Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Chip vanaf morgen verplicht!

Chip vanaf morgen verplicht!

Goeiedag zeg, zit je de avond voor het Horse Event nog even te internetten, staat er ineens keihard voor je neus dat je per 18 september een chip in je paard moet hebben. Publicatie 15 september in de telegraaf (maar die lees ik niet) en 16 september op http://www.KNHS.nl. Daar zat ik even op te bladeren, en kom dit dus tegen. Beetje extreem korte termijn, niet dan?

Mijn paarden zijn nog niet gechipt, ik wacht nog op de laatste papieren uit Frankrijk voor het arabiertje en laat ze dan in 1 keer samen chippen.

Als ze morgen controleren, ben ik zuur. Maar dat zal wel meevallen, op dag 1 van ingang....of juist niet?
    Ik moet bekennen dat ik een beetje stress heb...

Groetjes Karianne en misschien tot morgen in Deurne!

May the horse be with you!

Nou de stress is er weer af hoor, heb van alles gedownload om eventuele overaktieve agenten onder de neus te wrijven. Moet zeggen, het is wel ingewikkeld allemaal.

Maar Suus hoeft pas 1 januari 2005 een chip te hebben. Kwam er meteen achter dat mijn geimporteerde arabier veel dringender een paspoort moet! Namelijk binnen 6 maanden na invoer Dat was eind maart 2004, dus eind september moet hij er een hebben! Oeps, wist ik ook al niet. Gauw regelen!

Tot morgen voor de Horse Eventgangers! Wij zijn die 2 malloten die geen goed stuur hebben hahaha

Groetjes Mafhaf

May the horse be with you!

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr! En over 20 jaar moet je verplicht DNA van jezelf afstaan zodat ze een databank van IEDEREEN kunnen aanleggen, moet je betalen met je vingerafdruk etc etc.
    Begint te lijken op '1984' (Big brother is watching you).
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49
    Ja, maanden lang roepen ze dat het al verplicht is, terwijl dat helemaal niet zo is.
    En nu het uiteindelijk WEL verplicht wordt, kondigen ze het fijn 3 dagen van tevoren aan. RAAR!

Ik heb thuis lekker een brief liggen met een chip-ontheffingsverklaring, want ik wil geen chip in mijn paard. Bovendien heb ik dan nog flink wat maanden uitstel tot ze eindelijk met een DNA test komen. Wel zo veilig voor mn paard ook...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Sjo heeft er al één vanaf dat ie een veulen is...
    De chip zit nog steeds op zijn plaats en ik geloof niet dat ie er last van heeft. over de langere termijn kan ik niks zeggen natuurlijk maar ach...
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Actief Forumlid masja's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    51
    Loeki heeft er geen, en krijgt er geen, en ik heb ook geen ontheffing.
    Loeki heeft niet eens een paspoort...
    Ik heb echt schijt shit! aan die wetten die nergens op slaan, en die niet eens echt wetten zijn.
    Ik heb het er vorig jaar met mijn DA over gehad, omdat het per 1 jan. verplicht zou worden. Maar die zei ook dat er geen wet is. En dat veel beroemde ruiters ook geen chips in hun paarden hebben. gewoon geldklopperij.. mijn evt. volgende paard zal vast een chip hebben. Maar bij mijn 'opaatje' komt ie er niet meer in. ana

Mijn honden hebben wel een chip, maar dat kregen ze al in de nest. Die hebben er trouwens geen last van.

Ik ben er ook zker op tegen want als je paard gestolen word en hij komt in het buitenland terecht heb je er nog helemaal niks aan want in het buitenland is het niet verplicht.

En wat gaan we straks krijgen als alle paarden gechipt zijn... PAARDENBELASTING...??? cry cry

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Ik ben gewoon heel braaf geweest en heb een paspoort en een chip bij mn knollie nu.
    Kan niet zeggen dat ik er echt achter sta, maar een boete van 1500 euro ga ik me niet door mijn neus laten boren...
    Ja en wat is er raar aan paardenbelasting? Honden geven minder overlast, luchtvervuiling en noem maar op en daar betaal je het ook voor.

pasterza
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Follow Your dream
    Ik ben er ook zker op tegen want als je paard gestolen word en hij komt in het buitenland terecht heb je er nog helemaal niks aan want in het buitenland is het niet verplicht.

En wat gaan we straks krijgen als alle paarden gechipt zijn... PAARDENBELASTING...??? cry cry
    Paardenbelasting kunnen ze nooit verplichten om de simpele reden dat het paardenpaspoort geen juridisch eigendomsbewijs is.
    Daardoor kun je ook dmv het paspoort nÃ*et aantonen dat je de eigenaar bent van je evt. gestolen paard die je trug vindt.

Bladwijzers

Forum Rechten