Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 61 tot 66 van de 66

Topic: Gatverdamme biks is gewoon afval!

  1. #61

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Wil trouwens nog wel even checken bij jullie:

    wanneer is iets nou echt bewijs? Ik bedoel, jarenlang is men er toch ook van uitgegaan dat eiwitoverschotten de veroorzaker waren van allerlei ziektes en nu is dat weer achterhaald! Veel mensen hebben er jarenlang in geloofd en voor waar aangenomen

    Jarenlang ging men er van uit dat paarden niet zonder hoefijzers over straat konden lopen en nu gaan er ineens zoveel paarden blootsvoets.

    Is het bewijs als zeg maar: van de 100 paarden het er 99 goed op doen? Wetenschappelijk onderzoek zegt vlgns mij ook niet alles. Da's ook maar van welke hoek uit de geleerden er tegenaan kijken

    Moeilijk hoor!

    Of hoort dit nou in een ander topic????

    trea

  2. #62
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Trea, ik heb geen ervaring met Tinkervoer, maar ik zag in het foldertje van de Tinkerhoeve ( http://www.tinkerhoeve.nl) dat zij een krachtvoer hebben ontwikkeld speciaal voor Tinkers (en andere koudbloeden, geloof ik). Ik zie het alleen niet zo snel staan op hun site, maar misschien kun je eens contact met hen opnemen?
    Ik voer Atli (IJslander) trouwens Equisanum Kern, een halve kilo per keer (alleen na het werk, dus op dagen dat ik niet kom, krijgt hij niks).

  3. #63
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    ik vraag me echt af waar dat fructaan-verhaal vandaan komt.
    Voor zover ik weet wordt hoefbevangenheid veroorzaakt door toxines in het bloed. Kan komen door veranderingen in de darm, wat dus veroorzaakt wordt door extreme veranderingen vooral in de hoeveelheid koolhydraten.
    Euh Sanne, fructaan is een suiker, en suiker valt onder de noemer koolhydraat, dus wat klopt er dan volgens jou niet aan het fructaan-verhaal?
    ik bedoelde meer dat er nu overal gelijk geroepen wordt: hoefbevangenheid komt door fructaan in het gras. Het zou natuurlijk kunnen dat het een oorzaak is. Er zijn namelijk tich oorzaken te noemen voor hoefbevangenheid, ik denk nog steeds dat er één gemeenschappelijke oorzaak is; een slechte hoef (slechte kwaliteit witte lijn).
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  4. #64
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Het is inderdaad een heel zinnig topic. Mis alleen hierin ook de bron (het bewijs) van deze beredenering.
    Ik heb het pasgeleden hier nog over gehad met de vertegenwoordiger van Cavalor. Die vertelde mij dat sinds 2004 volgens een kwaliteitsherkenning werken. Het zgn GMP die betrouwbaarheidsgaranties afgeeft (en dus ook aan Cavalor)?????
    Dit vind ik trouwens ook terug op hun website. Ik vind bij hun productomschrijving niets over die toegevoegde E nummers, maar ik kan me zo voorstellen dat, als ze die zouden gebruiken, ze dat niet aan de grote klok hangen. Op de zakken voer zie ik dit ook niet. (Er staat ook niet op dat het er NIET in zou zitten). Hoe is dit bij andere voeders? Wordt er dan vermeld dat het er niet in zit? Hoe weten jullie dit anders dat je veilig voer voert?
    Ik dacht altijd dat ik goed zat met mijn Cavalor (en ben nog niet overtuigd hoor). Ik heb desbetreffende persoon van Bokt een Pb gestuurd, om de orginele bron van deze beweringen.
    Ik heb ook nog websites gekeken van andere voermerken en bij geen enkele zag ik ook maar 1 verwijzing naar deze E nummers in positieve of negatieve zin....

    Ik wacht het verder even af

    trea
    Cavalor heeft op een expliciete vraag van de betreffende topicstartster zélf aangegeven dat het in hun voer zit:

    Ik heb inmiddels ook bericht van Cavalor.
    Die hebben Ethoxyquin en BHT in het voer....
    Het staat inderdaad niet op de zakken nee, zijn ze geloof ik ook niet verplicht, om dat er op te zetten. In mijn werk heb ik met veel kwaliteits- en veiligheidscertificeringen te maken, maar dat GMP ben ik officieel nog nooit tegen gekomen. Ik zal eens uitzoeken wat dat voorstelt, en of dat enige officiële waarde heeft
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  5. #65

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Het staat inderdaad niet op de zakken nee, zijn ze geloof ik ook niet verplicht, om dat er op te zetten. In mijn werk heb ik met veel kwaliteits- en veiligheidscertificeringen te maken, maar dat GMP ben ik officieel nog nooit tegen gekomen. Ik zal eens uitzoeken wat dat voorstelt, en of dat enige officiële waarde heeft
    Hoi, hier is de link van GMP:
    http://www.pdv.nl/nederland/kwaliteit/index.php

    En hier is een stukje van de website van Cavalor:
    HACCP (Hazard Analysis Critical Control Points). Wat betekenen die betrouwbaarheidsgaranties in de praktijk?

    GMP ontstond eind van de jaren tachtig als kwaliteits-systeem in Nederland vanuit de voedersector zelf, en beoogde - vanuit een ISO-gerichtheid (International Standardization Organization) - meer interne controle op de werkwijze, aangevuld met externe onafhankelijke audits. Onze onderneming was bij de allereerste in België om mee te werken aan deze vooruitgang. Toen in 1998 de officiële erkenning en registratie van diervoeder-fabrikanten op Europees niveau werd geregeld, baseerde de Belgische overheid zich op het GMP-systeem voor de toekenning van de vergunningen.

    HACCP, een aanvullend kwaliteitssysteem oorspronkelijk ontwikkeld voor de menselijke voedingsindustrie ter detectie en evaluatie van kwaliteitsrisico's, werd sindsdien ook geïntroduceerd in de veevoederindustrie. Als uitbreiding van de GMP kreeg het de naam GMP+ en werd er externe auditing voorgeschreven.

    Bij CAVALOR hebben de productie, de handel en het transport van paardenvoeders extra kwaliteitsbewaking, ondersteund door procedures, labocontroles (continue monitoring met o.a. fysische, chemische en microbiologische analyse) en registraties, zowel voor de algemene als voor de specifieke voedermiddelen.

    De volledige traceerbaarheid van aard en herkomst van de gebruikte grondstoffen, de monstername en bewaring van grondstoffen en geproduceerde voeders, zijn wettelijk geregeld. Uiteraard maken al deze voorgeschreven procedures integraal deel uit van onze kwaliteitsbewaking.
    Op de website van GMP kun je opzoeken welke bedrijven een goedkeuring hebben gekregen, maar Cavalor kan ik niet vinden (of ik ben een beetje blind...)

    Heb inmiddels ook het "bewijs"van het bokt forum binnen.
    Quote:
    ----- Original Message -----
    From: Johan Stampaert
    To: djilanb@planet.nl
    Sent: Thursday, September 16, 2004 3:09 PM
    Subject: FW: horsefeeds


    Beste

    In de Cavalor mengelingen voegen wij enkel antioxidantia toe om de kwaliteit van de vetten te behouden en de hoeveelheid vitaminen stabiel te houden. Deze antioxidantia onder de vorma van Ethoxyquin en BHT zijn veilig bevonden door het voedselagentschap.
    Verder werkt Cavalor enkel met de meest kwaliteitsvolle en natuurlijke producten.

    Met vriendelijke groet

    Johan Stampaert
    Junior Product Manager Cavalor
    Nou, da's dus duidelijk....

    Ik ga de tinkerhoeve mailen....

    trea

  6. #66
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Goed werk Trea! HACCP, leuk dat ze dat er bij halen, maar dat is puur voor mensen bestemd. Ik ga eens verder spitten bij GMP. Heb er net een weekje cursus voor Lead Auditor ISO 9001 opzitten, dus ben optimaal gemotiveerd
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •