Wij mesten altijd met schep en een hark. Schep tegen je been aanzetten en alles erop harken en in de kruiwagen dumpen. Gaat prima en het is goed vast te houden![]()
Wij mesten altijd met schep en een hark. Schep tegen je been aanzetten en alles erop harken en in de kruiwagen dumpen. Gaat prima en het is goed vast te houden![]()
Surrender to fun!
De zaagselvork is wat mij betreft ideaal,
Ik zat vanmiddag tijdens het uitmesten van de paddock nog te denken aan Wim. Ik heb ooit eens gelezen dat hij je handschoenen geeft en doe het dan maar met de hand....
Zit ik ook serieus over na te denken, niet bij de wei, wel in de paddock, want de mest graaft zich zo in het zand.
Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.
Een vriendin van mij mest al jaren de wei en stallen met de hand uit! Dikke rubber handschoenen aan en een emmertje. Veel werk want ze heeft 7 Arabieren. Maar ze zweert erbij.
Nog even over de zaagselvork: in de zandbak vind ik die ideaal. Maar op gras toch echt niet. Want, dáár waar de paarden mesten is het gras altijd lang - tenslotte eten paarden niet op hun 'mestplaats', tenzij ze op het schone land te weinig te eten hebben.
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
owja..ik heb ook stallen gemest met de hand..zelfs zonder handschoen..behalve de verse dan...
Het is ideaal als je vlas hebt of iets dergelijks, maar voor op de wei...nee lijkt me niet..
Ik gebruik wel de mestboy maar heb er een ander tuinharkje bijgekocht met een langere en dikkere steel.
dat laatste klinkt ook wel aardig, ander, handiger harkje en andere (misschien gewoon grote) schep, dat klinkt me wel het beste tot nu toe![]()
May the horse be with you!
Die drollen van Ollie wegen denk ik wel minstens 2 kg of zo. Met een harkje kan ik nooit genoeg kracht zetten om 'm naar me toe in die bak te rollen. Dan valt die drol uit elkaar (Ollie poept een tros frambozen). Ik moet eigenlijk iets hebben weermee je kan dúwen, maar dan dondert het bakje weer om....tóestand.
Oh jawel Lila: je plaatst je twee voeten aan de zijkanten van het mestbakje, stevig aandrukken om 't vast te zetten en dan harken maar..!
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Je kan ook het mestbakje net onder de rand van de hoop zetten. Dan het harkje tegen de andere kant en met je voet 'schop'/duw je het bakje onder de helft van de hoop. Dan ligt hij al voor een gedeelte in het bakje en kun je het afmaken met je harkje.
Alleen op heel mul zand zou ik toch graag een zaagselvork hebben, anders ligt de krui steeds halfvol met zand ipv mest..
Ik heb gewoon een paar plastiek handschoenen en ik raap daarmee de mest van de wei.
Simpel, goedkoop en snel (want je hoeft niet te sukkelen dat je mest niet op je schupt komt enzo)
Don't lose your grip on the dreams of the past
You must fight just to keep them alive
ow ja, dat moesten we bij Wim ook doen.
Het was even lachen, maar later bleek het toch wel handig te zijn zo.
Je moet alleen wel voor elke drol bukken. dat is voor 1 paard nog wel te doen, maar voor 10, zoals de meiden in wageningen???
Hehe ja, feit.Das wel ff werken.
Maar als je altijd deftig door je knieën buigt is dit zelfs goed
Enneuh, met zo'n ding heb je vaak kans dat je mest helemaal openvalt enzo.
Mooi niet met mijn handschoentjes![]()
Whahaha, ik zie het al voor me: 4 a 5 kruiwagens met de hand volgooien... Nou, nee, dankje![]()
Ik heb er gelukkig maar 1Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
![]()
wij gebruiken een aardappelriek en een bladerruif... Met de riek scheppen we de drollen op en doen em in de kruiwagen, wat er dan valt schrapen we met de bladderruif bij elkaar en scheppen het daarna op met de riek.
Ik heb ook al met zo'n mestboy gewerkt... Vind het niet handig voor paardenpoep.... Wel voor de hondenpoep! Die is héél makkelijk op te kuisen daarmee![]()
Bladwijzers