Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 66

Topic: Gatverdamme biks is gewoon afval!

  1. #46
    Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    164

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Hoe belangrijk is eiwit in paardenvoer? Wat voor problemen kunnen er ontstaan met (te)veel eiwit in het voer?
    Eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren. Aminozuren vormen de basis van al het leven op aarde: zonder aminozuren is geen leven mogelijk. In die zin is eiwit ook voor het paard onmisbaar.
    Echter: met mate. Een overschot aan eiwit vormt een onnodige belasting voor de stofwisseling van het paard. Met name lever en nieren zullen extra werk hebben om het extra eiwit weg te werken. Dit zal altijd gepaard gaan met een toegenomen consumptie van water. Bovendien worden vaak dikke benen en/of stramme spieren gemeld bij overmatige eiwitopname, eventueel samen met kleine bultjes op de huid.

    Dit bovenstaande is wel bewezen. Ik heb even gegoogled en zie dat jouw overtuiging komt van de site van paardnatuurlijk. Eigenlijk geldt hier dezelfde vraag die ik wel vaker stel aan mensen met een stelling: waar is het wetenschappelijk onderzoek dat dit staaft???
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

  2. #47
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ben ik niet met je eens. In D&H zitten veel meer eiwitten wat weer hoefproblemen kan veroorzaken. Ik heb ook gezegd dat ik de strucomix alleen als "lekkers"voer. Dwz. een handje/bekertje als ze van de wei afkomen (als stimulans). Ik ben ervan overtuigd dat een goede kruidenrijke weide voldoende is voor alle vitaminenleveranties. Zelfs bij hard werken zoals jij dat zegt. Als het paard na het harde werk van wat is het: 2u per dag nog 22 uur kan grazen, heb je helemaal geen extra toevoegingen nodig. En waar staat dat in strucomix extra toevoegingen zitten die voor mensen verboden zijn? Op de voedingsmiddelenanalyse zie ik minder toevoegingen dan in D&H...
    Groetjes, Trea
    D&H heeft heel veel soorten voer, van lage energiewaarde tot enorm hoge energiewaarde. Kies dus de soort die bij je paard past.

    Ik denk dat mijn paard (draver die koerst) echt veel harder werkt dan je denkt, hij kan zijn energie niet alleen uit gras halen, daar zijn ettelijke kilo's krachtvoer voor nodig en nog heeft hij geen gram vet op zijn lijf . Als dat uit gras moest komen, dan zou hij 56 uur per dag moeten grazen en nóg tekort komen...

    Dat Cavalor "verkeerde" toevoegingen bevat is keurig uitgezocht op een ander forum, waarbij alle voerfabrikanten zélf hebben aangegeven of ze deze toevoegingen al dan niet in hun voer hadden zitten. Ergens op bokt kun je dat nog terug vinden, dat was werkelijk een heel zinnig topic!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #48
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Hier nog even de link naar het bewuste topic op bokt:

    http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=6124777
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  4. #49
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    ik vraag me echt af waar dat fructaan-verhaal vandaan komt.
    Voor zover ik weet wordt hoefbevangenheid veroorzaakt door toxines in het bloed. Kan komen door veranderingen in de darm, wat dus veroorzaakt wordt door extreme veranderingen vooral in de hoeveelheid koolhydraten. Dit kan zijn van de ene op de andere dag vol op de wei, of extreem veel krachtvoer.
    Ik denk zelf dat dit allemaal oorzaken zijn die een toch al onstabiele hoef doen instorten.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  5. #50
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Fructaan verhaal komt volgens mij vanuit de Engelse Laminitis-society, die hier uitgebreid onderzoek naar gedaan heeft. Ik heb de spullen hier zo niet bij de hand, zou ik thuis even na moeten kijken, maar ik heb er de laatste tijd veel over gelezen.

    Maar uiteraard is dit niet de enige oorzaak voor hoefbevangenheid, dit is puur de link gras eten - hoefbevangenheid.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  6. #51

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    en je noemde hoefproblemen in combi met eiwit.
    verder is eiwit als oorzaak van o.a. zomerexceem niet bewezen
    Ja oeps... zie dat nu pas. Bedoel natuurlijk huidproblemen. (zomereczeem). Het schijnt dat Ir. Taal en Drs. van der Hulst daar ooit een stuk over hebben geschreven in de paardenkrant. Ik heb hier een stuk van, maar het is niet het letterlijke stuk, maar een vertaling van iemand anders.

    Wij kregen een jaar of drie geleden een Fries hier op stal, een
    > 'kriebelig'paard met afgeschuurde staart en manen. De diagnose
    > was 'staart- en manenexceem', dus werd er gespoten met
    > cortisonen. Ik had niet eerder een SeMe ( = staart- en
    > manenexceem) paard gehad, en hoewel het voor de hand ligt om de
    > dokter op z'n woord te geloven, had ik er tóch geen goed gevoel
    > over. In mijn achterhoofd bleef het idee hangen dat het
    > wellicht iets met voeding te maken zou kunnen hebben; een Fries
    > is immers een paard dat 'schraal' gevoerd moet worden, sommigen
    > lijken wel zelfs van de lucht dik te worden. Dat geldt
    > overigens niet alleen voor Friezen, maar voor andere
    > koudbloedrassen zoals b.v. Fjorden.
    >
    > Tja, soms blijft het knagen, ook omdat de cortisonen-injecties
    > niet of nauwelijks 'hielpen' en omdat je weet dat die medicatie
    > een zwaar middel is, dat het paard en zijn gezondheid behoorlijk
    > kan belasten. Mijn voorstel was om te gaan 'experimenteren' met
    > het voer: in plaats van de gebruikelijke biks, eens een tijdje
    > over te schakelen op een voer waarin geen haver en geen hoog
    > eiwitpercentage zou zitten. Het werd Havens, müesli zonder
    > Haver. Daarnaast, gewoon hooi of kuil en natuurlijk het gras van
    > de weide. En oh wonder... de ergste rillerigheid verdween!! Als
    > je het in percentages zou willen/kunnen uitdrukken: voor 70%
    > was het schuren voorbij.
    >
    > Toch moesten we om nieuwe schuuraanvallen te voorkomen, het
    > paard buiten constant onder de vliegendeken houden. Deden we dat
    > niet, dan kon je er op rekenen dat ze gestoken werd door mugjes
    > en dan keerde prompt het heftige schuren weer terug. In
    > principe staat het paard in voorjaar, zomer en herfst dus
    > 'ingepakt' buiten. Nu viel ons op dat het paard, ondanks de
    > vliegendeken, aanrakingen heel moeilijk kon verdragen. Als je je
    > hand op het lichaam legde, 'rilt' ie alsof er een heel bataljon
    > vliegen op neergedaald is. Ook had het paard op hoofd, hals en
    > schoft, kleine, bij elkaar gegroepeerde kale plekjes: een stukje
    > van de huid laat los, daaronder zit de kale huid, wat rozig
    > alsof het een schaafwondje is. Bij de mond en neus laat soms
    > ook de huid los, alsof ze 'vervelt' zoals na zonnebrand. Je ziet
    > dat ook wel bij paarden met een witte huid.
    > In eerste instantie denk je aan schimmels of parasieten. De
    > behandeling werd daar ook op aangepast: Imaverol en later nog
    > Sebacil. Resultaat: geen!
    >
    > Nu hebben jullie al het een en ander vernomen over het onderzoek
    > dat Ir. Taal en Drs. van der Hulst gedaan hebben naar de
    > vermoedelijke oorzaak van s.e.m.e.. Ik heb er ook op het
    > PN-Forum al eens over geschreven, en verschillende mensen een
    > kopie van het artikel uit de Paardenkrant over dit onderzoek
    > gestuurd.
    > Mijn interpretatie van hun gegevens: De conclusies die Taal en
    > Van der Hulst hebben getrokken zijn, kort door de bocht gezegd,
    > dat de oorzaak van s.e.m.e. ligt in stofwisselingsproblemen,
    > o.a. veroorzaakt door stress en een aantal andere factoren. Het
    > cullicoides-mugje, door bijna iedereen als de boosdoener
    > aangewezen, werd niet als oorzaak gezien. Simpelweg omdat in
    > landen waar dit mugje b.v. helemaal niet voorkomt, er tóch wel
    > s.e.m.e. is... Stress is een ruim begrip - een paard kan al als
    > veulen stress ervaren hebben ( scheiding merrie-veulen) maar ook
    > te lang op stal, te weinig bewegen, eenzaamheid, het kan allemaal meewerken om de 'gezondheid' van een paard te ondermijnen. Vatbaar maken voor gezondheids- of in dit geval, stofwisselingsproblemen. Onzin zeg je? Is het je zelf nooit overkomen dat jezelf in een 'psychische dip' zat en dan 'verkouden' werd, of andere kwaaltjes kreeg??
    >
    > De ‘hoofdoorzaak lijkt echter stofwisselingsproblemen, met als resultaat een minder goed functionerende lever en hepathotoxinen die min of meer vrij spel krijgn in het lichaam. Wat veroorzaakt nu uiteindelijk stofwisselingsproblemen? Jawel hoor, verkeerde voeding!!! Niet alleen te veel eiwit, maar ook suikers ( koolhydraten én glucoses) doen lekker mee. De bacteriën in de darmen horen die stoffen af te breken en om te zetten naar levensstoffen die het paard nodig heeft. Alleen... het huidige voer verstoort een balans die wij eigenlijk niet zien of niet goed begrepen hebben. Ik zal proberen het uit te leggen maar zeg erbij dat ik geen deskundige ben op het gebied van de bio-chemie, dus als de redenatie niet helemaal goed overkomt.. calculeer dat dan ff in!

