Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: NH dipje

NH dipje

Het wil allemaal niet zo lukken bij mij.

Ten eerste snap ik niet hoe ik de parelli levels moet gebruiken. Ik ben nu met level 1 bezig, de 2 videos heb ik bekeken maar ik word er een beetje derpi van. Ik zie mijzelf nooit dit kunnen doen. Misschien te weinig vertrouwen in mezelf. achja. Maar hoe leer ik dit allemaal?

Als ik jullie filmpjes en foto's bekijk weet ik dat ik het ook kan, eens op een dag. Maar waar en hoe begin ik. Hoe kan ik het beste ten werk gaan met de parelli levels, waaruit en hoe kan ik daarvan het beste leren?

En heeft iemand tips om mijn vertrouwen op te krikken, want ik weet dat als ik aan mijzelf twijfel ik het nooit kan.

Goed ik ga me nu maar vooral bezig houden met equi sense want daar hebben ze oprdachten bij die ik snap. haha nogmaals, blonDT

maar als iemand tips heeft voor mij, heel graag want ik kom er echt niet uit

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: NH dipje

Als je het allemaal te lastig en te moeilijk vind zou ik of een cursus gaan volgen of les nemen. Of ga eens kijken bij medeforumleden.

Tips genoeg?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

wat betreft het moeilijke gedeelte wel ja, maar hoe gebruik ik de parelli methode voor de thuis studie?

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik zou als ik jou was naar een medeforummer of iemand anders die deze methode ook volgt of heeft gevolgd gaan en je gewoon een paar keer laten helpen, dan zul je zien dat het dadelijk vanzelf gaat
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Vooral... begin bij het begin en probeer niet alles ineens te willen.
    Als je nog beginnen moet... leg level 2 aan de kant en focus je alleen op level 1 en houd de volgorde van de games aan.
    Die volgorde is er niet voor niks!

ik weet al niet eens welk boekje ik als eerste moet pakken, het theorie ding of die pocket guides?

Begin bij DVD 1. Dan wordt er op een gegeven moment wel gezegd dat je met een bepaalde pocketguide aan de slag kunt, welke dat is en welke pagina's.

uhm ik heb een ouder pakket met video's
    daar wordt alleen voorgedaan wat je kunt bereiken

Ah, die ken ik ook
    Dan beginnen met de pocketguides zou ik zeggen

oke en die theorie gids? dat grotere boekje? ernaast lezen, ervoor of erachter?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Als je het oude hebt, kan ik me voorstellen dat je nogal ontmoedigd raakt door de video's. Veel van wat daarop staat is Pat die het op zijn Level-weet-ik-hoeveel voordoet en het ziet er dus behoorlijk perfect uit. Echt niet iets om na te streven als je net begint hoor!

Als ik jou was, zou ik eerst het theorieboek doorlezen en daar wat aantekeningen van maken. Wat vind je hier belangrijk aan, wat is er 'anders' dan je tot nu toe dacht over paarden en wat wil je graag voor jezelf leren.

Daarna pak je pocketguide 1, lees je eerst 1 les helemaal door (incl pitfalls) en ga je die les in de praktijk brengen. Dan pas verder naar les 2 etcetera. (les 1 kan lekker thuis, da's met touwtjes zwaaien enzo )
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Oude level 1 is inderdaad deprimerend. Ik zag Pat een schimmel in een trailer doen, level weet ik veel, en daar vrolijk lachend bij roepen: zo moet het er uit zien in Level 1.

Misschien kun je een nieuw L1 pakket op de kop tikken.
    Ik heb er nog een liggen thuis, pb anders maar.

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

idd, weetniet precies hoe het oude L1 werkt maar het nieuwe is idd beter aangepast aan 'hoe wij leren' enzo..ik zou ook redelijk vlug ontmoedigd geraken als ik daar Pat zag staan die de 7 games doet terwijl hij een beetje uitleg geeft en zegt dat je dit moet bereiken..in het nieuwe L1 wordt alles stap voor stap besproken en uitgelegd en staat er ook in waar je moet op letten enzo..kortom: minder deprimerend
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Zooo blij dat de oude pakketten uit mn kop gepraat zijn hier!
    Surrender to fun!

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Klopt allemaal, het nieuwe pakket is een stuk duidelijker te volgen dan het oude pakket.

Toch denk ik dat je al een heel stuk komt als je stap 1 de theorieguide leest, pak het woordenboek erbij en maak aantekeningen.
    Daarna de video bekijken en dan de pocketguides gaan volgen.

Dat gaat jouw ook helemaal lukken!

Ik denk dat je moet proberen de fimpjes en foto s op het forum niet te zien als onmogelijk doel maar meer als mega inspiratiebron. Met het idee van dat wil ik ooit bereiken.

Ik heb ooit een keer een heel ander topic geopend waar E.vd Zanden met hele fijne schema's in kwam , het lijkt nu misschien off topic, maar als je dit bijhoudt zie je je vorderingen en dat kan heel motiverend werken, waardoor je dip voorbijvliegt.
    http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopi ... echtlijnig
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten