Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Osteopaat bij Waldjo geweest

pasterza
    Guest

Osteopaat bij Waldjo geweest

Vandaag is dan eindelijk een osteopaat (van ICREO) bij Waldjo geweest. Waldjo is al een tijdje niet goed en ik had contact opgenomen met een osteopaat, maar doordat hij uit Belgie komt kon het even duren eer hij in de buurt zou zijn. Intussen had ik contact opgenomen met Mirjam van http://www.paardennatuurlijkgenezen.nl en zij kon me vertellen dmv telepatisch contact waar Waldjo last van had. Précies hetzelfde wat de osteopaat mij vandaag vertelde met het verschil dat hij Waldjo vandaag behandelde. In het midden van de rug zat de boel helemaal vast, in de lendenen zaten er wat wervels scheef en ook in de overgang hals/schoft zat het niet goed wat helemaal uitstraalde naar de linkerkant beneden naar het linkerbeen, linkerschouder en borst, wat zijn vreemde korte heftige kreupelheid ook verklaarde.
    Na de behandeling liep hij al een stuk beter en na verwachting zal het nog beter gaan. Kan hij weer z'n passen afmaken zonder dat ie met zn neus over de grond loopt. Iets wat voorheen alleen op die manier kon.
    Komende week mag ie nog lekker van zn lange vakantie genieten en dit weekend mag ik er opklimmen en een beetje gaan stappen en vervolgens het rijden heel langzaam oppakken.

Ondertussen heb ik zelf ook een aantal behandelingen gehad door een chiropractor daar ik een heel scala aan klachten had: scoliose, wervelrotatie, extreme lordose, scheef bekken, beenlengteverschil. Waardoor ik altijd scheef te paard zat, wat zeker ook veel negatieve invloed heeft gehad op Waldjo's lopen.. Reed ook altijd met een houten blokje in mn linker stijgbeugel om nog enigzins 'recht' te kunnen zitten.
    Nu na 4 behandelingen hoef ik dat blokje niet meer te gebruiken. Dit weekend zat ik op een ander paardje zonder extra blokje en zat werempel een stuk rechter! Volgens de chiropractor is de scoliose, wervelrotatie, scheef bekken en beenlengteverschil nu nog maar heel minimum. Alleen aan die extreme lordose kan ze weinig doen maar ben al zo blij dat de rest stukken beter is

Nu zijn we dus beiden behandeld (evt. volgen er meerdere behandeling als dat nodig blijkt te zijn) en ik ben heel erg benieuwd wat dat voor invloed dat zal hebben op het rijden. Zal vast goed komen

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: Osteopaat bij Waldjo geweest

Wauw klinkt goed.
    En doet me bedenken dat ik inderdaad zelf ook wel eens een chiro kan gebruiken. Aramis wordt regelmatig behandeld, morgen trouwens weer....maar ik vergeet mezelf altijd.

Toch ongelooflijk wat zo'n osteo kan doen hè. En dat ze die blokkades echt zo goed aanvoelen en meteen kunnen oplossen. Wonderdokters zijn het!!

pasterza
    Guest

Dit weekend mocht ik weer beginnen met rijden en heb lekker een stukje met hem gestapt door de bak. Liep stukken beter! Ben benieuwd wat dat de toekomst brengen gaat Alhoewel ik toch denk dat er nog een behandeling moet volgen. Maar hoe hij nu loopt (en vrolijker is!) gaat dat helemaal gaat komen met hem. Heb gewoon een ander paard onder mn kont

Hartstikke fijn dat Waldjo zich nu zoveel beter voelt!
    En slim dat je jezelf ook laat behandelen!!!

May the horse be with you!

pasterza
    Guest

Gister een klein stukje gedraaft. WOW wat een verschil zeg! Kan zowaar doorzitten, iets wat ik op Waldjo nooit kon. Voelde me dan altijd een beginner. Lichtrijden gaat ook beter. Stalgenoten zagen ook dat ie veel beter liep als voorheen.

pasterza
    Guest

2 weken geleden is Waldjo voor de 2e keer behandeld. Met veel resultaat! Vandaag een stukje gegaloppeerd en liep zowaar linksom met stelling en buiging een volte aan een los teugeltje, ging gewoon vanzelf ( terwijl we eerder de bocht zowat niet om konden..)

Jaaaaaaaaaaaaaaaa mooi man!!!!

I LOVE it!

Fijn voor jullie!

May the horse be with you!

Forumlid stijn's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

het gevoel.... mmm koester het gevoel super!
    Save a horse, Ride a cowboy

Hallo iedereen

Wie kent er een goede osteopaat in Belgie? Ik heb namelijk een paardje met probleem aan het SI gewricht.
    Bedankt en groetjes

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ellen Martens is een Belgische paardenosteopaat. Of ze goed is,dat weet ik niet maar ze doet ook aquatraining met honden. Ze woont in Limburg. Misschien eens even googlen voor haar telefoonnummer.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Kijk eens op de site van Icreo (opleidingsinstituut).
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Hier komt ook Ellen Martens. Heel tevreden over!
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Bedankt allemaal voor de informatie, kan iemand mij haar telefoonnummer doorgeven aub
    Groetjes

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Je zou op de site van Icreo kunnen kijken, daar staat een lijst van therapeuten op (rechtsonder), daar staat Ellen ook tussen, aanklikbaar.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Volgende week komt Ellen Martens, ik ben benieuwd!

Bladwijzers

Forum Rechten