Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 66

Topic: Gatverdamme biks is gewoon afval!

  1. #16
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
    Fabrikanten hebben helemaal niet meer verstand, vergis je niet!
    Pak je kans en ontwikkel dan je eigen araBeskyBrok
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  2. #17

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Klik voor de gein eens op http://www.arabesk.nl hahahaha

    Arabeskbrok -> voer voor slome arabieren
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  3. #18
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
    Na een rondje door de paardenvoerzaak en alle zakken te hebben bekeken op ingrediënten kwam ik tot een schokkende conclusie. Op veel zakken staat:

    rest en bijproducten van soja, rest en bijproducten van suikerverwerking, rest en bijproducten van wortelen etc etc
    Woww shocking ()

    Sorry maar ik vind het een beetje hypocriet van ons mensen om opeens alles in het voer verschrikkelijk te vinden, terwijl we het zelf ook eten
    Weet je dat aan het voeren van alleen granen ook schadelijk gevolgen zitten. Zo kan je scheve verhoudingen in de mineralen krijgen (uit mn hoofd, iets met fosfor dacht ik)

    En wat is er erg aan melasse? een suikerbiet eet een paard ook.. maar een uitgeperste suikerbiet is niet ok

    Ik wil hier niet mee zeggen dat bix ok is he, begrijp me goed. Maar je moet er wat nuchterder tegenaan kijken denk ik! Bekijk het van 2 kanten. Fabrikanten zijn er niet op uit ons een gifproduct te leveren, zij doen echt hun best, alleen over sommige dingen hebben zij andere ideeen. Ik heb bijvoorbeeld een dag met een voorlichter van Subli meegelopen, nou uit die man kwamen behoorlijk zinnige dingen hoor

    En wat denk je trouwens dan van honden en kattenvoer! dat is voor meer dan 90% bijproduct van vlees, gewoon slachtafval, daar hoor ik nooit iemand over...

  4. #19

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Bij deze dan: er zijn bepaalde merken hondenvoer, zelfs zogenaamde medicinale voeren (nierdieet bijvoorbeeld) die bij doorrekenen gewoon echt slecht zijn voor een dier met nierproblemen (les in gehad). Dusseh... er zijn zeker goede fabrikanten, maar er wordt ook gewoon rotzooi verkocht.

    May the horse be with you!

  5. #20

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    maar niet te spreken over het toevoegen van kopersulfaat om het voer langer houdbaar te maken. Voor zowel katten als paardenvoer.

    Melasse is slecht, omdat het gewoon suiker is en dat is slecht voor de tanden!! Een paard in het wild eet niet dagelijks suikerbiet. Als hij er een keertje eentje tegenkomt zullen ze m gerust wel eten, maar echt goed is het niet.

    Zelf eet ik die rotzooi ook niet. Ik baal er ook van als ze weer eens varkensvet door rundergehakt hebben geduwd om meer vet voor hetzelfde geld te kunnen verkopen. Gelukkig zijn er ook nog islamitische slagers
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  6. #21
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Tja het gehakt waar dat bij gebeurd komt uit de bio-industrie... keur je dat wel goed dan? Die dieren krijgen 'die slechte brokken' te eten namelijk en vervolgens eet jij die dus ook op.

    En het is absoluut goed om je er in te verdiepen, in voedsel!! Maar dat is dus wat ik bedoel met hypocriet, aan de ene kant gebruik je het zelf, maar je paard mag het niet eten?
    Waarom is dat zo?

    Overigens eten paarden, herten, schapen noem maar op in de natuur wel knollen die ze tegen komen hoor, die graven ze op. En die melasse in brok, wat ik daar wel van weet, gebruiken ze die niet, dan kunnen er geen brokjes van gemaakt worden want dat spul houdt alles bij elkaar.

  7. #22
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
    Gelukkig zijn er ook nog islamitische slagers
    Och islamitische slagers....!!! Je wilt niet weten hoe het daar eraan toe gaat!! Ik ben half syrisch en mijn vader heeft in zo'n toko gewerkt waarvoor hij dus ook vaak vlees moest halen bij een islamitisch slachthuis. NOOIT WEER! Ik koop mn vleesjes bij een supermarkt en hoef van islamitisch geslacht vlees niets te hebben!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  8. #23
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
    Zelf eet ik die rotzooi ook niet. Ik baal er ook van als ze weer eens varkensvet door rundergehakt hebben geduwd om meer vet voor hetzelfde geld te kunnen verkopen. Gelukkig zijn er ook nog islamitische slagers
    Hihi, meer vet verkopen voor hetzelfde geld? Dat lijkt me niet zo slim

    Overigens hebben wij ooit gehakt van de keurslager en van een goedkope supermarkt moeten testen op 'echtheid'. En dat was precies zo gemaakt als het hoorde. Geen spoortje varkensvlees in het rundergehakt en ook precies 50-50 verdeling in het half-om-half

    Maar ff terug naar de brokjes en eiwit:
    Je kan op de zak precies zien hoeveel eiwit er in zit en dan zie je ook dat het niet zoveel verschilt, of je granen, muesli of brok pakt (wel bij veulen/merrie brok trouwens)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #24

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Ik hoef dus ook geen bio-industrie vlees meer. Die beesten krijgen dus gewoon slachtafval te eten, vandaar ook al die rare ziektes zoals BSE enzo.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  10. #25
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Wel goed je huiswerk doen he

    Dieren in de bio-industrie KREGEN diermeel te eten, maar dat is inmiddels al weer even verboden.
    BSE was daar inderdaad door veroorzaakt, koeien kregen gemalen schaap te eten, en bij schapen komt de ziekte scrapie voor, wat hetzelfde is als BSE.
    Koeien krijgen nog wel vismeel te eten, produceren ze meer eiwit in de melk geloof ik, en de boer krijgt ook betaald voor het eiwit% in melk.

    Neemt niet weg dat er een hoop gesjoemeld wordt met troep in die wereld.. ik doe er in ieder geval niet aan mee.

  11. #26
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maris
    Bijna alle brokken schijnen (?) stiekum dierlijke vetten te bevatten !
    Misschien dat muesli geen dierlijk vet bevat omdat dat niet geperst wordt ? Geen idee of dat zo is hoor.

    Laatst zag ik bij de paardendrogist dat ze omega olie verkopen, met visolie erin ......... ???? Euhhh, hoezo dierlijk vet !?

    Groetjes,

    Maris
    Daar wordt tegenwoordig wel aardig op gecontroleerd hoor. Ik voer nu eigenlijk altijd havens muesli (zonder melasse) en brok. Naar mijn idee het beste krachtvoer dat er te vinden is.

  12. #27
    Actief Forumlid Antiope's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    389

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Sorry maar ik vind het een beetje hypocriet van ons mensen om opeens alles in het voer verschrikkelijk te vinden, terwijl we het zelf ook eten
    Beetje voorbarig om het meteen over hypocrisie te hebben.
    Ik eet die rotzooi zelf ook zo min mogelijk. (suiker, gif, slacht- en ander afval in kroketten en zo...)



    Ik wil hier niet mee zeggen dat bix ok is he, begrijp me goed. Maar je moet er wat nuchterder tegenaan kijken denk ik! Bekijk het van 2 kanten. Fabrikanten zijn er niet op uit ons een gifproduct te leveren, zij doen echt hun best, alleen over sommige dingen hebben zij andere ideeen. Ik heb bijvoorbeeld een dag met een voorlichter van Subli meegelopen, nou uit die man kwamen behoorlijk zinnige dingen hoor
    hmmmmmm, het woord NAIEF komt spontaan in me op.....
    [size=10px]chris irwin certified trainer (silver/silver)
    http://www.paardenliegenniet.nl
    [/size]

  13. #28
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Het is inmiddels al weer 3 maanden na dato maar ik wil de discussie best weer openen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antiope
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Sorry maar ik vind het een beetje hypocriet van ons mensen om opeens alles in het voer verschrikkelijk te vinden, terwijl we het zelf ook eten
    Beetje voorbarig om het meteen over hypocrisie te hebben.
    Ik eet die rotzooi zelf ook zo min mogelijk. (suiker, gif, slacht- en ander afval in kroketten en zo...)
    Tja, het k]
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Ik wil hier niet mee zeggen dat bix ok is he, begrijp me goed. Maar je moet er wat nuchterder tegenaan kijken denk ik! Bekijk het van 2 kanten. Fabrikanten zijn er niet op uit ons een gifproduct te leveren, zij doen echt hun best, alleen over sommige dingen hebben zij andere ideeen. Ik heb bijvoorbeeld een dag met een voorlichter van Subli meegelopen, nou uit die man kwamen behoorlijk zinnige dingen hoor
    hmmmmmm, het woord NAIEF komt spontaan in me op.....[/quote]

    Begrijp je geloof ik niet, ik naief omdat er meer zinnigs uit die man kwam dan ik verwacht had of?

  14. #29
    Actief Forumlid Antiope's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    389

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    [quote="Nacino"]Het is inmiddels al weer 3 maanden na dato maar ik wil de discussie best weer openen

    ...

    Tja, het k]


    hihi, ik zag pas nadat ik gepost had dat dit een hele ouwe discussie was....

    Affijn,
    ja, ik vind het erg dat er allemaal rotzooi in dierenvoer gegooid wordt. Maar dat maakt me niet hypocriet, want ik vind het ook erg dat er allemaal rotzooi in mensenvoer gegooid wordt.
    Derhalve, als ik hier alleen zou klagen over het dierenvoer, is het wat voorbarig om ervan uit te gaan dat ik die rotzooi in mensenvoer minder erg vind en dus hypocriet zou zijn.
    Snappie?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antiope
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Ik wil hier niet mee zeggen dat bix ok is he, begrijp me goed. Maar je moet er wat nuchterder tegenaan kijken denk ik! Bekijk het van 2 kanten. Fabrikanten zijn er niet op uit ons een gifproduct te leveren, zij doen echt hun best, alleen over sommige dingen hebben zij andere ideeen. Ik heb bijvoorbeeld een dag met een voorlichter van Subli meegelopen, nou uit die man kwamen behoorlijk zinnige dingen hoor
    hmmmmmm, het woord NAIEF komt spontaan in me op.....
    Begrijp je geloof ik niet, ik naief omdat er meer zinnigs uit die man kwam dan ik verwacht had of?
    Inderdaad, je begrijpt me goed

    Het is de baan van een voorlichter om goed op de hoogte te zijn en zinnige dingen te kunnen zeggen.
    Daarentegen wordt hij er ook voor betaald om de zaken, ehm, wat rooskleuriger voor te stellen.

    Dusse, zowel je verwachting dat een voorlichter weinig zinnigs te melden heeft, als je melding dat fabrikanten echt hun best doen en alleen soms andere ideeen hebben doen mij denken aan naiviteit.
    [size=10px]chris irwin certified trainer (silver/silver)
    http://www.paardenliegenniet.nl
    [/size]

  15. #30
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Gatverdamme biks is gewoon afval!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antiope
    Affijn,
    ja, ik vind het erg dat er allemaal rotzooi in dierenvoer gegooid wordt. Maar dat maakt me niet hypocriet, want ik vind het ook erg dat er allemaal rotzooi in mensenvoer gegooid wordt.
    Derhalve, als ik hier alleen zou klagen over het dierenvoer, is het wat voorbarig om ervan uit te gaan dat ik die rotzooi in mensenvoer minder erg vind en dus hypocriet zou zijn.
    Snappie?
    Jij weet hoe het zit blijkbaar, maar uit de eerdere discussie maak ik toch op dat lang niet iedereen inziet of in wil zien dat 'mensenvoer' en dierenvoer niet veel anders is, en dat bedoel ik met hypocriet; je paard mag er niet aan meedoen maar zelf doe je het wel?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antiope
    hmmmmmm, het woord NAIEF komt spontaan in me op.....
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Begrijp je geloof ik niet, ik naief omdat er meer zinnigs uit die man kwam dan ik verwacht had of?
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antiope
    Inderdaad, je begrijpt me goed

    Dusse, zowel je verwachting dat een voorlichter weinig zinnigs te melden heeft, als je melding dat fabrikanten echt hun best doen en alleen soms andere ideeen hebben doen mij denken aan naiviteit.
    Ok dan... maar het zou toch niet best voor me zijn als ik na vier jaar gestudeerd te hebben voor (o.a.) voorlichter in de diervoeders niet zou weten hoe zo'n man te werk hoort te gaan! Dus ik denk dat mijn naiviteit best meevalt (op dit vlak he)
    Misschien had ik beter kunnen zeggen dat ik niet zo'n hoge pet van die mensen op heb maar dat ze mee kunnen vallen

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •