Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: wel of niet zomereczeem?

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

wel of niet zomereczeem?

hoi!

Vandaag ben ik sinds een paar weken(4 ongeveer) weer eens naar fleur geweest. Ze heeft nu bijna haar gehele staart(wordtel)(in de lengte)geschuurd. Dit doet ze ook in de zomer, maar toen heb ik het steeds goed bijgehouden. Het lijkt alleen erop dat het steeds erger wordt aan het eind van het zomerseizoen, dus nu, er weer buien komen. Vorig jaar hadden alledrie de pony's hier last van, fleur ook het meeste trouwens.
    Ze schuurt daarentegen(de andere 2 pony's ook niet) ergens anders zoals aan de manen ofzo.

geldt dit nu dan wel nog steeds als zomerexceem?

alvast bedankt!
    note to self: change the mind, the body will follow.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: wel of niet zomerexceem?

Dat kan goed ja. Zomereczeem (met CZ) krijgt vaak een opleving in de nazomer/het vroege najaar.

Wat doe je als je zegt 'ik heb het goed bijgehouden'?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja,herken het ook paarden schuren vaak nog even erger aan het eind van het zomerseizoen.
    Heeft voor mijn gevoel ook te maken met het gras wat nu nog even flink zijn best doet.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

haha, ja ik zie mn fout nu ook

we hadden een bus om schuren en jeuk tegen te gaan met een hoop knoflook erin, ben nu de naam kwijt, zal het even opzoeken als dat lukt. Dat hielp wel goed als ik dat elke dag deed!

Wat is ook alweer precies de verbinding met zomereczeem en gras?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: wel of niet zomereczeem?

Gras is niet zo zeer de veroorzaker hoor, maar kan zo,n druppel zijn die de emmer als het ware doet overlopen.
    Tenminste daar ga ik vanuit, Whoopie heeft geen zomerexceem , maar schuurt wel wat, ook begint haar manenkam wat hard te worden. Bij haar merk ik dat het erger wordt wanneer ze het te goed heeft.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

ja, dat kan opzich wel kloppen, aangezien er nu niets meer met haar gedaan wordt heeft ze ook echt een nog grotere grasbuik dan dat ze al had, heb er er vanmiddag over staan verwonderen, vond dat er ook wel een veulentje in zou kunnen passen

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Maar Fleur is niet jouw paard, toch?
    Doet de eigenaar dan niets aan het eczeem? Als het helpt om haar regelmatig in te spuiten, dan lijkt me dat een schone taak voor de eigenaar van Fleur!

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Nee, die neemt die dingen niet zo nauw . Ik heb het wel een aantal maal tegen hem gezegt dat hij het moet doen, maar meestal doet hij niets. En nu ik helemaal weg ben blijkbaar nog steeds niet...

Wij hebben een 2 jarige op stal staan die dus wel zomereczeem heeft, de DA zei dat die door een mugje/vliegje komt.
    Nou las ik in de paard en sport een stuk van iemand die een middel heeft gevonden.
    Hij had het niet over genezing maar wel over hernieuwde haargroei en rust bij het paard.
    Om weer haargroei op de kaalgeschuurde staartwordtel te krijgen heeft hij deze dik ingevet met gesterilliseerd melkwit, een zwitsers product, met de gedachte dat als het dit is ingevet dat er niet meer zo intensief geschuurd kan worden tegen muur of boxdeur. Dat heeft hij 2 maanden dagelijks gedaan. Elke 3 dagen werd de staartwortel goed schoongemaakt met shampoo en weer ingevet. De haargroei is weer volledig bijgegroeid, en de rust is ook weer bij het paard teruggekeerd. Bij de manen is het zelfde gebeurt met het zelfde resultaat. Bij weidegang wrijft hij het paard met een vochtige spons van water en pure citronella in, inclusief hoofd, met als resultaat geen vlieg meer te bekennen en rust in de wei. Het zijn natuurlijke producten en kosten bijna niks.

Pff wat een verhaal, maar als het echt werkt is het het proberen zeker waard.

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

waar kan je dat kopen dan, gesterilliseerd melkwit?
    "Pff wat een verhaal, maar als het echt werkt is het het proberen zeker waar"
    dat zou mooi zijn , ga het proberen als ik weer een vzpaard krijg die hier ook mee te kampen heeft.

Dankjewel voor alle antwoorden trouwens!

Waar je het spul kan halen weet ik niet dat stond er niet bij maar ik denk als je naar een reform winkel gaat dat hun je wel kunnen helpen

Bladwijzers

Forum Rechten