Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 42 van de 42

Topic: stomme vraag over aandraven UPDATE: Gedraafd!

  1. #31
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: stomme vraag over aandraven UPDATE: Gedraafd!

    Super Sandra! Klinkt goed.
    Keep up the good work!

  2. #32
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: stomme vraag over aandraven UPDATE: Gedraafd!

    Zoooooo COOL

    Jullie gaan hard! Weet je nog, dit najaar. Ik glim met je mee

  3. #33
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: stomme vraag over aandraven UPDATE: Gedraafd!

    Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  4. #34
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: stomme vraag over aandraven UPDATE: Gedraafd!

    Ja dit najaar weet ik nog heel goed, charlotte. Dat voelde zo'n beetje hetzelfde. Met verschil dat ik toen alles nog erg engig en onwennig vond. Nu voelt het meer zo van: okay, dit moeten we nu gewoon doen, dit voelt prima. Daar was ik bij wim nog wel onzeker over.

  5. #35
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: stomme vraag over aandraven UPDATE: Gedraafd!

    Ik ben al te laat zie ik, ik lees het nu pas en ondertussen is het al gelukt.

    Ik denk dat het gewoon iets is wat bij groene paarden niet duidelijk is, het is weer iets volledig nieuws, draven met een mens op je rug...
    Aramis was net hetzelfde, oren in de nek en alleen sneller stappen.
    Ik heb echt dagen geoefend voor hij het snapte. Tja, ik weet nog hoe ik zelf moeite moest doen toen ik leerde rekenen

  6. #36
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: stomme vraag over aandraven UPDATE: Gedraafd!

    Ja inderdaad. Je moet een paard dan eigenlijk zo'n draf zien te ontfutselen, zonder dat ze het echt doorheeft.
    Zo zette ik gisteren shanna aan in draf terwijl ze een heuveltje af moest en snel naar lady wilde. Hierdoor draafde ze zonder dat ze het echt doorhad denk ik.
    Ik denk dat het nog 1 keer verwarrend zal zijn voor haar, maar dat ze het daarna al behoorlijk snapt, dat ook draven mogelijk is met mij erop (hm, dat opent vast perspctieven voor shanna )

  7. #37
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: stomme vraag over aandraven UPDATE: Gedraafd!

    Haha, en bij galop was het weer hetzelfde liedje bij ons. Ik hoop dat het bij jullie wat makkelijker gaat.

  8. #38
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: stomme vraag over aandraven UPDATE: Gedraafd!

    Super Sandra!!

    Zal zeker nu een doorbrtaak zijn geweest!
    Elke keer een beetje meer begrip en voor je het weet ga je zo rond over het weiland!!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  9. #39
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: stomme vraag over aandraven UPDATE: Gedraafd!

    Vandaag weer kunnen rijden met shanna.
    Hihi, zoals bijna altijd maak ik er volgens mij een groter punt van dan zij.
    Vandaag heb ik mn savvystring totaal niet nodig gehad om haar te laten aandraven. Op mn zit ging ze rustig van stap naar een rustige draf. Hoofdje laag, ook bij het aandraven. Zéér relaxed.
    Nee, het weiland rond dat doen we nog niet. Maar vandaag hebben we denk ik steeds zo'n 20 m achter elkaar gedraafd, daarna stopte ze, keek om (onzekerheid?) brieste even en stapte weer door.
    Een enkele keer zette ik haar meteen weer aan in draf, maar ik denk dat ik daar nog beter even mee moet wachten. Het is allemaal toch wel spannend en gek voor haar natuurlijk, even haar de tijd geven om te wennen aan het gevoel en zich zekerder te voelen om weer wat meters extra te draven.

    Na dit punt heb ik echt zoiets van: makkie! Binnenkort galopperen we het weiland door!

  10. #40
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: stomme vraag over aandraven UPDATE: Gedraafd!

    Klinkt super Sandra! Het gaat vooral heel ontspannen volgens mij en dat is super Gaaf he je eigen paard inrijden

    Nu snap ik waarom het zo bewolkt was vanmiddag....jij had een hele grote wolk nodig om op te drijven
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  11. #41
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: stomme vraag over aandraven UPDATE: Gedraafd!

    Even een kleine update.
    Het rijden, ik heb er vaak geen goed gevoel bij, maar zo af en toe dan stap ik toch eens op. Zal mn eigen comfortzone wel zijn, die ik liever niet uit wil.

    Het draven gaat nu wel goed. Eigenlijk geen big deal meer. Zij het dat ze nu vaak uit zichzelf begint te draven of te dribbelen. dat was door Wim al voorspelt, maar is soms vrij irritant.

    Ik merk nu duidelijk de link van het grondwerk á la irwin, en het rijden. Tenminste. ik heb nu enkele maanden er flink op gehamerd dat shanna d'r hoofd laag moet houden in draf. Met grondwerk heb ik daar geen werk meer mee. Ze loopt eigenlijk constant of te stofzuigeren of in de dressuurhouding. Met rijden doet ze dit nu ook geheel uit zichzelf! Ik stond vandaag echt even perplex hoor. Ik draafde voor het eerst de hele bak rond, en shanna loopt als een volleerd dressuurpaard, zonder dat ik noemenswaardig teugelcontact had! huh??

    Nu vraag ik me wel af in hoeverre deze houding te maken heeft met ruggebruik
    op zich loopt ze wel soepel voor zover ik kan voelen op zo'n korte afstand. Het voelt zo rond alsof ze elke moment kan gaan bokken, zo ongeveer. dat doet ze niet hoor, geeft ook verder geen tekenen van verzet. Maar de rug voelt zo bol zeg maar.

    Hoe denken jullie hierover? Is dit normaal? is dit goed? Of is dit puur geconditioneerd gedrag ?

  12. #42
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re: stomme vraag over aandraven UPDATE: Gedraafd!

    San, ik zou een filmpje moeten zien om iets zinnigs over jouw situatie te kunnen zeggen.

    In zijn algemeenheid: ik heb inderdaad wel eens geclickertrainde paarden gezien, die met een clicker geleerd hadden kunstmatig hun hoofd in een "dressuur"-positie te houden. Terwijl hun lichaam *niet* meeging... En het totaalplaatje dus niets met "door het lijf lopen" of dressuurmatig voorwaarts-neerwaarts te maken had.

    Heb je al eens over die Florien de Graaf nagedacht? Die komt toch regelmatig bij jou in de buurt? Ik vond de ideeen en trainingsmanier van Bent Branderup superinteressant. Vooral ook leuk, dat ze zo doelgericht met niet-volmaakte paarden bezig zijn Wellicht een idee om tussen de Wimweken door, op regelmatige basis van haar les te nemen? Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •