Ik weet niet zeker of het hier moet, anders moeten we het even verplaatsen.....
Maar goed ik had toch even een vraag. Ik zie namelijk op de foto's dat jullie toch ook heel mooi "tradionele-uitziende manier" dressuur rijden. Ik dacht werkelijk dat ik hier alleen maar mensen zou zien met bitloos hoofdstellen en boomlooszadelsHoe denken jullie eigenlijk over de juiste hoofdhouding die op de dressuurwedstrijden worden gevraagd?
Eerlijk gezegd heb ik op het bit niks tegen. Ik rijd er zelf ook mee maar dan wel met alles ontspannen. Dus geen strakke teugels. ik denk eerlijk gezegd dat je eerst moet leren (samen met je paard) hoe het zijn benen en lichaam moet gebruiken. Rijden op je zit, daarna pas benen en tot slot teugels!! Maar ja, ik ken ook alleen de manier van met je teugels een paard het hoofd goed te laten lopen?? Daarom ook de vraag; Hoe doen rijden jullie deze hoofdhouding?? Mijn idee is dat jullie dan toch wel allemaal zo goed rijden (diegene die ik op de foto's zag) dat jullie nu allemaal alles goed hebben lopen onder je en dan begint met hoofhouding. Ben ik dan nou zo precies dat ik eerst alle benen + lichaam goed wil hebben voor dat we het hoofd 'goed" laat lopen?? Hoe denken jullie daar over? Wat natuurlijk ook zo is dat de ware paard-zonder-karakter-alleen-voor-dressuur-mensen dat prachtig vinden. Maar als ik er uiteindelijk denk dat we er klaar voor zijn, zou ik persoonlijk eerst bitloos proberen omdat ik dan het idee niet te dwingen. Hoewel je dat met bit natuurlijk ook niet hoeft te doen....
Nou ja dit was een beetje mijn gedachte zonder er me echt in te verdiepen.
Corinne
Bladwijzers