Grappige discussie dit....ik heb al eens een soortgelijke discussie gehad op het Nevzorov forum waar de meeste mensen zwaar anti Parelli zijn.
Ik heb geen fries laat ik dat voorop stellen, het is een hele doodgewone doorsnee KWPN![]()
Mijn oude oude merrie die ik hiermee bedoel is (liever gezegd was) een heel gesloten paard. Zij reageerde altijd door zich af te sluiten en wel met zo'n loden deur dat er echt niemand meer inkwam en het paard echt soms depressief was.
Juist doordat ik Parelli ben gaan doen (en ik ben net als Mafhaf geen Parelli die hard om het maar zo te noemen) is dit paard helemaal uit haar isolement gekomen.....Dit paard is vrolijk, wil spelen, rent me achterna, komt naar me toe om wat te gaan doen.....en heeft echt niet meer van die depressieve afsluit buien. Dat zal wel niet door Parelli an sich komen maar door mijn verandering van houding, maar daar is Parelli wel het beginpunt van geweest.
Ik doe op dit moment bar weinig met de "echte" Parelli games maar ze is nog steeds happy de peppy en ik heb een beter contact met haar dan ooit tevoren, onze band wordt alleen maar beter.
Geloof dat ik er een hekel aan heb om een bepaald kenmerk aan een ras te verbinden....paarden zijn in mijn ogen individuen ongeacht welk ras net als mensen. En dan zullen er doorslaggevende karakterkenmerken per ras zijn, maar je moet altijd naar het paard blijven kijken en niet naar het paardenras. Maar goed dit is mijn bescheiden mening![]()
Bladwijzers