Verontwaardiging, minachting, hooghartigheid...dÃ*t is hetgeen wat ik telkens opnieuw en opnieuw aflees uit Pipa's blik als ik ook maar iets met de CS wil gaan doen!
Ze is er niet bang voor, ze hÃ*Ã*t het gewoon. Hoe veel ik ook friendly en lief kijk, ze kijkt me altijd zo aan van: 'Hoe durf je me zo te vernederen mens!!'
En o wat ben ik dat beu. Na weken achter elkaar friendly friendly, undemanding time met de stick, niks anders dan een knorrig, humeurig paard als ik iets met de CS doe!
Zal ongetwijfeld met haar verleden te maken hebben: Ze was een buitenrittenpaard, maar ze hebben haar verkocht omdat ze te traag gingKun je wel gaan denken dat ze er met de zweep op zitten meppen hebben.
Pipa is trouwens helemÃ*Ã*l niet traag op de baan, volgens mij kon ze het gewoon niet verdragen dat er telkens andere mensen op haar rug gingen een beetje schoppen en meppen met de zweep, dat was beneden al haar waardigheid, ze is enorm vlug op haar teentjes getrapt.
En nu, kijkt ze me altijd aan alsof ik een hoopje drek ben als ik de stick vasthoud..beter kan ik het niet verwoorden.
Ze wìl me wel vertrouwen, maar ze kan het niet met de CS erbij..ze hebben haar daar gewoon teveel voor vernederd.
Ik heb haar nog huilend staan uitleggen dat ik het allemaal heel goed bedoel met haar, of ze me alsjeblieft wil vetrouwen! Sielugg...
Even een vb uit de dagelijkse praktijk: Ben net begonnen met Circling transitions wat heel goed gaat (fase 1) maar die stick natuurlijk weer zorgde ervoor dat ze unconfident werd,...heb dan ff zonder stick gedaan, ze ging in draf op fase 1, heel netjes.
Maar hoe moet dat dan als ik met CS op haar moet rijden? En gewoon, ik ben het zo zat, hoe?!
En dit is al vanaf dat ik begon met Parelli..dus het is niet dat ik hier meteen om raad vraag, maar na bijna een jaar amper verbetering zet ik het hier toch eens neer.
Bladwijzers