    Het ‘oorspronkelijke’ paard krijgt zijn voedingsstoffen binnen
    > die bij nodig heeft uit gras, hooi, kruiden en ander ‘ruwvoer’
    > dat in de natuur beschikbaar is. Maar onze paarden van nu,
    > moeten werken voor de kost en dus geven wij extra’s zoals
    > brokken (biks in allerlei varianten, met en zonder toevoegingen)
    > en als we erg gezond denken te doen de populaire mueslies.
    > Vroeger gaf men geen biks, wel witte en zwarte haver, gerst en
    > maïs.
    > Voedingsstoffen hebben allemaal een bepaalde 'verterings- en
    > afbraak'snelheid - geef je natuurlijk voedsel ( dat wil zeggen
    > gras, hooi, natuurlijke haver, gerst en ongebroken maïs) dan
    > gaat de darmenfabriek van het paard stap voor stap aan het werk
    > en breekt in bepaalde volgorde de stoffen in het natuurlijke
    > voedsel af en zet deze stoffen om in de 'voeding' die een
    > organisme nodig heeft om te bestaan. Waar gaat het nu fout????
    > Welnu, volgens de 'deskundigen' gaat het fout met de biks én de
    > mueslies die wij gemakshalve tegenwoordig aan de paarden
    > voeren!!!
    > Waarom? In het biksbrokje, en de 'ontsloten'granen van de
    > muesli, zitten bepaalde stoffen, zoals suikers (koolhydraten)
    > die metéén opneembaar zijn. Zou je de koolhydraten in b.v. haver
    > voeren op een natuurlijke manier ( dus de onbewerkte, niet
    > fijngemalen of ontsloten korrel), dan zijn de koolhydraten
    > langzamer in het verteringsproces beschikbaar. De natuurlijke
    > volgorde van het verteringsproces wordt dus eigenlijk
    > verstoord... de bacteriën in de darmen werken 'over-time',
    > scheidden méér gifstoffen af en die worden vervolgens door het
    > grootste uitscheidingsorgaan van het paard - de huid -
    > afgescheiden . Onderzoek heeft echter ook aan het licht gebracht
    > dat de gifstoffen echter ook voor een groot deel van de in het
    > bindweefsel opgeslagen.
    >
    > De in het weefsel opgeslagen gifstoffen veroorzaken minieme
    > ontstekingsreakties, en veroorzaken irritatie (dus jeuk). De
    > gifstoffen die wél uitgescheiden worden hebben een zoetige geur,
    > voor ons niet waarneembaar, maar wél voor de cullicoides-mug!
    > Het speeksel van het mugje veroorzaakt dan nóg meer irritatie
    > en....Voeg het één bij het ander... en je hebt staart- en
    > manenexceem.!! En voor degenen die toch erg gehecht zijn aan
    > de cullicoides-mug als veroorzaker van SeMe… deze vliegjes zijn
    > er inderdaad vanaf het vroege voorjaar tot en met de herfst. En
    > zo wordt er beweerd ‘mijn paard heeft helemaal geen last van
    > SeMe buiten die periodes’… realiseer je dan echter dat de mugjes
    > een extra belasting vormen voor het al aangetaste paard, maar
    > mogelijk toch niet de oorzaak zijn. Wat wel heel duidelijk
    > meespeelt in de voorjaars- tot en met herfstperiode is de
    > intensivering van het ultra-violet licht (UV-A-B)dat de huid van
    > het paard behoorlijk belast en daarop inwerkt. We kennen uit
    > onze ‘mensenwereld’ inmiddels allemaal wel de adviezen om niet
    > meer intensief te zonnebaden ( huidkanker, versnelde veroudering
    > etc). En het gat in de ozonlaag niet te vergeten.
    >
    > De 'oplossing' lijkt dus voor de hand te liggen en is eigenlijk
    > héél eenvoudig: terug naar de natuur en je paard geen 'moderne
    > voedingsmiddelen' oftwel makkelijk en snel opneembare
    > suikers/koolhydraten geven. Dus... in plaats van brok, biks en
    > muesli... weer terug naar vroeger: witte en zwarte haver, gerst
    > en de hele korrel mais. In de juiste verhouding, dat wel. Verder beveelt men aan: geen suikerhoudende produkten te geven aan SeMe paarden zoals appels, wortels, voederbieten en vooral geen kuilvoer.
    >
    > Het bovenstaande is gebaseerd op de theorieën ( en mijn interpreatie daarvan) van de heren Taal en Van der Hulst, die zoals wellicht bekend onderzoek verricht hebben voor het Fjordenstamboek en daarbij tot zo’n 80% van de paarden genezing bereikt hebben. De heer Taal heeft een middel ontwikkeld dat in kuurvorm aan het paard gegeven moet worden en dat kennelijk op basis van voorafgaand bloedonderzoek bepaald wordt. Ik kan daarover verder niet oordelen, heb zelf geen kuur van dit medicijn gebruikt.
    >
    > Wat ik wel gedaan heb is de idee van het voedingsregime dat Taal aanbeveelt zo dicht mogelijk te benaderen en heb al mijn paarden van de brok en de muesli afgehaald. In plaats daarvan geef ik iets meer ruwvoer in de vorm van hooi ( 1kg tot 1,5 kg per 100 kg lichaamsgewicht per dag) en daarnaast een ouderwetse granenmix bestaande uit zwarte en witte haver, gerst, tarwe en mais met toegevoegde vitaminen en mineralen. (Subli, Granenmix +)
    > Die extra voeding is wél nodig omdat de meeste paarden niet meer zo ‘natuurlijk’ gehouden worden ( o.a. door verkeerd en bemest grasland, of omdat ze domweg in maneges en pensionstallen op stal moeten staan) dat ze alle benodigde vitaminen/mineralen uit het weiland kunnen halen en de kwaliteit van hooi zeer variabel is qua voedingsstoffen. Bovendien geldt voor mijn paarden dat deze in ‘zware’ training staan. De hoeveelheid granenmix die ik mijn paarden geef is echter minimaal en overstijgt voor bv mijn grootste en meest getrainde paard ( circa 700 kg) niet meer dan ¾ kg tot 1 kg per dag, verdeeld over 2 voedingen.
    > Ik denk dat paarden die, zoals de meesten van jullie paarden, recreatief gereden worden, nog wel met wat minder toekunnen.
    > Naast de genoemde voeding die ik geef, lopen de paarden overdag op de wei en eten gras.
    >
    > Het resultaat van deze nieuwe manier van voeren is opmerkelijk en loopt parallel aan de bevindingen van Frans en Ilona. De ‘kriebelige’ Fries van het begin van dit lange verhaal schuurt niet meer, heeft nauwelijks nog een plekje, is niet meer ‘rillerig’ en de manenkam is weer normaal ( dus niet meer hard of dik). Mijn testperiode is nu bijna twee maanden.
    > Natuurlijk moeten we bezien hoe e.e.a.zich voortzet en zich naar het volgende voorjaar gaat ontwikkelen. Maar als de voortekenen niet bedriegen, dan zouden we wel eens naar de eindconclusie kunnen komen dat het ook op deze site aanbevolen advies om geen brok of andere fast-food te geven, tot goede resultaten kan leiden.
    > Hoewel het niet voor de hand liggend is om ‘brok en mueslies te beschuldigen van verkeerde stoffen zoals E-nummers en schimmelwerende middelen ( de meeste brokken worden voorzien van anti-oxidanten zoals bv bepaalde plantaardige vetten die relatief onschuldig zijn) zou je wel kunnen stellen dat een aantal ‘toevoegingen’ zoals b.v. soja-schroot wat in veel voermerken verwerkt is, het al gestresste paard nog verder belasten en derhalve af te raden zijn. Soja-schroot, een verborgen probleem! Niet alleen schrik je je kapot als je de risico-analyses van sojaschroot en sojaschilfers leest ( van bacteriële besmetting tot en met zware metalen aan toe), maar wat ook bedenkelijk is, is het feit dat in diervoeders genetisch gemodificeerd soja toegestaan is ( genetische manipulatie) waarvan niemand weet wat dát op termijn aanricht.. enne.. in soja voor humaan gebruik is die soja-variant nog steeds niet toegestaan!
    >
    > Voor degenen die het experiment willen aangaan om op ‘ouderwets’ en natuurlijk voer over te schakelen: doe het alsjeblieft niet van de ene dag op de andere maar hou een overgangsperiode aan waarin je je oude voer met het nieuwe voer mengt, van minimaal twee Ã* drie weken. Daarmee voorkom je dat de darmflora van je paard op ‘tilt’ gaat en je huizenhoge problemen zoals koliek of bevangenheid tegemoet kunt zien.

    Die 2 Drs. en Ir. hebben daar onderzoek naar gedaan, dus dat is toch wel bewijs? Blijft wel het feit dat dit een interpretatie is van iemand anders.
    Misschien heeft iemand van jullie het orgineel???

    Trea

  7. #52

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    ik vraag me echt af waar dat fructaan-verhaal vandaan komt.
    Voor zover ik weet wordt hoefbevangenheid veroorzaakt door toxines in het bloed. Kan komen door veranderingen in de darm, wat dus veroorzaakt wordt door extreme veranderingen vooral in de hoeveelheid koolhydraten. Dit kan zijn van de ene op de andere dag vol op de wei, of extreem veel krachtvoer.
    Ik denk zelf dat dit allemaal oorzaken zijn die een toch al onstabiele hoef doen instorten.
    Hoe verklaar je dan dat een paard/pony die op een hele schrale wei gehouden wordt en niets bijgevoerd krijgt dan hoefbevangen kan raken? En die zijn er toch genoeg!
    Naar fructaan is de laatste tijd veel onderzoek gedaan en is een meervoudig suiker (bestaat uit fructose en glucose)
    http://dissertations.ub.rug.nl/FILES/fa ... menvat.pdf
    Het lijkt me nogal logisch dat paarden hier hoefbevangen van kunnen worden. Het is ook bewezen dat een volle (bloeiende) wei veel minder fructaan bevat dan een kaalgegeten wei. Geef je extreem veel krachtvoer, krijg je hetzelfde: een explosieve hoeveelheid meervoudige suiker (melasse) in het voer.

    Trea

  8. #53

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Dat Cavalor "verkeerde" toevoegingen bevat is keurig uitgezocht op een ander forum, waarbij alle voerfabrikanten zélf hebben aangegeven of ze deze toevoegingen al dan niet in hun voer hadden zitten. Ergens op bokt kun je dat nog terug vinden, dat was werkelijk een heel zinnig topic!
    Het is inderdaad een heel zinnig topic. Mis alleen hierin ook de bron (het bewijs) van deze beredenering.
    Ik heb het pasgeleden hier nog over gehad met de vertegenwoordiger van Cavalor. Die vertelde mij dat sinds 2004 volgens een kwaliteitsherkenning werken. Het zgn GMP die betrouwbaarheidsgaranties afgeeft (en dus ook aan Cavalor)?????
    Dit vind ik trouwens ook terug op hun website. Ik vind bij hun productomschrijving niets over die toegevoegde E nummers, maar ik kan me zo voorstellen dat, als ze die zouden gebruiken, ze dat niet aan de grote klok hangen. Op de zakken voer zie ik dit ook niet. (Er staat ook niet op dat het er NIET in zou zitten). Hoe is dit bij andere voeders? Wordt er dan vermeld dat het er niet in zit? Hoe weten jullie dit anders dat je veilig voer voert?
    Ik dacht altijd dat ik goed zat met mijn Cavalor (en ben nog niet overtuigd hoor). Ik heb desbetreffende persoon van Bokt een Pb gestuurd, om de orginele bron van deze beweringen.
    Ik heb ook nog websites gekeken van andere voermerken en bij geen enkele zag ik ook maar 1 verwijzing naar deze E nummers in positieve of negatieve zin....

    Ik wacht het verder even af

    trea

  9. #54
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    ik vraag me echt af waar dat fructaan-verhaal vandaan komt.
    Voor zover ik weet wordt hoefbevangenheid veroorzaakt door toxines in het bloed. Kan komen door veranderingen in de darm, wat dus veroorzaakt wordt door extreme veranderingen vooral in de hoeveelheid koolhydraten.
    Euh Sanne, fructaan is een suiker, en suiker valt onder de noemer koolhydraat, dus wat klopt er dan volgens jou niet aan het fructaan-verhaal?

  10. #55
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    en je noemde hoefproblemen in combi met eiwit.
    verder is eiwit als oorzaak van o.a. zomerexceem niet bewezen
    Ja oeps... zie dat nu pas. Bedoel natuurlijk huidproblemen. (zomereczeem). Het schijnt dat Ir. Taal en Drs. van der Hulst daar ooit een stuk over hebben geschreven in de paardenkrant. Ik heb hier een stuk van, maar het is niet het letterlijke stuk, maar een vertaling van iemand anders.
    <snap>
    Die 2 Drs. en Ir. hebben daar onderzoek naar gedaan, dus dat is toch wel bewijs? Blijft wel het feit dat dit een interpretatie is van iemand anders.
    Misschien heeft iemand van jullie het orgineel???

    Trea
    Hoi Trea,

    De 2 *zeggen* er onderzoek naar te hebben gedaan, maar ik heb tot nog toe de (wetenschappelijke) publicatie niet kunnen vinden. Ik weet niet hoe ze het onderzoek opgezet hebben, hoe ze hun resultaten bepaald hebben, waar hun proefgroep uit bestond etc etc.

    Interessanter is het volgende: iemand probeert momenteel te achterhalen waar het laboratorium zich bevind, waar Leen Taal de bloedmonsters laat analyseren. Volgens Taal stuurt hij alles op naar Belgie. Tot op heden blijkt dit lab echter (nog?) niet traceerbaar.

    Het feit dat een persoon met drs/ir voor zijn naam roept "onderzoek" te hebben gedaan, is voor mij persoonlijk geen "bewijs" van iets.

    Feit is wel: dat iedere Leen - Taal - behandeling ongeveer E 400,= minimaal (!) kost. (Nog los van de veeartskosten voor de bloedmonsters). Stel nu, - ik herhaal: *STEL*- dat het fake is, en *STEL* dat er momenteel ongeveer 100 desperate SEME - eigenaren zijn produkt hebben afgenomen....Dan heeft ir. Leen Taal toch nog 40.000 euro ...
    Bij 1000 SEME eigenaren heeft ir. Taal E 400.000 ..... En bij 2000.....

    Persoonlijk ben ik zelf dus ook heel benieuwd naar de publicatie van het onderzoek! (Amigo heeft SEME ) En vooral naar positieve verhalen van SEME-eigenaren. Ik las onlangs overigens een afstudeerwerk over SEME, waarin geschreven wordt dat fosfor-tekort kan meespelen.

    Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  11. #56

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Hmmm, dat is interessant ja. Jullie weten nog niet hè, dat ik ook een titel voor mijn naam heb. Ik verkoop ook een interessant product. Iedereen kan het kopen in blikvorm voor veel geld. Het is.... gebakken lucht. Kei-goed voor je paard. Staat ie op stal? Trek eens per dag een blikje verse gebakken lucht open en het is net of ie buiten staat....

    Nou reinste oplichterij dus als je het mij vraagt.
    Waarom heeft toch niet iedereen gewoon het beste voor met deze edele viervoeters...
    zucht

    trea

  12. #57
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Hey trea ik ben wel geintresseerd in die blikjes! Mag ik een offerte?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  13. #58
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Ik *weet* nog niet of het oplichterij is !

    Het enige enige wat ik weet is:
    Die 2 Drs. en Ir. hebben daar onderzoek naar gedaan, dus dat is toch wel bewijs?
    * dat publicatie over dat "onderzoek" tot nog toe onvindbaar is (voor mij!)
    * dat het Belgische labaratorium van Taal (tot nog toe!) onvindbaar is (voor degene die het nu zoekt)
    * dat mij (!) nog geen gevallen bekend zijn van paarden die van de SeMe af zijn...

    Ik hoop daarom, dat ik alsnog op bovenstaande vragen een antwoord krijg.
    (1.officiele publicatie, 2.adres lab en 3.positieve reacties over het verdwijnen van SeMe).

    Het ging mij om de quote van de drs en ir, het onderzoek en dan de conclusie "dus dat is toch bewijs"
    PP zou zeggen: "Don't make assumptions".

    Mag ik jouw blikje betalen met mijn eigen verregaand geinnoveerde euro's ? Ik (officieel ingenieur btw) heb er een onderzoek naar gedaan, en ze zijn heel bijzonder omdat ze alleen visualiseerbaar zijn voor mensen met goedwerkende produkten

    Grz Els

    PS: Zullen we terug naar het voersubject ? Voor Tekens over Taal kunnen we altijd nog een onderwerp openen.
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  14. #59

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Ja voer!

    Wie weet nu een voersoort wat ik mijn tinkertjes kan voeren, wat ze lekker vinden, wat 100% natuurlijk is (en kom nu niet aan met: GRAS, want dat krijgen ze al)

    Ik wil het alleen geven als stimulans om uit de weide te komen, zodat op de paddock staan ook een beetje leuk voor ze is. (daar ligt wel onbeperkt hooi, maar da's niet lekker genoeg hoor), dus ze hoeven er geen kilo's van te krijgen. Alleen maar een bekertje.

    Ik heb zo'n beetje 3 nachten lang (ik heb nachtdienst gna gna) alle mogelijke forums afgestroopt naar voeritems (en dat zijn er veel!). Maar ik kom niet verder dan: "ik voer dit en ik voer dat".

    Heeft dan niemand harde bewijzen bij de hand?

    Help! trea

  15. #60

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Enne Els.... zet voort je zoektocht! Ik ben zeer benieuwd.

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •