Hallo,
Ik heb een behoorlijk dilemma.
Tara is na een aantal weken dokteren allergisch voor stof gebleken en omdat mijn dierenarts broodnuchter EN paardvriendelijk is, kreeg ik in plaats van de standaard geneesmiddelen meteen een pakket aanpassingen aangereikt![]()
Taar moet een open stal krijgen
Ze moet op een andere bodembedekking
Ze moet een ander ruwvoer krijgen
En even een paar dagen totale rust (wel buiten), en een partijtje medicijnen.
Het arme kind...![]()
De vloerbedekking en het ruwvoer heb ik binnen een dag geregeld (vlas en paardenkuil).
De open stal is wat moeilijker; ik heb haar nu vlak bij de open deur gezet, maar deze stal is 2.60x2.60. Echt heel klein![]()
Bij deze stalling (heel rustig, goede uitrijdmogelijkheden en een goed begaanbare bak) is dit de beste, zelfs enige optie.
Nu heb ik een optie op een stal waar ze echt helemaal alleen staat voorlopig, waar (nog) geen bak is, en vrijwel geen uitrijdmogelijkheden.![]()
Maar wel een open stal, mogelijkheden om een uitloopstal te creeren, en een boomgaard om in te spelen in de zomer.![]()
Ik vind het een beetje moeilijk. Ik vind het namelijk wel belangrijk om nog iets met haar te kunnen doen en een bak helpt daar wel bij. Mijn bijrijdster vindt het eng om te gaan rijden op gras als het nat is, uitglijden enzo. Weet iemand hoe groot die kans nu echt is ? Ze draagt geen ijzers.
En op dit moment zou ze ook helemaal alleen staan. En dat bevalt me ook helemaal niet.
Mijn struikelvragen: hoe fout is een te kleine stal, in verhouding tot alleen zijn. Wat kan ik met een terrein zonder bak o.i.d.
Kan iemand me een handje verder helpen hierin ? Ik wil niet beloven dat ik alles aanneem, maar alles helpt om een goed doordachte beslissing te nemen...![]()
Bladwijzers