Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 37

Topic: Wennen aan een graaskorf..??

Re: Wennen aan een graaskorf..??

Bij mij wil de staleigenaar hem wel op of af doen en ik kom er elke dag langs als ik naar mijn werk ga dus ik kan het ook evt. zelf doen. Maar eerst nog maar eens wennen!

@ Mafhaf, hoe heb je dat gat groter gemaakt eigenlijk? Komen er geen scherpere randen aan?

Met mijn wortelsnijzakmes.
    En daarna trutten en nog met een tangetje gefrot en dan vijlen en valt reuze mee. Geen scherpe randen. Ziet er alleen niet zo fraai meer uit, beetje rafelig.

May the horse be with you!

Als het maar werkt, het ziet er toch sowieso al niet uit!
    bedankt, ik ga het zeker proberen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Met mijn wortelsnijzakmes.
    En daarna trutten en nog met een tangetje gefrot en dan vijlen en valt reuze mee. Geen scherpe randen. Ziet er alleen niet zo fraai meer uit, beetje rafelig.
    wortelsnijzakmes ......frotten met een tangetje .....

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Gisteren vond ik de graaskorf bij mijn post. De graakorf kocht ik hier via het forum. Bestfriends graaskorf.

Moest het nu net lukken dat mijn paardje gisteren plots op drie poten liep omdat ze een snee in haar been had. Normaal staat ze bij een ander paardje op een redelijk kale wei. Ik wou ze dus nu toch effe alleen zetten maar had alleen een plek met hoog gras. Dus maar de graaskorf aangedaan.

Ze vond het best raar en bleef stokstijf staan als ik ze in de wei liet. Ze dacht dat ik iets was vergeten uit te doen. Dan liep ze direct naar het gras, neus het gras in, oei wat is dat en een sprog achteruit. En maar schudden en briesen om dat ding uit te krijgen. Ze heeft nog een paar keer geschud en raar gedaan. Dan keek ze boos naar mij en is in haar schuilstal gaan staan. Ik heb haar rustig laten mokken. Ik heb het een ganse nacht aangelaten. Deze morgen had ze het al door ze stond rustig te grazen.

Ons Rengel heeft zich dus in één nacht aangepast. Mischien hangt het wel van het type graaskorf af?
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Dinsdag ontvang ik ook mijn graaskorf en hoop dat het ook zo snel zal gaan om te wennen. Hebben jullie eerst al een beetje eten in de graaskorf gedaan? of door het gaatje gegeven?
    keep it fun!

Hoi,

Ik heb eerst snoepjes in de korf gegooid voordat ik hem omdeed.

En gezorgd dat ze niet terugschrikken ervan, en dan dat ding achter hun gezicht aan hebben jagen, dus ding om, snoepjes erin en hoofd laag.

Daarna grassprietjes door het gat gedaan ja, steeds lager, om het idee te krijgen. Duurde bij Susan dus wel even.

Succes!

May the horse be with you!

Aangemeld
    Oct 2005

Ik denk dat het dan nog vlot zal gaan. Misschien best te combineren met clickeren. Zo heb ik ze eigelijk plastiekproof gemaakt. Met snoepjes in een plastiek zak. Ik was al bang dat die snoepjes dan te ver gaan kruipen in dat ding en dat ze er dan net niet zou aan kunnen. Niet dus.
    thx
    keep it fun!

Aangemeld
    Oct 2005

De gewenning is al voltooid.
    Het ging formidabel om dat ding aan te doen met enkele stukjes wortel erin. Niks van schrik. Dan enkele worteltjes en grassprietjes door het gaatje gegeven en de weide op. Daar stond ze te proberen op verschillende plekjes. Ben toen naar de kust gaan wandelen met andere paardjes en toen ik enkel uurtjes later terug kwam stond ze in de weide met kort gras te grazen.
    Als ze dan toch daar stond dan zou ik de korf gaan afnemen en de weide sluiten maar eerst even een boterham eten.
    Blijkbaar had ze mijn gedachte gelezen want tegen dat mijn stuutje op was stond ze terug in de grote weide
    keep it fun!

Aangemeld
    Oct 2005

Ayla heeft nu alle dagen haar graaskorf 12 uur aan en de eerste schuurplekjes zijn gekomen na 3 dagen. Er zijn 2 onthaarde vlekjes aan haar kin waar het mandje tegen komt als de korf op de grond staat.

Met 2 wasknijpers heb ik daar de randen omgebogen naar buiten en een briefje achtergelaten met wat uitleg voor de staleigenares. Blijkbaar had ze het niet goed begrepen en de volgende dag heeft ze de korf met knijpers aangedaan. 's Avonds was de toestand niet verergerd.
    Nu zijn de knijpers er terug af en blijft de toestand stabiel. Ik denk dat je het kan vergelijken met de schuurplekken van een singel. De huid moet een beetje eelt kweken.
    keep it fun!

Aangemeld
    Mar 2006

Hier een beetje hetzelfde probleem. Alleen geen schuurplekken maar echte wondjes. Eentje onder haar kin, het lijkt net een blijn (zoiets dat wij hebben als onze schoenen klemmen) en op haar neus een schaafwond en wat kloofjes. Ik moet wel zeggen dat Rengel 24/24 met haar hoofd in het gras staat.
    Ik heb de graaskorf nu afgedaan en ons Rengel effe terug alleen op het kale stuk weiland gezet. Nu zet ik ze dus zonder graaskorf enkele uren per dag op de volle wei.
    Als alles genezen is denk ik de korf terug aan te doen 's nachts en uit te doen overdag tot ze idd eelt gekweekt heeft.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    Oct 2005

Een blein kan je goed behandelen door deze in te spuiten met eosine 2% in water (geeft drogend effect, geen ontsmettend). Daarna kan je misschien ook de wasknijpers gebruiken om de druk van die plekjes af te houden.
    keep it fun!

Aangemeld
    Mar 2006

De blein is nu uitgedroogd. Ik werk met wondspray van de Silverlinde (superspul) Met wasknijpers lukt het niet hoor. Het zit echt op haar kin helemaal onderaan bijna aan haar mond.
    Joni Bentley

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

mijn pony heeft ook een superdikke grasbuik en ik ben bang dat hij er weer verstoppingskoliek van gaat krijgen. Maar savonds staat hij in de bak en voeren ze hooi en soms fruit. Ik neem aan dat hij dat fruit er niet mee kan eten? En hoe zit dat met hooi?

Bladwijzers

Forum Rechten