Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 41

Topic: prijs stalling?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2005

Re: prijs stalling?

Keep it Natural,

pasterza
    Guest

Waldjo staat in pension op een boerderij in de uiterwaarden. 14 hectare land, waaronder 5 hectare maailand/vogelweidegebied. Hier staan ze met 9 andere paarden dag en nacht, zomer en winter buiten. In de winter hebben ze beschikking tot een enorme schuilstal, met daarvoor een betonnen platen zodat ze niet altijd in de blub/ drek staan. Stallen zijn aanwezig maar die worden alleen gebruikt bij nood.
    Verder hebben we een verlichte buitenbak en één van de weides mogen we stuk raggen (rijden, mennen ed). Sinds kort is er een nieuwe zadelkamer gebouwd.
    Helaas ligt het ver van het bos af, we moeten eerst een half uur over de weg stappen.
    's Winters staat de hele boel geregeld onder water en de paarden op een eiland staan (schuilhok met de betonnen platen liggen op het hoogste punt) waardoor we er met de boot heen moeten.
    En we hebben natuurlijk een eigen strandje
    Incl ruwvoer/water en dagelijkse controle. Ligt maar op 5 minuten fietsafstand van m'n huis. Hiervoor betaal ik 95 euro.

Wow, als ik in hattem of omstreken woonde wist ik het wel! Weet nou echt niemand zoiets rond Amersfoort (cirkel van 35 kilometer mag ook nog) Fellor, waar staat die leuke pony van jou ergens, als ik vragen mag...?

May the horse be with you!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik sta nu echt op n paradijsje. Inloopstal, midden in den treek, stal en weide deelt ze met drie andere paarden. Ik ben hier gisteren naar toe verhuist en ik heb myra nog nooit zo vrolijk gezien. Ze is nu al de baas en ze staan de hele tijd met zn vieren bij elkaar. De uitgang van de boerderij sluit aan op een ruiterpad, dus ik hoef niet meer langs de weg.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Enneh was daar nog plaats, nee he?

May the horse be with you!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Fellor, waar sta jij idd nu dan? Ik stond voorheen in Eemnes maar daar zijn praktisch alleen maar stallen dus zodra Doon van mij was waren we weg daar. Ik heb nl nog nooit gehoord van uitloopmogelijkheden 24/7 rond Laren en Eemnes... .

( En als ik vragen mag, je hebt nu zon mooie locatie, waarom wil je dan naar de Larense manege? Ik ben een keer geweest, nou nooit meer hoor! Vreselijk, als die paarden op stal en de arrogantie van al die mensen die daar rondlopen! ( En dat terwijl ze maar aan het zagen en doen zijn ) ).

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Kun je bij de Larense dan je paarden dag en nacht buiten hebben staan? Doon staat nu 24/7 buiten met schuilstal alleen hebben we een flutbak. Jammer, maar toch liever dit dan een prachtbak met enkel stallen niet? Maar jah.., ik wist niet dat in de Larense paarden buiten kwamen .

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

nee, daar is inderdaad geen plek meer. Jammer, want dat zou je nou echt meer paarden gunnen.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Mijn toekomstige plekje: 100 euro p/m voor weiland, schuilstal en geïnprofiseerd bakje/afgezet weiland, incl. brok en hooi of kuil. Als ik er toevallig ben help ik met mesten of andere klusjes die toevallig te doen zijn, verder wordt alles gedaan.
    Verder is er op stapafstand een binnenbak waar ik voor 70 euro per jaar kan rijden.
    Ik heb wel het geluk van het goedkope deel van het land...

pasterza
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Wow, als ik in hattem of omstreken woonde wist ik het wel!
    Het enige nadeel is dat het hekwerk ontieglijk slecht is, waardoor Waldjo een tijdje trug een gat in zn hoofd had Kwamen ff 40 hechtingen in. Maar is goed genezen, je ziet er niks meer van.
    Schijnt dat we eerdaags gedeeltelijk betere omheining krijgen. Niet dat het zin heeft, rot toch weg als de boel weer onderloopt...

pasterza
    Guest

Heej deEf, waar sta jij dan? Toevallig bij mij in de buurt, aangezien je ook in gelderland woont? Kee, gelderland is groot maar je weet maar nooit

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik kom in Vorden te staan...bij Warnsveld...bij Zutphen
    Niet heel erg naast de deur dus

Forumlid dovish's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

k betaal 130, voor een stal incl. voer/kuil, maar mesten doe ik zelf. er is een buitenbak (20*60) die nu maar een klein beetje te gebruiken is, maar waarin de paarden iig dagelijks samen naar buiten kunnen. Verder is het heel basic, niks bijzonders, maar wel gezellig. Zomers betaal ik 100 euro, dan staan ze 24/7 op het land. Eventueel mag Yngvar volgende winter ook buiten blijven, maar omdat ik er net sta is hij eerst op stal gegaan omdat ze bang zijn dat ze de wei omploegen als ze 'heftig' kennis gaan maken.

Het is overigens in het hoge noorden, denk dat hier de prijzen inderdaad wel iets anders liggen dan in het westen. Voor de noordelijke begrippen is dit best veel geld
    most people are lonely 'cause they build walls instead of bridges

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ik betaal 100 euro, dat is exclusief hooi, voer en vlas. Er is voldoende weidegang met speciaal gras voor paarden. We hebben een buitenbak en uitloopjes (tuintjes voor de stallen), er staan in totaal 3 paarden. We zitten in het bos, dus mooie uitrijdmogelijkheden.
    Ze wordt gevoerd en op de weide gezet. Stal leeghalen doe ik zelf. Ik vind wel prettig dat het voer exlusief is, dan kan ik zelf zorgen voor goede brok/muesli (heb helaas slechte ervaringen met vorige paard bij een andere stal, hij kreeg koeienbrok en viel gigantisch af, vandaar).
    Ik sta trouwens in het oosten en dit is voor hier vrij goedkoop. In de buurt zit nog een stal geheel inclusief 205 euro (ik vind er teveel paarden staan en er is geen binnenbak), bij een manege betaal je geloof ik iets van 250-300 euro, bij een boer met weidegang en hooi verder niets betaal je 120 euro.
    Sommigen hebben het hier erg goed voor elkaar lees ik hahaha!!! En op sommige plekken is het ook erg duur zeg!!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Flashy staat in Eemnes bij stal Staal. In het voorjaar, zomer en deel najaar (ong half april tot dit jaar eind september (geloof ik)) 24/7 buiten. Oktober en november overdag buiten.
    Vanaf december staan ze binnen, maar er is wel de mogelijkheid dat ze overdag een paar uur in de paddocks staan to ze weer het land op mogen.
    Prima regeling vind ik. We hebben een mooie binnenbak en een gezellige club mensen. De boer weet veel van paarden en dat vind ik wel een heel prettig gevoel.
    Ik betaal 150 euro per maand voor de stal (jaar rond) Moet zelf mesten en s'avonds voeren. 's ochtens als je het klaar zet geeft de boer het wel aan de paarden.

Bladwijzers

Forum Rechten