Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Hoefgroei tips?

  1. #1

    Hoefgroei tips?

    Aloha,

    Van mijn hoefsmid kreeg ik de volgende tips om de hoefgroei bij Suusje te verbeteren:
    - kroonranden insmeren met laurierzalf 2-3 x per week (voor betere doorbloeding hoornvormende huid)
    - knoflookteentje voeren (voor betere doorbloeding) 1 keer per week (vindt ze lekker!)
    - Farrier's formula geven als goede biotine en meer

    Dat doe ik allemaal tegelijk nu...

    Nog meer tips wellicht?

    May the horse be with you!

  2. #2
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Hoefgroei tips?

    geduld... [size=99px](voor je de hele hoef "vernieuwd" hebt ben je meer dan een jaar verder.)[/size]
    nee, zonder dollen, ik denk dat je niet meer kunt doen dan je nu al doet. De winter is natuurlijk sowieso al een periode waarin de hoefgroei wat achterblijft. Je legt nu een goeie basis als de groei straks weer beter op gang gaat komen.

  3. #3
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Hoefgroei tips?

    Biotine voeren. na 4 maanden begin je echt resultaat te krijgen in snellere en betere kwaliteit hoefgroei.

  4. #4

    Re: Hoefgroei tips?

    Dank voor de tips, vooral dat geduld hahaha daar mankeert het wel eens aan bij mij...

    Biotine kreeg ze al sinds april weer ofzzo, maar ik twijfel een beetje aan de kwaliteit van wt we gaven. Daarom nu Farrier's formula..
    (Fellor: Farrier's formula is een biotinepraparaat, met allerlei andere ingredienten die de hoefgroei zouden verbeteren of de opname van biotine verbeteren)

    May the horse be with you!

  5. #5
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: Hoefgroei tips?

    Knoflook?
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  6. #6

    Re: Hoefgroei tips?

    Ehm.. ja?
    Ze krijgt een teentje knoflook, voor de doorbloeding in het algemeen en dus ook van de hoeven.... is dat stom?

    May the horse be with you!

  7. #7
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re: Hoefgroei tips?

    Hoi,

    Ik moet het straks even voor je opzoeken, maar er zijn goedkopere producten dan biotine die ook heel goed werken voor hoefgroei. Als die producten niet helpen kan je altijd nog biotine gaan voeren.

    Volgens mij waren het zink en methionine, maar ik zoek het op. En staat er bij de paardendrogist niet dat MSM heel goed werkt ( resultaat binnen 3 maanden ) ???

    Hoeven gaan overigens ook sneller groeien als ze meer afslijten ( maar dan moet je paard/ponu natuurlijk wel zonder ijzers staan en op het "harde" lopen ).

    Groetjes,

    Maris

  8. #8
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Hoefgroei tips?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Biotine voeren. na 4 maanden begin je echt resultaat te krijgen in snellere en betere kwaliteit hoefgroei.
    Biotine werkt alleen als het paard daar een tekort aan had. Niet elk paard met langzaam groeiende hoeven heeft een tekort aan biotine, en dus werkt het ook niet bij ieder paard.

  9. #9
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Hoefgroei tips?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Biotine voeren. na 4 maanden begin je echt resultaat te krijgen in snellere en betere kwaliteit hoefgroei.
    Biotine werkt alleen als het paard daar een tekort aan had. Niet elk paard met langzaam groeiende hoeven heeft een tekort aan biotine, en dus werkt het ook niet bij ieder paard.
    Heb ervaren dat eht vaak het geval is en inderdaad, als het enit zo is helpt het neit maar dat merk je vanzelf toch?

  10. #10
    Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    1.108

    Re: Hoefgroei tips?

    Je paard natuurlijk bekappen, natuurlijk huisvestigen en (een aantal uur) op een harde ondergrond zetten. Voor het geval dat dit nog niet van toepassing is, dit werkt naar mijn idee beter dan al die 'middeltjes'.

  11. #11

    Re: Hoefgroei tips?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nicolien
    Je paard natuurlijk bekappen, natuurlijk huisvestigen en (een aantal uur) op een harde ondergrond zetten. Voor het geval dat dit nog niet van toepassing is, dit werkt naar mijn idee beter dan al die 'middeltjes'.
    Dat verhelpt niks bij paarden die bijvoorbeeld in hun eerste jaren in de bagger hebben gestaan en daardoor platveoten hebben gekregen enzo./ Dat gaat nooit meer helmaal over. Maar je ehbt gelijk ja.

    mijn paard had 2 ontzettende plat voeten voor en sinds ze nu natuurlijk bekapt wordt is er 1 hoef al duidelijk veel minder plat geworden en de andere hoef begint nu ook al meer hol te worden... dus ik denk dat platvoeten wel degelijk kunnen veranderen.... (maar ik weet niet of het komt dat ze in d'r eerste jaren in de bagger heeft gestaan...)

    gr marja

  12. #12
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re: Hoefgroei tips?

    Ik heb gezocht, en kon het natuurlijk niet vinden ! Maar zink, calcium en magnesium zijn allemaal nodig om keratine aan te maken.
    Je kan overwegen om zink bij te voeren ( wel een natuurlijke vorm, want die wordt beter opgenomen ).

    En de MSM kan je nakijken op de site van de paardendrogist.
    Zeewier raden ze ook aan bij hoefproblemen trouwens, net zoals rozebottel en foenegriek ( bevat biotine ).

    Groetjes,

    Maris

  13. #13

    Re: Hoefgroei tips?

    Okee Maris, hartelijk bedankt voor de moeite van het opzoeken!

    May the horse be with you!

  14. #14

    Re: Hoefgroei tips?

    Ohja en Suus loopt al jaren blootsvoets, staat 24/7 buiten (wei en paddock), paddock is ongeveer 50% verhard, 50% blubber (nu). Dus dat lijkt wel aardig in orde.

    May the horse be with you!

  15. #15
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Hoefgroei tips?

    Ja maar nu loopt ze toch niet meer blootsvoets?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •