Omdat ik nu voor mijn gevoel wel redelijk door Level 1 heen was, en omdat ik (voordat ik echt wil starten met Level 2) toch eens iemand wilde laten kijken waar mijn verbeterpunten liggen, is Mafhaf zo lief geweest om naar Zeewolde te komen.
Natuurlijk was Annet voor de verandering erg afgeleid en voor haar doen redelijk RB, ergens wel jammer omdat ze normaal gesproken met name LB reageert op sommige dingen. Van de andere kant ook wel weer nuttig, aangezien ik daar ook weer een hoop van leer! Toch wel typisch, net als bij een rammeltje aan de auto: zodra je hulp inschakelt is het rammeltje weg![]()
Ik kreeg om te beginnen een pluim (zo voelde het wel tenminste) dat met name de eerste 3 games al onwijs goed bevestigd zijn.
Verder ook een hoop nuttige tips gekregen:
* met de yoyo-game proberen wat meer te varieren in de lengte van de yoyo (helemaal tot het einde van het touw versus maar 3 stapjes), yoyo over een obstacle, en als dat niet helpt om Annet wat "sneller" te krijgen de yoyo weer van voren af aan aanleren!!! Ga hier zeker mee aan de gang!
*Met met name de driving en circling games proberen zo minimalistisch mogelijk de aanwijzingen te geven, maar WEL heel goed op mijn eigen lichaamstaal te letten, zodat ik niet onbewust ineens een block opzet.![]()
*In zijn algemeenheid: veel meer op lichaamstaal letten en meer met lichaamstaal doen (ga me maar eens verdiepen in Irwin) want Annet lijkt daar heel goed op te reageren.
*Nog meer naar ontspanning (hoofd omlaag) proberen te werken, eventueel stimuleren door veel "hoofd omlaag" oefeningen te doen in combinatie met veel friendly.
*Extreme friendly ("helicopteren" boven haar hoofd): er op letten op tijd te stoppen - zodra ze haar hoofd ietsje omlaag doet meteen stoppen.
En nog een hoop andere dingen. Erg nuttig om eens iemand anders te laten kijken, en ook om zelf eens te kijken hoe Mafhaf zelf met Annet omging![]()
Weer een hoop wijzer geworden, ga met frisse moed en enorm veel zin aan Level 2 beginnen!!!
Bladwijzers