Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 37

Topic: Wennen aan een graaskorf..??

Wennen aan een graaskorf..??

Omdat mijn fjord aardig dik is, krijg ik het benauwd bij het idee dat ze binnenkort de wei weer in gaat. Helaas is het op mijn stalling de gewoonte om de paarden op een lekkere volle wei te zetten. Beetje jammer voor mij.. Aangezien Wiske de hele dag gewoon blijft door eten heb ik me nu aan een graaskorf gewaagd. Maar dan.. Hoe maak je haar wijs dat ze er echt wel door kan eten? Iemand ervaring? Het schijnt dat er een handleiding bijzit als je hem nieuw koopt, maar ik heb hem van iemand overgenomen zonder handleiding. Het is er trouwens een van Best friend.

Re: Wennen aan een graaskorf..??

Ding rustig aan, meteen leren hoofd omlaag zodat dat ding niet hun snuit najaagt.
    Snoepjes geven door gat.
    Gras sprietjes door gat doen.

Zoiets.

Susan snapt er overigens niks van
    Die staakt, staat stil en wacht.
    Gerust een uur.
    Zal er weer eens mee beginnen...

May the horse be with you!

Ha, ha ik ben dus niet de enige.. Ik was ook al bezig met grassprietjes door het gaatje te duwen enzo. Maar ze blijft maar een beetje dom over de grond gaan met dat ding. Waarschijnlijk een kwestie van volhouden?! Het viel mij ook erg mee dat ze niet kwaad werd enzo.

Oh, beter! Jouw paard gaat er mee over de grond! Mijn paard staat gewoon te staan, hoofd in neutraal. En komt naar mij zodra ik de wei in kom: "nou jij weghalen ja?"
    Of probeert een weidegenootje of paal te vinden om hem af te doen.

Beetje helpen, beetje samen grazen, sprietjes blijven duwen, komt goed zo te horen!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Jep volhouden. Bij ons op de wei ook een pony, heeft het dagen niet echt gesnapt, best wel sneu... maar toch, na een tijdje, ontwikkelen ze een tacktiek. Volgens mij kost zo grazen wel veel energie, want ze ging soms gerust een uurtje staan nixen terwijl ze voorheen altijd doorat!

Kom ik die overspannen kaken wel weer losmaken

Gelukkig kan het geen kwaad als het even duurt. Ze gaan pas in mei de wei in dus ik ga gewoon elke keer even oefenen! Is weer eens wat anders. Beetje jammer dat iedereen je voor gek verklaard en gaat vragen of ze bijt.
    Maar het klinkt al iets bemoedigender!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Kom ik die overspannen kaken wel weer losmaken
    Precies Jij moet straks ook je geld verdienen, dus promoten di graaskorf

Ik houd je in gedachten Mafhaf!

Tot nu toe nog geen verbetering. Ze gingen net met zijn allen de wei in, maar ze kreeg geen grassprietje binnen. Uiteindelijk ging ze de andere paarden maar achterna rennen. "ik geen eten, dan jullie ook niet"
    Morgen een nieuwe poging..

Susan snapt hem nu!!
    Gisteren heb ik haar in een uitnodigende wei met wat meer gras gezet, waar ze zeer gemotiveerd is om te grazen... EN ik heb het gat in de graaskorf wat groter gemaakt...

Vorige keren ging ze gewoon stilstaan, hoofd op halfzeven, niet proberen. Nu ging ze meer lopen en proberen, en na een tijdje met succes (klein beetje hulp en veel GOED als ze hoofd aan grond bracht met korf).

Ik hoop dat jouw paard het ook gaat snappen, hiske4!

Ik ben best wel opgelucht eerlijk gezegd. Ze is beheurlijk dik...

Ik zat ook te twijfelen om het gat groter te maken. Tot nu toe snapt ze het nog niet, maar staat ze nog op een wei met niet al teveel gras dus het is geen ramp. Ik ga van de week ook het gat maar wat groter maken, wellicht dat het ook werkt. Krijgt ze ook geen schuurplekken enzo?

Schuurplekken? Nee, maar ze heeft hem nog maar een paar keer een uurtje omgehad

Ik denk dat ik hem misschien dag aan, dag uit doe ofzo. Beetje kijken hoe dat werkt.

Succes!

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Ja dat van die schuurplekken ben ik ook benieuwd!

En houden jullie de korf constant op of aan? Of doe je hem bv alleen overdag of snachts op.

Ik ben ook hard aan het denken wat te doen met Boris, hij is nu al volslank , en heeft nog geen gras gegeten. (niet veel in ieder geval)
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Alleen overdag of alleen 's nachts is geen optie, dan moet ik 2 keer daags naar de paarden, dat past niet.

Dus ik denk: dag aan, dag af.
    Sommige dagen, als ik niet kan, worden ze gevoerd. Op die dagen wil Jenny, die ze dan voert, hem wel afdoen. Aan vind ik dan weer wat veel gevraagd.

Ook benieuwd: hoe doen anderen dat?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten