Moest vanavond weer heel erg aan F6 d'r opmerking denken
?Ik dacht dus dat ik zonder zadel een rondje moest rijden, maar dat bood madam niet aan, ze bood lekker grondwerk aanQuote: F6
Als je als uitgangspunt neemt dat niets moet en dat je begint met wat zij aanbieden zul je zien wat een verschil dat gaat maken!![]()
![]()
Mijn zusje ging vanavond rijden, omdat ik gisteren al gereden had besloot ik vandaag maar weer eens een echte sessie grondwerk te doen. Ik doe heel af en toe wel eens wat kleine grondwerkdingetjes (eigenlijk meer bevestigen wat we al kunnen) weinig inspiratie dus.... Dus nu maar weer eens wat ECHT grondwerk
![]()
Had een oude matras opgetrommeld en wat pionnen neergezet en tevens had mijn zusje klein springdingetje opgezet dus genoeg voor mij om te doen.....
En echt, ik heb zowaar genoten van het grondwerk en datgene dat ik dus voor ogen had (FOUT niet doen dus) heb ik niet eens gedaan!!!
Nu mijn vraag:
Ik was met circling bezig en linksom gaat dit perfect, stap/ draf/ galop alles gaat perfect op stem! Rechtsom gaat stap en draf ook goed, maar toen de galop. Ze begon echt te mopperen en telkens na een halve ronde ging madam vol protest recht voor me staan, van ZO KLAAR!!! Echt die kop erop schitterend.... Ik lachte me dus een broodje (mischien niet goed, maar ik heb gewoon zo'n lol om mijn knol)
Vervolgens stuur ik haar dan wel weer opnieuw de circling op in galop (haal haar niet terug maar stuur haar direct). Na weer een klein rondje gaat ze weer met een heerlijk eigenwijze kop recht voor me staan, dit herhaalt zich een paar keer zo en elke keer werd ze heftiger en heftiger (En ik maar lachen en lachen). Op een gegeven moment vond ik het welletjes en moest ze van mij door door gewoon mijn stem te gebruiken ging ze al door, dus heel goed!!
Maar wat is dit nu???
- is het met mij spelen?
- is het laten zien van 'he meid, ik heb er geen zin in om te rennen want de bak is loeizwaar en ik heb het warm?
- of is het de dominantieverhoudingen testen??
Enig idee iemand??
(oja, heb vandaag ook voor het blokteam geoefend, zal de foto's morgen in een topic zetten).
Bladwijzers