Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Dilemma over stalling "ziek" paard

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Dilemma over stalling "ziek" paard

@horsefreakje: ze hoest. Soms alsof het uit haar tenen moet komen en soms helemaal niet. De da heeft me niet gewaarschuwd voor dampigheid, maar is dat niet een standaard gevolg als ik de symptomen negeer ? Ik had zoiets gelezen ergens.
    Sorry, had er overheen gelezen

Idd ja, daar ben ik dus ook bang voor, dat ze dempig wordt
    Ze krijgt hoestsiroop op basis van kruiden maar ik zou toch heel graag weten of ze allergisch is of niet..beter voorkomen dan genezen, en voordat ze dempig wordt!! Want dan is het te laat natuurlijk
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forumlid Tara's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    54

Tara moest op bezoek bij de dierenarts. Die heeft toen met een slangetje in haar keel en luchtpijp gekeken en mij ook uitgelegd wat er te zien was.

Het consult kostte me 45 euro, maar dat was er wel van afhankelijk of er verdoving nodig zou zijn (meestal wel).
    Taar heeft bijna een half uur die slang in haar luchtpijp gehad (kabelbreuk), maar ze was MEGASTOER !

Soms trok ze even haar hoofd weg, maar ze gaf het vrijwel meteen op en liet dan langzaam haar hoofd op m'n hand ontspannen. Echt zoveel vertrouwen ! Dit was voor mij het ultieme bewijs van vertrouwen.

Haar hoest kwam voor mijn gevoel uit haar tenen. Echt heel lang starten, en dan "de hoest". Sommige dagen heel veel, andere dagen bijna niets of zelfs helemaal niets. Het is een droge hoest, geen groen/geel slijm dus.
    Maar dit klopte allemaal ook met de eerste diagnose: keelontsteking.

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, ik heb nu ook bewust alles gedaan om te voorkomen dat ze geprikkeld raakt. Want als de trigger nu verdwijnt, dan heb ik een klein kansje dat ze "eroverheen" groeit.

Sterkte !
    If life was easy, where would all the adventures be?

Forumlid Tara's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    54

@Yulia: Je hebt gelijk en dat laat ik ook heel erg meetellen in m'n beslissing.
    Alleen wil hij de belangrijkste aanpassing niet doen; het tussenschot verwijderen.

Vandaag heb ik m'n dierenarts gebeld over de stalmaat en het risico van vastliggen, ten opzichte van de stof risico's op haar oude plekje. En ze gaat toch maar terug naar d'r oude stal zodra de andere 4 paarden weg zijn. Dan is er nog maar 1 ander paard over en een hoop stof minder. En nu kan er ook een bovendeur redelijk in haar buurt open.

Van de zomer moet ik dan wel op zoek naar een andere winter-oplossing, maar dan heb ik echt meer tijd.

Forumlid Tara's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    54

Ik wil jullie deze update niet onthouden:

Tara is dit weekend verhuisd naar een nieuwe stal
    Helaas werd dat versneld na een vervelend incident; de stalhouder probeerde te bezuinigen op de voordroog en dan nog stiekem ook. 's Morgens kreeg ze gewoon niets, alleen d'r handje muesli.

Haar nieuwe stal is niet bepaald om de hoek, maar wel volpension, dus dat spaart weer een dot tijd. En heerlijke uitrijdmogelijkheden...
    Ze heeft nu tijdelijk een "stal" van 10x10 meter en over een paar weken mag ze 24/7 naar buiten. Nu in toerbeurt in de bak.

Wel krijgt ze deze maand(en) nog hooi (extra goede kwaliteit), maar in zo'n grote open ruimte moet het haast wel goed gaan.

De oorzaak was waarschijnlijk wel schimmel in het hooi (dat van Koos rook niet altijd even fris, maar zelf kan ik niet goed ruiken).

Verder hoest ze niet meer en lijkt ze inderdaad over de allergie heen te groeien. Dus ik hoop: eind goed, al goed !

Hartstikke fijn dat te horen!

Enneh een stal van 10x10? Voor sommige paarden is dat een riante paddock. Beter!!

May the horse be with you!

Forumlid Tara's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    54

We hebben buiten inderdaad een paddock van diezelfde maten

Deze "stal" is eigenlijk een veulengroepsstal, maar mij hoor je niet klagen hoor ! Ze gaan ook aan de slag om een maatje voor haar uit te zoeken en die mag misschien die laatste weken ook bij haar op stal

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Heee An, wat fijn dat ze nu haar eigen 'paddockje' heeft! Wel vervelend dat de staleigenaar toch wat heeft gesjoemeld. Maar ik kan dus volgende keer weer m'n navigatiesysteem op een ander adresje instellen?

Fijn dat er straks ook een maatje bij Tara komt te staan.
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forumlid Tara's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    54

Ik schaam me bijna om je weer een nieuwe postcode te moeten geven.
    Maar het is wel een heel fijne plek...

Taar krijgt aandacht als ik niet kom en ik heb vandaag een paar flinke tips gekregen om verder te komen met haar training.
    Ik ben namelijk afgelopen winter behoorlijk van m'n vaste pad afgegaan door teveel te luisteren naar een stalgenote en m'n bijrijdster. En nu zat ik bijna te huilen van verwarring toen ik vandaag voor 't eerst weer ging rijden.
    Kun je je voorstellen hoe Taar zich moet voelen. Ik denk wel dat het nu goed komt hoor...

Mensen hier maken zich totaal niet druk om m'n rij-angst en er zijn hier wat Tinkers die ze me aangeboden hebben om mee buiten te rijden om over m'n angst heen te komen.

Het is dus echt een geluk bij een ongeluk

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Ik ben heel erg benieuwd naar je nieuwe plek! Misschien dat je nu weer wat op je eigen pad kan komen doordat Taar een nieuw plekje heeft
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forumlid Tara's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    54

Ik hoop het wel ja. Het is al veelbelovend gestart in elk geval.

En natuurlijk spreken we weer wat af ! Ik moet even kijken wanneer ik weer eens een dagje vrij kan nemen.

Bovendien staan hier allemaal bonte tinkers. Niet helemaal jouw smaak, maar in elk geval wel bont

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten