hahaha, ja je hebt gelijk.
ik zat al te denken van hoe ik dat bondje moet maken hahaha.
bedankt voor de info, ik ga eerst dat bondje kopen en dan zien we weer verder.
super![]()
hahaha, ja je hebt gelijk.
ik zat al te denken van hoe ik dat bondje moet maken hahaha.
bedankt voor de info, ik ga eerst dat bondje kopen en dan zien we weer verder.
super![]()
BonTje...bonTje!! Anders komt Elz vd Z weer langs!
May the horse be with you!
![]()
oja, schrijffoutje![]()
He carola,
jouw probleem(pje) hoor ik voor het eerst.
Mijn pony(s) hebben ook verschrikkelijk veel haar, zowel baard als de rest van het hoofd maar nergens last van. Er rijden ook diverse andere mensen op tinkers, fjorden, friezenen ijslanders, bij iedereen wel bekend dat daar ook flinke baarden op kunnen zitten nog nooit iemand over gehoord.
Het zou kunnen dat het hoofdstel niet helemaal goed zit, maar kan ik zo niet boordelen natuurlijk. Schuift het als je stuurd? En aan één kant klinkt erg appart, welllicht houdt ze haar hoofd scheef of trekt ze meer aan die kant waardoor jij veel corrigeerd?? Loopt ze scheef met hoofd, nek of misschien haar hele lijf??? Of zit/beweeg jij scheef waardoor je aan één zijde onbewust meer "rommeld" met de teugel??
Ik doe maar een aantal suggesties....Ik ken je natuurlijk niet en je paardje ook niet laat staan hoe jullie rijden....
Hiermee veroordeel ik dus niet je manier van rijden of zo maar probeer te denken wat de oorzaak zou zijn.
Het ringetje zit nl niet direct tegen het paard aan er zit een stuk leer tussen dus Vandaar dat ik dit lastig vind om te volgen.
Je kunt natuurlijk ook zoals mafhaf zegt een bondje gebruiken maar ik zou toch eerst even verder naar de oorzaak kijken, voor de zekerheid.
hoiinger,
ik snap dat je de oorzaak zoekt, ik ook.
het kan zijn dat ik idd meer met die teugel doe ofzo, maar dat heb ik dan niet in de gaten.
het hoofdstel schuift inderdaad wat omhoog als ik rijd. de neusriem is net wat te los, maar er zit geen gaatje meer.
ik zal van de week wel eens wat foto's maken.
ik snap niet wat je bedoeld met dat er een leetje tussen de ring en het paardzit, want dat zit er niet.
ik heb even op jouw site gekeken en ik denk dat de huis opfrommeld als ik aan de teugel "trek" en daardoor door de ring schiet?
de haren tenminste.
ik zal er nog wel eens kritisch naar kijken.
ik vindt het trouwens ook raar dat het maar aan 1 kant is.
Mafhaf zegt bonTTTTTTje hoorOorspronkelijk Geplaatst door inger
![]()
May the horse be with you!
ja er zijn altijd mensen die het TE BONT maken...hahahahahaha
Er zijn vele varianten te vinden...hihhihhi
Ik ken de foto's hoor...nik...
nik...heel veel lol....
als het maar werk toch???
zo, ik heb net een bonttttje gekocht, ik ga hem vanavond uitproberen.
het is zo'n hele dikke schapenvacht en het ziet er wel een stuk vriendelijker uit.
ik ben benieuwd.
ook zag ik 2 boeken waar hier nogal eens over gesproken wordt van parelli en inge teblick.
dus heb ook meteen weer wat leesvoer
als ik eraan denk zalik vanavond een foto maken van mijn hoofdstel en zal ik die hier plaatsen.
wie weet zit ie wel verkeerd?
Ik zat zo'n beetje mee te lezen en vroeg me plots iets af.
Kan het soms zijn dat je zelf langs een kant vast zit waardoor je net die kant meer vast gaat houden. Misschien onbewust? Als dat zo is dan zou het kunnen zijn dat daarom de haren daar meer slijten.
Toen ik na bijna een jaar terug les kreeg wees de lesgeefster er mij op dat ik links veel te gemakkelijk vast hou waardoor ik onbewust men paard hinderde.
Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
Joni Bentley
ja, dat zou ook best kunnen, ik zit ook wat scheef merk ik. (moet elke keer recht gaan zitten.)
bij deze de foto's:
hier kan je het plekje goed zien.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TUXLZ8NS
een foto van voren.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7NWBQAD7
een close up van wat er gebeurd als ik aan de teugel zit. zoals je ziet wordt de ring dan een stukje naar achteren getrokken waardoor de haren mee gaan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RKYM3ZYG
foto van de rechterkant waarniks aan is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OMTBXE3E
misschien zien jullie iets raars?
zit het hoofdstel niet goed?
(sorry, krijg de foto's niet zichtbaar.)
een foto van voren.
een close up van wat er gebeurd als ik aan de teugel zit. zoals je ziet wordt de ring dan een stukje naar achteren getrokken waardoor de haren mee gaan.
foto van de rechterkant waarniks aan is.
Ik vind de neusriem zo laag zitten. Nu met het bontttttje (hemel wat een lelijk ding trouwens.. tis net een pluk watten) lijkt het helemaal laag
ja, het bontje is wel erg groot. maar ze hadden er verder niet veel in.
anders hadden ze alleen nog een heel dun bontje, dat vondt ik ook niks.
dus hij zit te laag?
ik heb even op de site van bitloosrijden gekeken en op sommige foto's hangt het hoofdstel net zo laag als de mijne (ook op de beginpagina) en op andere hangt hij weer hoger.
dus, de vraag: moet ie hoger of is het zo goed?
Ik zou hem echt wat hoger hangen hoor! Moeilijk inschatten zo met je bonttttje (:wink) maar Ã*ls ik dan een schatting doe, toch zeker twee vingers breed omhoog!
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Als je hem omhoog doet, ga je het probleem dan niet vergroten?
Ik dacht dat bij dit type hoofdstel de neusriem niet te hoog mocht zitten, recht op het neusbeen.
Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
Joni Bentley
Bladwijzers