effe wat achtergrondinfo.
1/ Rengel staat alleen op de wei met schuilstal.
2/ Ze komt normaal gezien niet naar binnen. Behalve als de wei te nat wordt (nu dus). Dan gaat ze overdag buiten/ 's nachts binnen. Als ze binnen staat staat ze over Toyco, kan haar hoofd buiten steken, ze voelt zich daar goed bij. Ze houdt echt niet van nattigeheid (Arab)
3/ Rengel is een aarde type dus eetverslaafd. Ze staat zelfs op vlas omdat ze al het stro gewoon opeet.
5/ Ik haal normaal alle strontjes van de wei
4/ geen van stalgenoten moet iets van NH weten ook de boer vindt me maar vreemd
Nu mijn dilemma.
Er staan hier een zestal paarden allemaal verdeeld over verschillende weides. Slechts drie paarden worden echt bereden, geen van de eigenaars wil dat er een ander paard bij dat van hun staat. De rest van de paarden worden verzorgd door de boer. Hij geeft eten als of het slachtpaarden zijn die echt dik moeten zijn.
Er is een groepje van 2 ruinen die niet of weinig bereden worden. Nu heeft hij die samen met Toyco gezet Toyco is 's nachts de stalgenoot van ons Rengel. Alle drie staat nu aan de overkant van de beek en Toyco komt niet meer binnen 's nachts. Dus als ik Rengel nu 's nachts binnen haal staat ze daar alleen.
Nu zegt hij plots, wil je Rengel ook bij de drie ruinen zetten???
Ik weet het dus niet.
Het grote voordeel dat ik zie is dat Rengel dan eindelijk in een groep staat dat wil ik al zo lang.
Maar....
Het is een groene wei, ik heb geen controle over wat ze eet, en....hij ging nog bijvoederen met biet en hooi. Ik kan ze dan ook niet meer binnenhalen want dat verstoort de groep. Geen goed weidebeheer. Mijn grote angst is dat ik alle controle verlies. Boer geeft eten, drinken, verzet ze van wei,....
Hoe zouden jullie hier mee omgaan of wat zou jullie keuze zijn?
Bladwijzers