Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Circling afwisselen met sideways op cirkel

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2006

Circling afwisselen met sideways op cirkel

Gisteren deed ik met nathes het volgende:
    Circling, disengage tot hij recht voor me staat, dan enkele passen sideways (en later ook sideways over een balk) en dan terug enkele passen circling. Dan van hand veranderen en terug enkele passen gewoon draf, disengage, en enkele passen sideways. Het duurde even voor hij doorhad wat nu wat was, want dit had hij nog nooit gecombineerd en het enige verschil is waar mijn belly button heen wijst. Grappig, maar uiteindelijk had hij het wel door.

Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    53

Re: Circling afwisselen met sideways op cirkel

Leuk idee, maar omdat ik altijd sideways vraag, naast mijn paard staande met aangezicht naar hem vroeg ik me af of jij dan sideways vraagt terwijl je nog voor je paard staat of ga je er ook naast staan ?
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

Grappig maar ik heb net in de nieuwe savvy times hier een artikel over gelezen (althans al bekeken). Het zou een goede oefening zijn als voorbereiding op collection (verzameling)
    Daar doet Linda sideways tijdens de circling
    Don't dream your life, live your dream!

Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    53

Kan er iemand dit een beetje meer uitleggen ?
    Ik wil dit ook eens proberen, maar begrijp niet goed hoe dit te doen.
    Antwoord op men vraag van hierboven zou al veel helpen, maar nog geen antwoord op gekregen

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik vraag Bruut wel tijdens de cirkling af en toe met twee Ã* drie stapjes opzij de cirkel vergroten... dat is niet echt sideways.. meer een soort SBW...Ã*dd een hele goede gymoefening!
    Ik loop dan evenwijdig mee op de cirkel waarna ik de stapjes zijwaarts vraag door een paar stappen lang naar Bruut toegedraaid te lopen.

Dit soort oefeningen zijn zo leuk om te doen.
    Silvia, ik denk dat je heel erg je eigen gevoel hierin moet volgen.
    Op welke manier loopt je paard bij jou het beste zijwaards? Als je paard na een disengegament met zijn neus naar je toestaat en je wilt sideways vragen, zal je je belly-button moeten gaan richten op dát deel dat van je weg moet, dus moet óf jij een stapje opzij doen en je lichaam een kwartslag draaien (zodat je belly-button naar de zijkant van je paard wijst) óf je laat je paard een beetje draaien.

Als het paard het eenmaal kent, zal je eigen correctie hierin steeds kleiner kunnen worden en is een zijdelingse buiging van jouw lichaam misschien voldoende om je paard zijwaards te laten wijken.

Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    53

Sideways doet hij heel goed. Zelfs als hij niet goed begrijpt wat ik bedoel, gaat hij maar sideways lopen

Maar ik wist niet juist wat exact te doen om hem sideways te laten lopen vanop een cirkel. Daarom vraag ik het maar liever
    Heb gisteren eens geoefend en dat ging vrij goed.

ff uitleggen hoe, mss doe ik totaal iets verkeerd

Ik loop met hem mee op de cirkel ter hoogte van kruis (net geleerd van hempfling). Belly button richting hoofd gericht, dan draai ik me, belly button op zen buik gericht en stap richting hem, vanaf hij een stap sideways doet geef ik hem rust.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door *Sylvia*

Ik loop met hem mee op de cirkel ter hoogte van kruis (net geleerd van hempfling). Belly button richting hoofd gericht, dan draai ik me, belly button op zen buik gericht en stap richting hem, vanaf hij een stap sideways doet geef ik hem rust.
    Kilnkt hardstikke goed!!
    Het enige wat Chris Irwin niet zou doen is je belly-button richten op het hoofd, maar iets daarvoor (de schouder dus). Wijkt het paard daardoor teveel naar buiten, draai je je belly-button naar binnen of je zet hem uit (intrekken).

En nu oefenen met de sideways naar je toe

Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    53

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea

Kilnkt hardstikke goed!!
    Het enige wat Chris Irwin niet zou doen is je belly-button richten op het hoofd, maar iets daarvoor (de schouder dus). Wijkt het paard daardoor teveel naar buiten, draai je je belly-button naar binnen of je zet hem uit (intrekken)

Hahaha, die kende ik nog niet.

En nu oefenen met de sideways naar je toe

Ok, Thxs a lot !! Zullen we op letten.

Dat kunnen we al hoor Wel nog niet vanop cirkel geprobeerd.

Bladwijzers

Forum Rechten