Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 32

Topic: geschikt endurance/trekking zadel

Actief Forumlid gemmvm's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2006
    Leeftijd
    42

Re: geschikt endurance/trekking zadel

Ik heb een endurance zadel van Horseman Outfitter.
    HO Endurance flex

http://www.horseman.nl

sinds een paar maanden en hij zit super, licht comfortabel, met ringetjes. suoer zadel, wel prijzig maar ik vind het het geld zeker waard.

succes met zoeken
    Werk aan jezelf, wees je ware zelf, laat het paard en ik je helpen
    www.p-aard.nl

ah ja volgens mij heb ik die wel eens op marktplaats voorbij zien gaan. is wel een heel mooi ding ja. heb alleen niet al te veel geld te besteden haha. maar heb toch nog een half jaar om te sparen hahaha.

@antheman: en wat voor materiaal is het dan? klinkt wel onderhouds vrij

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door simone.vdm
    ah ja volgens mij heb ik die wel eens op marktplaats voorbij zien gaan. is wel een heel mooi ding ja. heb alleen niet al te veel geld te besteden haha. maar heb toch nog een half jaar om te sparen hahaha.

@antheman: en wat voor materiaal is het dan? k]/images/smilies/nehneh.gif[/img]
    Leer en nubuck

ahzo, en hoe werkt het zadel verder? heb nog 0 ervaring met boomloos wahaha schaam schaam

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

ahzo, en hoe werkt het zadel verder? heb nog 0 ervaring met boomloos wahaha schaam schaam
    Hoe bedoel je?

nou zijn er speciale onderdelen of is het precies hetzelfde als een normaal zadel?

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

nou zijn er speciale onderdelen of is het precies hetzelfde als een normaal zadel?
    Je kunt er normale beugelriemen en normale stijgbeugels aan hangen

Speciale onderdelen zijn de panelen en de pommel. Die zijn beiden verwisselbaar. Wanneer je het zadel nieuw koopt, krijg je de gewenste maat erbij.
    Heb je mazzel en vind je een 2e hands, dan kun je voor rond de 50 euro een nieuwe pommel kopen.

De pommel heb ik een keer verwisseld, Andor was eruit gegroeid. Nu heeft hij weer de kleinere maat. Ik train momenteel best veel, dus ik verwacht dat binnenkort de grotere pommel er weer inmoet. Merrit is stabiel, die heeft gewoon de breedste pommel.

Verder heb ik nieuwe panelen besteld, de dikste, vanwege zware belasting(trektocht). Ik vind dat ik teveel weeg en teveel bagage mee sjouw om de kussens niet aan te schaffen.

Daarnaast gebruiken de meeste mensen een speciale pad onder dit zadel. Ik dus ook.

Helder zo?

ahja, en kun je met dat zadel ook een klein sprongetje maken? en hoe weet je welke maat pommel je moet en wanneer hij te klein is?

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

ahja, en kun je met dat zadel ook een klein sprongetje maken? en hoe weet je welke maat pommel je moet en wanneer hij te klein is?
    Tuurlijk kun je springen.
    De pommelmaat is lastig te bepalen, geef ik ruiterlijk toe.

Als je handig bent, kun je het zelf zien.

Het handigst is om Don van Buitenzinnig fotoos te sturen, dan bekijkt ze met je welke maat geschikt is.

ah oke.. nou ik ga er eens over nadenken want ik zit alleen een beetje met de prijs in mn maag want het liefste heb ik dan ook nog zo'n ding met een knop wahahah.

nou heb nog eens goed nagedacht en kies toch de star trekk, heb een mailtje gestuurd naar de dealer voor een prijs overzicht voor de onderdelen e.d. dus nu nog ff een tijdje sparen

waar kan ik het beste kijken voor een geschikt pad eronder en wat is het beste aan te raden?

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

nou heb nog eens goed nagedacht en kies toch de star trekk, heb een mailtje gestuurd naar de dealer voor een prijs overzicht voor de onderdelen e.d. dus nu nog ff een tijdje sparen

waar kan ik het beste kijken voor een geschikt pad eronder en wat is het beste aan te raden?
    Ik raad je de HAF pad aan, maar wel met extra inlages.
    Maar pads zijn persoonlijk. De een wil een soepele, dan ander een stugge pad.

Bestel je bij Buitenzinnig of Trekking Saddles?

ik was van plan voor trekking saddles te gaan, dit omdat ik al een aantal keer contact had gehad met hun en zij de beugels hebben die ik erbij wil wahahahahhahaa .

heb je misschien wat foto's voor me van je zadel? want ik zie de comfort nu heel vaak maar heb nog geen enkele duidelijke foto gezien van zo'n zadel op een paardenrug.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

ik was van plan voor trekking saddles te gaan, dit omdat ik al een aantal keer contact had gehad met hun en zij de beugels hebben die ik erbij wil wahahahahhahaa .

heb je misschien wat foto's voor me van je zadel? want ik zie de comfort nu heel vaak maar heb nog geen enkele duidelijke foto gezien van zo'n zadel op een paardenrug.
    Als je even in mijn onderschrift de ]/images/smilies/icon_mrgreen.gif[/img]

ahja wat leuk zeg!! ik droom ervan zo gezellig rond te trekken.. ooit.. *zucht* leuk zeg echt leuk. ziet er goed uit!

Bladwijzers

Forum Rechten