Resistentie kan alleen ontstaan mits aan een aantal voorwaarden wordt voldaan, door gewoon goed te ontwormen (en te zorgen dat je mede weidegebruikers dat ook doen) komt er geen resistentie. In de basis is resistentie van mens en dier altijd terug te voeren op onderdosering.
Verder geloof ik niet in mestmonster onderzoek. Darmparasieten leven op een bepaald oppervlak, zo kan dus iedere vijg een verschillend aantal wormen/eitjes bevatten. Nee sorry, ik neem niet het risico op een wormbesmetting met mestonderzoek wat niet 100% waterdicht is. Ik ontworm dan liever regelmatig, met een goed middel in de juiste dosering.

Antwoord met Citaat
.

Ook omdat de mensen die zich met parasitologie bezig houden er vaak een hele andere mening op na houden dan de mensen die klinisch bezig zijn. De eersten raden aan minstens één keer per jaar praziquantel te gebruiken tegen lintwormen en de tweede zeggen dat lintwormen nauwelijks voorkomen en dan nog alleen maar op hele specifieke plekken in nederland...
. Op pn staat een prima uitleg wat resistentie is en wat we eraan kunnen doen. vervelend dat jij een slechte ervaring hebt met eitellingen, maar ik denk dat ze in het algemeen toch wel een redelijke indicatie geven.
Bladwijzers