Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Parelli levels 1, 2 en 3 met korting

Parelli levels 1, 2 en 3 met korting

Had dat laatst ergens zien staan hier, maar ik kan het echt niet meer vinden. Ook niet op de parelli site... Heeft iemand die link nog ff voor me?
    Surrender to fun!

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Re: Parelli levels 1, 2 en 3 met korting

Jaa! Tnx Jess!
    Surrender to fun!

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Graag gedaan!!

Wat is het verschil nou eigenlijk tussen de 2004 versie en die van nu?
    Surrender to fun!

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Ik heb zelf echt geen idee, op de videobanden na dan.

Maar ik geloof dat het oude level 2 wel een betere voorganger is voor level 3.

Maar de grote verschillen weet ik niet. Iemand?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Wat is het verschil nou eigenlijk tussen de 2004 versie en die van nu?
    De bijdrage van Stephanie Burns die het leergedrag onder de loep neemt in de nieuwe paketten.
    En de grote dosis aan horsepsychology en horsebehaviour.

In de oude paketten is het vooral het doel wat belangrijk is, in de nieuwe paketten is de weg ernaartoe het belangrijkst. It´s not about the...

Ik zou nu niet meer de level 3 kopen, maar wachten tot die er ook is in nieuwe versie. De oude level 3 sluit inderdaad beter op de oude level 2, logisch..
    Ik zou nooit meer de oude versies kopen. Heb de oude en nieuwe level 2 hier liggen en ik vind de oude level 2 in sommige opzichten echt barbaars. Wordt veel te weinig rekening gehouden met de staat waarin het paard zich bevindt.

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Ah, dank je Trea, was ik ook wel benieuwd naar.

Alleen heb ik dus het oude level 1 en 2 besteld. Maar nu ik dat weet zal ik er uit mn eigen wel rekening mee houden. En dan in de toekomst toch de nieuwe level 2 halen.

Duidelijke uitleg, trea. Maar wat is inhoudelijk nou het verschil? Behalve dvd of video. Hoe zit het met de boekjes, zijn die wel hetzelfde als in de oude pakketten of moet je echt alles uit de dvd halen?
    Surrender to fun!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Duidelijke uitleg, trea. Maar wat is inhoudelijk nou het verschil? Behalve dvd of video. Hoe zit het met de boekjes, zijn die wel hetzelfde als in de oude pakketten of moet je echt alles uit de dvd halen?
    Nee, het hele pakket is inhoudelijk anders. In de nieuwe level 2 is het meer gewone theorie terwijl je in het oude met de boekjes een bepaald opdrachtenpatroon doorloopt.

In de nieuwe level 2 heb je 2 boeken (groter dan de boeken uit het oude pakket) die de dvd´s begeleiden. Dus theorie afgewisseld met de dvd´s. Je leest een stukje en dan staat er; kijk nu naar dvd 1, hoofdstuk 1 en keer dan terug naar hier. En-zo-voorts

Punt is bij de nieuwe level 2: als je de theorie begrijpt, begrijpt hoe het werkt in the mind of horses, ze kunt lezen... dan kan je iedere oefening doen die je wilt. Omdat je leert jouw gedachten tot die van je paard te maken.

Dus geen kant en klare oefenboekjes, maar een hele bult aan theorie ondersteund door de dvd´s.

Aha, dus je leert niet stomweg: "doe na ...sec een fase 4 als paard lief niet reageert" maar "kijk waarom paard niet reageert en handel daar naar"... begrijp ik het zo goed?
    Maar er zit toch nog wel een beetje stap voor stap uitleg bij of moet je alles zelf bedenken?
    Surrender to fun!

Ik vind de uitleg heel prima te volgen.

Soms in het begin dacht ik wel: WHAT!? Maar na het observeren van paarden, spelen, wijzer worden, leren en nog eens doorkijken van de dvd´s blijkt het allemaal veel beter te begrijpen.

Horsebehaviour is moeilijk in hokjes te stoppen, moeilijk te labelen. Dat is ook niet de bedoeling. Vandaar dat dit pakket voor sommigen vaag lijkt, omdat het de duidelijke stap- voor stap uitleg mist.

ER wordt hierbij wel een oproep gedaan op je eigen creativiteit (maar daar kan het forum wel weer heel goed bij helpen )

Ik ben overtuigd! T wordt de nieuwe dus
    Ben maar even op zoek gegaan en ik heb een mooie aanbieding gevonden: https://shop.parellisecure.com/show_ite ... emid=90272 Toch mooi, een gratis level 2!
    (voor de geïnteresseerden: aanbieding is nog maar een paar dagen geldig )
    Surrender to fun!

Bladwijzers

Forum Rechten