Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Circling game = saai

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Circling game = saai

Amoa kent inmiddels de 7 games, maar de circlinggame blijft mij aan het denken zetten. Ze is jong, 5 jaar, speels, vind alles leuk maar heeft nieuwe dingen ook zo weer gezien en dan gaat ze d'r eigen spelletjes spelen. En zo gaat het dus ook met de cirlcing game. Gewillig gaat ze bij je vandaan, maar rondjes lopen zonder dat er iets gevraagd word vind ze veel te saai. Dan kijkt ze wat de buren doen, probeert een grassprietje te pakken, ziet iets spannends, 'vergeet' waar ze mee bezig was en gaat ze daar kijken, enz. Langer dan 2 rondjes doen we de circling game nooit, sterker nog, ze hoeft nog geen half rondje te lopen voor ze d'r eigen spelletjes gaat zoeken omdat die van ons te saai zijn.
    We zijn verder gegaan met de level 2 oefeningen om de circling wat leuker en interessanter voor d'r te maken, change of directions ken ze maar voor bijvoorbeeld de traveling circle zit de circlinggame er gewoon nog niet goed genoeg in. En voordat ik nu gil Maaaaaaaaaaaaaaaarjaaaaaaaa, wil ik jullie graag om tips en advies vragen. Brand los!
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

Re: Circling game = saai

Hier enkele dingen die ik uit het LB & HB pakket heb:
    1) al zittend op een stoel of op de grond
    2) ergens opstaan
    3) cavalatti's op de cirkel leggen
    4) tussen kegels gaan op de cirkel
    5) over een zeil
    6) over een sprong
    7) 8 figuren maken rond twee obstakels
    9) circling 22'/45'/@ liberty
    10) overgangen maken zowel verhogen als verlagen bv. voor de balk halthouden
    Don't dream your life, live your dream!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Obstakels!!

Zet dingen in de weg, zodat je paardje moet nadenken en kijken waar ze loopt, zodat ze de tijd niet heeft om rond te kijken en een grasprietje te pakken!

Kegels, balkjes, ballen,...
    Laat je paardje bv. stoppen bij de kegel, vraag dan, weer vooruit, weer stoppen bij de balkjes, achteruit over de balkjes, voorwaarts in draf (als ze transitions al kent), slalommen,...je kunt zoveel doen met de circling game!!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hoho, voor je naar allerlei obstakels gaat grijpen om het 'interessant' te maken, is het beter om eens te kijken waarom de circling-game in normale versie niet werkt!

Het doel van de circling is om je paard zijn verantwoordlijkheden duidelijk te maken

(-act like a partner)
    -don't change gait
    -don't change direction
    -look where you're going (dat is dus wanneer je obstakels gaat gebruiken)

Die eerste 2 zijn nog niet helemaal duidelijk voor je paard, dus DAT is waar je aan kan werken.

2 rondjes lopen is niet zozeer saai voor je paard, maar wel een kans voor haar, om jouw leiderschap te testen Leer haar om haar verantwoordelijkheden te nemen, maar bouw het aantal cirkels langzaam uit, van 1, 1-en-een-kwart, anderhalf... etc.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten