Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: cursus bekappen zinvol>??

  1. #16

    Re: cursus bekappen zinvol>??

    ik was van plan een cursus te doen maar kan niet tegen dode paardenbenen... ik heb paardenhouderij gedaan en toen kregen we ook cursus bekappen maar binnen vijf minuten stond ik zwaar misselijk buiten en heb het ook niet gedaan.

    de mevrouw van pn raadde me daarom aan zo'n pakket thuis te laten sturen, het te leren en pien van sh langs te laten komen om mij op malik les te geven... dit vind ik echter nog enger dan dode paardenbenen dadelijk maak ik zijn hoef nog kapot

  2. #17
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: cursus bekappen zinvol>??

    In principe schijn je het wel te kunnen leren van die cursus. Ik heb zelf een driedaagse strassercursus gedaan, maar bekap nog wel onder begeleiding. Eens in de 3 maanden komt er iemand kijken. De cursus is zinvol, maar het meest leer je toch door het daarna echt zelf te doen. Ik heb zelf geen ervaring met de nb cursus, maar ik zou toch zeker eens in de paar maanden iemand laten controleren in het begin. Verder leer je zeker wel meer dan alleen wat bijvijlen.

    Het lijkt mij wel zinnig om te doen dus.

  3. #18

    Re: cursus bekappen zinvol>??

    Ik heb de NB cursus van PN gedaan en doe het al jaren zelf bij meerdere paarden.

    Het is ook gewoon een kwestie van 'talent'. Je hebt de handigheid of niet. Sommige mensen kunnen gewoon de vijl echt niet hanteren, die duwen of te hard of te zacht waardoor ze er niks afkrijgen.

    Het is veel kijken en veel doen!
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  4. #19
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: cursus bekappen zinvol>??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
    In principe schijn je het wel te kunnen leren van die cursus. Ik heb zelf een driedaagse strassercursus gedaan, maar bekap nog wel onder begeleiding. Eens in de 3 maanden komt er iemand kijken. De cursus is zinvol, maar het meest leer je toch door het daarna echt zelf te doen. Ik heb zelf geen ervaring met de nb cursus, maar ik zou toch zeker eens in de paar maanden iemand laten controleren in het begin. Verder leer je zeker wel meer dan alleen wat bijvijlen.

    Het lijkt mij wel zinnig om te doen dus.
    Roerend mee eens!
    Ik ben trouwens eerst zelf begonnen (enigszins noodgedwongen) en heb pas later de Strassercursus gedaan.
    Maar laat je begeleiden!!!
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  5. #20
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: cursus bekappen zinvol>??

    En als je je dan laat begeleiden en het gaat allemaal goed, dan zal je paard betere hoeven krijgen dan voorheen aangezien het regelmatig bekappen toch wel zaak is. Het kan vast wel zonder begeleiding, maar er zijn altijd dingen die je zelf over het hoofd ziet of periodes waarin de voeten heel droog zijn waardoor je minder goed snijdt.

  6. #21
    Actief Forumlid saskia's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Betuwe
    Berichten
    278

    Re: cursus bekappen zinvol>??

    Ik heb een cursus gevolgd bij Wout Overbeeke http://www.horsesgonatural.com . Hij komt elke 2 maanden mijn paarden bekappen en tussendoor houd ik het zelf bij. Ik vind het best zwaar werk, vooral Vigo z'n hoeven zijn zo hard, dus ik ben blij dat Wout regelmatig komt. In de toekomst (voorlopig nog niet want in ben zwanger) wil ik de hoeven wel meer zelf bij gaan houden en Wout dan steeds minder vaak laten komen en hem dan enkel ter controle laten komen.

  7. #22
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: cursus bekappen zinvol>??

    Ik krijg nu 4x per jaar 'controle' en daar voel ik me heel wel bij. Misschien dat ik volgend jaar naar 2x ga, maar minder zal het zeker niet worden. Met maar 1 paard doe ik nou eenmaal veel minder snel ervaring op dus foutjes kunnen er zo in sluipen.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  8. #23
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: cursus bekappen zinvol>??

    Klopt, met een paard doe je inderdaad niet veel ervaring op. Buitendat is dat stukje controle ook wel fijn voor jezelf ter bevestiging. Buitendat weet je zelf hoe er moet worden in normale gevallen, maar niet als iets afwijkt.

  9. #24
    Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Zwartewaal
    Berichten
    851

    Re: cursus bekappen zinvol>??

    Ik heb in januari 2006 ook de cursus gevolgd bij PN.
    Vervolgens ben ik zelf aan de slag gegaan. Als je voornamelijk vijlt en niet te veel in 1 x weg snijdt, dan kan er weinig fout gaan. Ik heb de cursus destijds met een stalgenootje gedaan en vooral in het begin hebben we elkaar een beetje geholpen.

    Sindsdien doe ik mijn paarden zelf, in het begin regelmatig laten controleren. In maart is Simon Lingbeek nog langsgeweest en alles was prima. Hoefjes zoals ze horen te zijn.

    Sinds ik ze zelf om de 2 weken bijvijl zien de hoeven er veel beter uit. Geen scheuren en brokkels meer en lopen als een tierelier!!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •