Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: dvd's en zones

barbarosa
    Guest

dvd's en zones

hallo,
    ik heb (bijna) een 2dehands parelli 1 pakket gekocht,en ik ga een laptop kopen voor de dvd's op af te spelen.dus ik ga vandaag naar de winkel en vraag aan die man van de winkel of ik op die laptop amerikaanse dvd's kan afspelen en die zegt dat dat niet gaat op laptops van belgie
    shit! erna heb ik raad aan een vriend van me gevraagd en die zei me dat er overal in de wereld zones zijn :
    Zone 1 : Noord Amerika
    • Zone 2 : Europa
    • Zone 3 : Azie (behalve China)
    • Zone 4 : Zuid Amerika en Australie
    • Zone 5 : Rusland en Afrika
    • Zone 6 : China
    (wisten jullie misschien al)
    en dus kun je in de zone waar je bent geen dvd's uit een andere zone afspelen.hij zie ook dat je de dvd speler of laptop kunt deblokkeren maar dat is nogal ingewikkeld..
    weten jullie of er nog manieren zijn om een laptop te deblokkeren,of dat er wel laptops zijn waar die dvd's op werken..
    laat het me weten!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: dvd's en zones

Er zijn ook zat regiovrije DVD spelers te koop hoor! Hier in Nederland tenminste wel.

En je schijnt een niet-regiovrije DVD speler idd regiovrij te kunnen maken. Ik weet alleen niet hoe, maar er is hier al eens eerder een topic over geweest!

barbarosa
    Guest

ik vond die andere topic niet...
    met een dvd speler ben ik niet veel want ik heb geen televisie en kan ik niet mee in de wei meenemen .

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Jahoor, ik heb een programmaatje op mn laptop, iets met 'region free' en dan kan ik gewoon alle regio's afspelen

Kun je vast wel ergens door een handige kennis laten fixen (of zelf googlen misschien...)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aansluitende vraag: wij hebben een regiovrije dvd speler.
    Ik kocht een dvd bij amazon.com (niet over paarden, maar toch) en die kan de regiovrije dvd-speler NIET afspelen. Iemand enig idee hoe dit kan bestaan?

May the horse be with you!

barbarosa
    Guest

het zal wel lukken met die dvd's denk ik.
    het meisje van wie ik het koop kon ze afspelen op haar laptop,en ze heeft mij nu het merk van haar laptop gegeven.. nu is het nog de zaak van het ding te vinden binnen mijn budget..

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Het wel/niet afspelen van verschillende regio's heeft toch niets met het merk van de laptop te maken of bedoelde je bovenstaande tekst niet op die manier?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Een laptop zou toch gewoon alle regio's moeten kunnen afspelen? De meeste computers kunnen dat gewoon hoor.
    Dat probleem heb je alleen nog weleens bij DVD-spelers in de woonkamer, toch? Of ben ik nou gek?

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Je kan de regio instellen van de dvdspeler op je pc of laptop.
    Nadeel is dat je dit niet onbeperkt kan doen (max 3 keer ofzo). Als je m op regiovrij zet heb je volgens mij verder geen probleem meer.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Bij de driver instellingen van de dvd speler kan je de regio instellen. Bij windows XP in ieder geval.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

barbarosa
    Guest

ik wou gewoon ongeveer dezelfde laptop zoeken als haar,vandaar dat ze mij het merk enzo gaf,want dan weet ik zeker of die de dvd's afspeelt.
    die man van de winkel zei me dat op geen enkel laptop uit europa amerikaanse dvd's zouden kunnen spelen en ik ken nix van computers of laptops dus ja.. maar als jullie zeggen dat je dat kunt instellen
    anyway... ik ga toch wachten tot mijn parelli pakket hier is aangekomen,dan ga ik gelijk met de dvd's naar de winkel en kan ik ze daar testen (als het mag )

bedankt voor de reacties

Bladwijzers

Forum Rechten