Hoi,
ik ben dus al een tijdje bezig met Parelli, maar één ding lukt me nog steeds niet en dat is dus, zoals de topic het al zegt, naderen in de wei. Deze namiddag weer: ik ga mooi bij haar in de wei, komt ze ff snufelen of ik geen eten bij heb en dan terug met de oren in de nek weg. Ik heb ongeveer een half uur in de wei gestaan en geslenterd en dan kwam ze eindelijk. Ik had ook al gelezen dat als je niet naar je paard kijkt, het dan nieuwsgierig wordt en naar je toekomt, nou bij Shiva werkt dat soms, maar vandaag dus niet. Integendeel, ik zag haar dus op een gegeven moment niet, en plotseling, kabaf... twee hoeven en een kont tegen mijn rug, aww
. Na een half uur kwam ze dan eindelijk toch naar me toe en heb ik haar kunnen halsteren, maar dan nog was dat niet met haar volste toestemming. Wat kan ik hieraan doen? Is dat normaal?
xxx julie

. Ik heb ongeveer een half uur in de wei gestaan en geslenterd en dan kwam ze eindelijk. Ik had ook al gelezen dat als je niet naar je paard kijkt, het dan nieuwsgierig wordt en naar je toekomt, nou bij Shiva werkt dat soms, maar vandaag dus niet. Integendeel, ik zag haar dus op een gegeven moment niet, en plotseling, kabaf... twee hoeven en een kont tegen mijn rug, aww
. Na een half uur kwam ze dan eindelijk toch naar me toe en heb ik haar kunnen halsteren, maar dan nog was dat niet met haar volste toestemming. Wat kan ik hieraan doen? Is dat normaal?
Antwoord met Citaat
.
swel logisch langs de ene kant maar langs de andere kant is het toch niet leuk... Alsk het goed begrijp: aaien en meegaan (of doenalsof) tot hij stil staat rustig halster aandoen (ook al trekt hij terug uit disrespect en niet uit anst) veel friendly doen en dan pas beginnen? of nog iemand tips? want ik wil echt niet dat hij zo denkt van 'ja daar is ie weer, hij gaat me weer dat halster aanbinden en van die k****-spelletjes doen' tis echt frustrerend soms
). Mijn andere pony's peren m soms ook als ik eraan kom maarja, met een flinke dosis humor en wat conditietraining (van mijn kant
) heb ik ze zo te pakken. Maar ik ben nu voor mijn tinker gewoon bang. Ik denk niet dat hij altijd het idee heeft om me te meppen, maarja, als het eenmaal een keer gebeurd is......... En toen ik vandaag mijn welshje uit de wei wilde halen, kwam mn tink ineens met zn oren in zn nek op me af terwijl ik hem niet eens wilde pakken. Hij viel me niet aan en bleef ook op afstand, maar toch...
Bladwijzers