Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: wat voor zadel op ronde pony met weinig schoft?

wat voor zadel op ronde pony met weinig schoft?

kan maar geen fijn zadel vinden voor mijn pony. Ben inmiddels aan mijn derde zadel bezig, Freeform ging schuiven, tweede westernzadel ligt krap op de schouders ivm zijn bouw.(smalle borst weinig schoft en een ronde rug. Ben niet zo weg van "dressuur zadels'" , de Podium Trek vind ik erg mooi, maar volgens de reacties op dit forum niet ideaal voor mijn pony. Wie heeft ideen?

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: wat voor zadel op ronde pony met weinig schoft?

Ehm.. Ghost? ? Ik ken iemand met een haf, model tonnetje en iemand met een Noriker... beiden zeer tevreden met de ghost!

Hoi, pony is 1.40 in goede conditie en goed bespierd. Dikke billen, maar zijn borst is niet zo breed ook heeft hij bijna geen schoft. Ik ben 1.60 en weeg 50kg. Ik rij hen zo'n 5x per week dressurmatig1of 2x in de bak en verder lekker buiten. Ik ben meestal 1tot 2 uur onderweg. Overdag loopt hij een aantal uur in de wei met 2 vrientjes. Genoeg info? ps wat is een Ghost zadel?

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ghost is een boomloos zadel.. zie http://www.mzm-geestig.nl ...

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik heb de ghost nu om deze week te testen. Zowel de startrekk als de barefoot london schuiven op mijn merrie naar voren. De ghost ligt perfect en zit heerlijk, wel even wennen.

Ja grappig he? Op mijn ronde schoftloze dikke dame blijft de startrekk weer wel goed liggen...

Gewoon uitproberen dus!

May the horse be with you!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

op mijn schoftloze dikke dame bleef de startrekk (die nu inmiddels van mafhaf is ) ook geweldig liggen
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl
    Ik heb de ghost nu om deze week te testen. Zowel de startrekk als de barefoot london schuiven op mijn merrie naar voren. De ghost ligt perfect en zit heerlijk, wel even wennen.
    Volgens mij verschillen de verschillende modellen ook behoorlijk vanelkaar!
    Jij hebt het toch over de ST van Nienke, de western?

Ik heb 2 STs, en heb de Ghost gehad. Die is de deur weer uit. ST beviel me beter.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl
    Volgens mij verschillen de verschillende modellen ook behoorlijk vanelkaar!
    Jij hebt het toch over de ST van Nienke, de western?

Ik heb 2 STs, en heb de Ghost gehad. Die is de deur weer uit. ST beviel me beter.
    Klopt Nienke zei al dat de western versie minder goed ligt, ik moet eigenlijk de comfort ook nog eens uitproberen.

Ik rij op een Barefoot maar ook op een trekkerzadel en binnekort ga ik kennis maken met het zadel van Heather Moffet ben heel benieuwd hoe dat zit op een echt paard(pony) op een bokje zat ie zalig maar hoe de praktijk is weet ik nog niet.
    Mijn paardje is rond, geen schoft hihi en een dik buikje...omdat ik ietsje te weinig heb gereden en te veel gevoerd heb.
    Huidige zadels zitten goed, geen problemen mee, schuiven niet.
    maar ja zoals hier al vaker gezegd wordt een goed zadel is lang zoeken. Elk paard is anders vandaar ook de vele keus.

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Het probleem van ronde buik en geen schoft ken ik maar al te goed.. Mijn Fjord Pjelk heeft dat model ook en ik heb nu negen zadels voor gehad en het merendeel schoof naar voren of paste gewoon niet goed. Nummer 10 blijft wel stevig liggen (als een huis! zelfs in galop) en hier ben ik ook heel tevreden mee. Het is wel een op een gewoon veelzijdigheidszadel lijkend zadel, namelijk een Stubben Scout. Het verschil is alleen dat dit zadel heel geschikt is voor lange ritten en `stegen` heeft en heel veel ringetjes voor bepakking. Ik ben er erg blij mee.
    De Barefoot Londen en Cheyenne en de Startrekk Comfort lagen trouwens ook goed op Pjelk. Die schoven niet op hem. Zoek je trouwens iets met boom of zonder?

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Hey Mellien, zou jij eens foto's kunnen plaatsen van het zadel op Pjelk? Een jaar terug keek ik zelf ook naar dit zadel op internet maar kon er niet echt mooie foto's van vinden
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Hey Mellien, zou jij eens foto's kunnen plaatsen van het zadel op Pjelk? Een jaar terug keek ik zelf ook naar dit zadel op internet maar kon er niet echt mooie foto's van vinden
    Nee, ik kon oinderdaad ook niet zoveel informatie over het zadel vinden! en mooie foto`s ook niet. Maar ik kan er morgen wel even foto`s van maken denk ik. Ik zal ze dan wel op het forum plaatsen

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Ik hou dit topic even in de gaten, heb nu 4 x ofzo getracht te rijden op Boris, maar einidgde steeds aan de zijkant, terwijl de singel zo strak zat dat hij zowat al sneed.

Mijn gevoel zegt me dat ik beter een westernzadel kan nemen (hij heeft nu een wintec, vzh) klopt dit?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten