. Je kunt een stuk tegels leggen, goed voor het hoefmechanisme en goed tegen de modder.

Maar het hele plan van Shaktike ging al niet door, volgens mij.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forumlid stijn's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

mja ik had mij echt zo iets megapiepklein afgespannen voorgesteld weet wel uit ervaring dat als er veel modder is de paarden niet veel rondlopen en ze veeleer blijven staan, dus idd misschien met tegels of verharde grond is een beter idee...

ik had al door dat het niet doorging, maar ik wou dat gewoon effe vragen
    Save a horse, Ride a cowboy

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Gras is toch helemaal niet zo goed voor paarden als hooi. Als ze gewoon voldoende hooi te eten hebben is dag en nacht buiten zo erg niet. Buitendat is het toch voor de zomer en is het toch niet nat.

Als ik jou was zou ik dan toch eerder het veulen erbij zetten dan je paard alleen laten staan. Ook met een veulen kan een paard leuk spelen. Als het goed klikt worden ze er zelfs veel speelser door.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

gras niet zo goed als hooi? Hoe bedoel je dat precies.

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Het is toch eigenlijk zo dat hooi beter is voor een paard dan gras. Gras hier op de wei wordt toch een beetje gezien als Mc Donalds voer. Dat is zeker geen reden om het te laten. Bij mij staan ze ook 24/7 op een wei met veel te veel gras en ze hebben een veel te dikke buik, maar hooi is eigenlijk beter. Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat je een paard van het gras af moet halen, maar wel dat het niet erg is als je paard op een kaal stuk grond/paddock staat met hooi. Het gras is zeker niet onmisbaar. In dit geval zou ik er toch voor kiezen om ze dag en nacht op het kale stuk te laten met hooi.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

is wat voor te zeggen misschien. Het gras opn onze weides is zo zacht van structuur en bevat zoveel fructose in deze tijd van het jaar. Maar ik vind het zelf een fijn idee als mn paard de hele dag rond kan scharrelen en overal kan eten. Hooi voer je op bepaalde plekken, waardoor paarden minder lopen en minder zoeken naar precies het lekkerste graspolletje. Terwijl ik dat toch heel normaal en natuurlijk gedrag vind bij een paard. Hooi voeren, kan zeker in een kudee stress geven, aangezien er "gevochten" wordt wie het hooi het eerste mag eten. Met gras is die stress een heel stuk minder omdat het overal te vinden is.

Bij veel te veel gras is het gewoon een kwestie van slim beweiden. Ik heb 3ha voor 2 paarden en ben dus ook genoodzaakt de wei gewoon kunstmatig wat te verkleinen.

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Als je een grote wei hebt is dat natuurlijk ook zeker het leukst voor een paard. Hoi is handig als je onbeperkt zou voeren en het over de wei zou verdelen. Maar dat is niet realistisch. Slim beweiden is nog de beste optie. En wij mensen worden bovendien ook heel oud met al dat ongezonde voer

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten