Vandaag is dan eindelijk een osteopaat (van ICREO) bij Waldjo geweest. Waldjo is al een tijdje niet goed en ik had contact opgenomen met een osteopaat, maar doordat hij uit Belgie komt kon het even duren eer hij in de buurt zou zijn. Intussen had ik contact opgenomen met Mirjam van http://www.paardennatuurlijkgenezen.nl en zij kon me vertellen dmv telepatisch contact waar Waldjo last van had. Précies hetzelfde wat de osteopaat mij vandaag vertelde met het verschil dat hij Waldjo vandaag behandelde. In het midden van de rug zat de boel helemaal vast, in de lendenen zaten er wat wervels scheef en ook in de overgang hals/schoft zat het niet goed wat helemaal uitstraalde naar de linkerkant beneden naar het linkerbeen, linkerschouder en borst, wat zijn vreemde korte heftige kreupelheid ook verklaarde.
Na de behandeling liep hij al een stuk beter en na verwachting zal het nog beter gaan. Kan hij weer z'n passen afmaken zonder dat ie met zn neus over de grond loopt. Iets wat voorheen alleen op die manier kon.
Komende week mag ie nog lekker van zn lange vakantie genieten en dit weekend mag ik er opklimmen en een beetje gaan stappen en vervolgens het rijden heel langzaam oppakken.
Ondertussen heb ik zelf ook een aantal behandelingen gehad door een chiropractor daar ik een heel scala aan klachten had: scoliose, wervelrotatie, extreme lordose, scheef bekken, beenlengteverschil. Waardoor ik altijd scheef te paard zat, wat zeker ook veel negatieve invloed heeft gehad op Waldjo's lopen.. Reed ook altijd met een houten blokje in mn linker stijgbeugel om nog enigzins 'recht' te kunnen zitten.
Nu na 4 behandelingen hoef ik dat blokje niet meer te gebruiken. Dit weekend zat ik op een ander paardje zonder extra blokje en zat werempel een stuk rechter!Volgens de chiropractor is de scoliose, wervelrotatie, scheef bekken en beenlengteverschil nu nog maar heel minimum. Alleen aan die extreme lordose kan ze weinig doen
maar ben al zo blij dat de rest stukken beter is
![]()
Nu zijn we dus beiden behandeld (evt. volgen er meerdere behandeling als dat nodig blijkt te zijn) en ik ben heel erg benieuwd wat dat voor invloed dat zal hebben op het rijden. Zal vast goed komen![]()
Bladwijzers