Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 35

Topic: Uitmesten wei: handige tools?

Uitmesten wei: handige tools?

Okee dat lullige mestboy ding met harkje ken ik onderhand wel. Wij mesten de wei uit daarmee.

Vorig jaar kreeg ik peesontsteking in een vinger, en die ging niet meer weg. Bij uitmesten met dat harkje voelde ik hem altijd errug goed.

Zijn er mensen die slimme handige tools hebben voor weides uitmesten, die minder dun zijn dan zo'n harkje, zodat je minder hard hoeft te knijpen om iets met een kleine diameter, zeg maar?

Ik heb zelf al gedacht om er tennisrackethandgreepband omheen te wikkelen ofzo, zodat het dikker is. Maar dat kan vast slimmer.

Ik ben benieuwd naar jullie crea tools!

May the horse be with you!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Uitmesten wei: handige tools?

herkenning! Ik krijg die droller er niet mee opgetild, want het harkgedeeltje is te klein en de steel idd te dun en de drol te zwaar , kan geen kracht zetten op dat iele ding....Kan het nog beter met m'n schoen erin schuiven. In een mestboy past niet eens één drol van Ollie, laat staan de 6 die ze er overdag produceert...Dus in de wei gebruiken we een kruiwagen en een zaagselvork. Die is weer megazwaar....maar wel perfect.

Zaagselvork, ja dat zwaar vond ik wel een bezwaar, maar jou bevalt het toch wel?
    Thanks!

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Zaagselvork, ja dat zwaar vond ik wel een bezwaar, maar jou bevalt het toch wel?
    Thanks!
    Wij hebben een zaagselvork met lichte aluminium buis. De paddock en stallen met stro die ik er ook mee. Superding.

... maar zo lastig als het gras lang is...
    Néé, dan een mestballenzuiger maar die is geloof ik alleen weggelegd voor de zeer rijken onder ons..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Ons gras is gelukkig beheurlijk kort.
    Ik ga eens shoppen voor een aluminiumgesteelde zaagselvork, nog tips daarvoor?

.. de Welkoop in Barneveld.. maar als je gras ooit weer 's gegroeid is, zul je nog wel een keer aan mij denken
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Als je lenig en jong wilt blijven... doe het op mijn manier!
    Met een handhark en blik. Gewoon bij iedere drol bukken. Je kan je hark zó eronder zetten en omkiepen op je blik, in één keer. Heerlijk! Bij Issiem (waar ik iedere week 1 uitmestdag had) hadden zo'n plastic drollenopschepvork. Vréselijk! Ik kreeg er pijn van in mijn rug.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Een stick-handvat op je mestharkje zetten, dat scheelt veel pijn in je hand en arm! En zo'n zaagselvork vind ik zelf ook erg fijn (bij kort gras idd!), helaas hebben we er nu geen meer. Je zou ff bij de Heja kunnen kijken, die hebben veel verschillend materiaal hiervoor.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Bij lng gras zijn ze inderdaad wel irritant, maar lang gras hebben wij nooit lang

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Het ligt er een beetje aan welke techniek je gebruikt.

In het lange gras op een vorige plek waar ik stond, kreeg ik de drollen niet weg met een zaagsel vork.

Ik gebruikte een schop. Wipte de schop een klein stukje onder de drol en weg was hij. Je moest wel in de richting mee scheppen, anders bleef het gras er tussen zitten.

Mijn superpennys konden juist weer wel goed met de zaagselvork overweg.

Ik zie weer volop mogelijkheden!

Grappig dat je met alsmaar bukken met handhark en blik GEEN rugpijn krijgt, Trea... interesting, want dat is ook een puntje.

Lang gras hoop ik niet aan te treffen rond mijn paard!

Ik kan toch gewoon flexible zijn: zaagselvork voor kort gras en wordt het langer, dan overschakelen op iets anders?

Super, bedankt allemaal!

Hmmmm...
    Ik deed het altijd met een grote schop i.c.m. mijn voet Ging prima!

Ik vind die mestboy-dingen veel te laag, pakken niet lekker vast, geen prettige gewichtsverdeling en met dat harkje heb ik ook altijd ruzie.
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

deze hebben wij....ding is echt zwaar. Maar door de bolletjes op de punten kan je er ook mee door hoger gras.

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik heb er geen last van..anders even met je schoen aanduwen..

http://paardendrogist.nl/index.asp?strP ... ctID=26515

licht en breed en je neemt alle drollen mee..

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten