Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Microchips kunnen kanker veroorzaken

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Microchips kunnen kanker veroorzaken

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Aspen
    Mijn hond is al bijna 7 jaar gechipt! En vanaf volgend jaar moeten alle paarden in België gechipt zijn. Met de pasgeboren veulens moeten ze dit jaar nog gechipt worden.
    Ohjee,toch nog 2x nadenken voor ik Asp laat chippen.
    Ik vrees dat je er in België onmogelijk onderuit kunt
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Bluh! Hond en paard waren al gechipt voor dat ze van mij waren... Kan je die chips er ook weer uit laten halen eigenlijk?
    Surrender to fun!

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Bluh! Hond en paard waren al gechipt voor dat ze van mij waren... Kan je die chips er ook weer uit laten halen eigenlijk?
    Vast wel, maar ik raad het je heel erg af! De kans op schade door de operatie is veel groter dan door de aanwezigheid van een reeds geplaatste chip. Lekker laten zitten en ervan uit gaan dat er niks gaat gebeuren
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Jammer genoeg was Sterre al gechipped toen ik haar kocht anders had ik een DNA profiel laten maken.

Mijn katten zijn ook allemaal gechipped en kittens worden hier in overleg met de nieuwe eigenaren ook gechipped. Het idee dat er ooit 1 in het asiel zou komen, puur omdat men niet weet dat ik ze gefokt heb en dat ze bij mij als fokker altijd terug kunnen komen kan ik niet mee leven.

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Sannie, het is duidelijk dat je me niet kent
    Hoi Dorien. Ik heb idd even naar de link gekeken en ik geloof ook best dat chippen schadelijke gevolgen kan hebben. Daar ging het me in m'n eerste reactie helemaal niet om. Waar het me wel om ging is dat ik je idd niet ken. En als ik dan zo'n topic lees en ik heb geen tijd en/of zin om me verder in de achtergrond van in dit geval jou te verdiepen, dan krijg ik niet zo'n goede indruk. Puur gebaseerd op het eerste bericht in dit topic dus. Er zijn namelijk zoveel paniekzaaiende alarmverhalen over allerlei zaken dat ik bij een nieuw verhaal even snel en kritisch kijk. En dan vallen me in dit geval een aantal zaken op, die ik eerder al genoemd heb. Dat kan niet je bedoeling zijn lijkt me. Mijn reactie was dus niet aanvallend bedoeld, maar meer om aan te geven hoe je presentatie in dit topic over kan komen. Als paniekverhaal, en niet als presentatie van onafhankelijke wetenschappelijk verkregen feiten. Ik denk dat je juist dat laatste wilde bereiken. Ik heb n.a.v. je site ook helemaal niet de indruk dat je ongelijk hebt of onvoldoende kennis van zaken, maar er zullen best meer mensen zijn die dit forum lezen en jou net als ik niet kennen. En ik denk dat je een aantal van die mensen beter zou kunnen bereiken door een andere vorm te kiezen dan je nu gedaan hebt. Misschien ben ik te kritisch, maar 't is in elk geval goed bedoeld want zoals gezegd vind ik dit onderwerp zeker de moeite waard.

Amai , dat treft. Ik kreeg deze week net de brief om te laten chippen... Ik ga maandag eens bellen of dat wij hier ook DNA-profiel kunnen vastleggen, maar vrees dat het in Belgie inderdaad verplicht is. Ik had al eens gebeld en toen zeiden ze van het stamboek dat ik me niet moest haasten omdat dat onderwerp nog heel erg onder vuur lag, want ook de stamboeken (althans dat van de shetlandpony's) zijn er tegen. Het enige waarvoor ze chippen (heb ik van horen zeggen) is om zeker te zijn dat ze geen hormonen ofzo krijgen als ze als voedsel dienen ofzo... Ik ga mijn ponys niet 'als voedsel laten dienen'...

Tsjonge, tsjonge, tsjonge, kan je dan over niets meer zelf beslissen in onze maatschappij?
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forumlid Mon-Amietje's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik heb ook al gehoord dat vb een chip dat in de nek geplaatst is die verschuift waardoor het paard (door de pijn) problemen krijgt aan zijn nek, de rug ect.

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Wist ik niet Mon-Amietje..van die kanker ook niet trouwens...wat sneu!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

blij dat mn poownie nog altijd chip-loos is. Moet nog steeds wel zn dna laten registreren, maja dat komt wel.
    Op het moment kunnen ze me niet eens uitleggen waarom ik moet chippen of dna moet laten registreren, terwijl hij getatoëerd is, de tatoeage duidelijk leesbaar is, én het nummer in zijn paspoort staat... Dus zodra ze me dat duidelijk uit kunnen leggen (en niet met het standaard-antwoord "jamaar dat mag niet meer" want daar heb ik niks aan) óf zodra de tatoeage niet meer goed leesbaar is, zal ik zn dna wel laten registreren.

Ga ook zeker nog even dat hele artikel lezen... vanavond msischien, of morgen.. Nu ff geen tijd.

In elk geval bedankt voor dit topic!

Groetjes, Lacuna

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

altijd als ik dit soort dingen lees wil ik die chip weer uit me pony laten halen

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten