Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: enkele boeken

  1. #1
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    enkele boeken

    Ik ben gisteren in de standaard boekhandel geweest en heb daar enkele leuke boeken gevonden. Kent iemand deze boeken? En wat vinden jullie ervan?

    Paardentypen van Eric Laarakker: gaat over de 5 elementen: vuur, aarde, metaal, water en hout.
    Ik was eigenlijk wel vrij benieuwd geworden naar het boek na de test te doen waar in dit topic naar verwezen wordt: http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopi ... highlight=

    paardenpersoonlijkheden van Leus Ferdinant Hempfling
    'k moet hier nog in beginnen lezen. Ik hoop dat het wat de moeite waard is

    Natuurlijk paardhouden van Jo Bird (met bijdragen van Pat parelli). Ook hier moet 'k nog aan beginnen... Voor zover 'k gezien heb gaat het over wat Nh nu eigenlijk juist is, en hoe je paard zo natuurlijk mogenlijk kan houden...
    Hoop echt dat het de moeite is...

    Iemand bekend met deze boeken?

  2. #2
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: enkele boeken

    Die natuurlijk paardhouden heb ik hier thuis. Vond het eerst zwaar tegenvallen. Maar uiteindelijk vond ik het toch wel een aardig boek om te lezen. Stel je van de bijdrage van pat parelli niet teveel voor. Veel meer dan foto's is er niet te lezen over hem

  3. #3
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: enkele boeken

    Ik heb net Paardenpersoonlijkheden van KLAUS Ferdinand Hempfling voor de tweede maal gelezen (na twee jaar of zo) en ik heb er enorm veel uit geleerd, hij is dubbel zo interessant als twee jaar geleden! Maar natuurlijk, op z'n Hempflings: heel zweverig. En geen handleiding, ik ben er maar wat mee dankzij Parelli, anders kan ik er niets mee aanvangen, want hij legt het niet uit.

    xxx julieke

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: enkele boeken

    ik ken ze alledrie niet. lees voornamelijk op internet, en heb wel de level1 van parelli hier liggen. verdre nog wel een paar boeken, maar vind alles steeds zo tegenvallen en dan vind ik de boeken het geld niet waard. ik heb tot nu toe te vaak spijt gehad van boeken over paarden, dus koop ze niet meer.
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  5. #5
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: enkele boeken

    heb ondertussen al het boek paardentypen uit van Erik Laarakker.. Ik heb met steeds groeiende verbazing het boek zitten lezen. Er is me héél véél duidelijk geworden over m'n paard!
    dit boek vind 'k zeker en vast wel een aanrader!!!!

  6. #6

    Re: enkele boeken

    Kun je iets meer over dat boek van Laarakker vertellen willeke?
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

  7. #7
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: enkele boeken

    het boek geeft héél veel informatie over de verschillende types paarden: zowel over het karakter, over de huisvesting, over de omgang met zulke paarden en je kan zelfs nagaan wat voor ruiter je zelf bent. Er staat ook een test in (dezelfde als op de website van de vijf elementen) zodat je kan bepalen tot welk type jou paard behoort.

  8. #8

    Re: enkele boeken

    dank je, klinkt zeker interessant! Ga 'm maar eens op mijn "als ik weer geld heb"-lijstje zetten
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

  9. #9
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: enkele boeken

    hahaha heb je ook zo'n lijstje ik heb er hier ook zo eentje het hangt in plakbriefjes aan m'n bureau hahaha

  10. #10
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re: enkele boeken

    Zijn de Laarakker-paarden-persoonlijkheden alleen op gedrag gebaseerd of op uiterlijkheden zoals bij Hempfling?
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  11. #11
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: enkele boeken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yulia
    Zijn de Laarakker-paarden-persoonlijkheden alleen op gedrag gebaseerd of op uiterlijkheden zoals bij Hempfling?
    alleen op gedrag....

  12. #12

    Re: enkele boeken

    Paardenpersoonlijkheden heb ik, vind het een goed boek! Heel interessant. Maar ik kan er zelf niet zoveel mee, is WEL min of meer een handleiding maar echt op zn Hempflings.
    En die van Eric Laarakker kreeg ik op school te zien, leek me wel boeiend en na de verhalen hier helemaal. Toch maar naar op zoek dus!
    Surrender to fun!

  13. #13
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re: enkele boeken

    Het boek Paardentypen van Eric Laarakker heb ik vandaag gekocht. Ik ben er een beetje sceptisch over om dieren en mensen in types in te delen. Ik ben bang dat mensen te veel kijken naar wat bij het type past en daardoor het paard zelf niet werkelijk meer zien.
    Eerst het boek maar lezen......
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  14. #14
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: enkele boeken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yulia
    Het boek Paardentypen van Eric Laarakker heb ik vandaag gekocht. Ik ben er een beetje sceptisch over om dieren en mensen in types in te delen. Ik ben bang dat mensen te veel kijken naar wat bij het type past en daardoor het paard zelf niet werkelijk meer zien.
    Eerst het boek maar lezen......
    tjah ik denk dat je daar enkel jezelf daarmee bedriegt dan... en je je paard enorm teleurstelt omdat je hem alleen maar wil zien zoals jij het zou willen... Wat ik geweldig vind is dat je je paard van type kan zien veranderen door training en grondwerk!

  15. #15
    barbarosa
    Guest

    Re: enkele boeken

    hey,
    ik heb het boek "natuurlijk paard houden" van Jo Bird.Ik vind het niet helemaal over NH gaan,en vind van sommige dingen die er in staan ook echt nix aan..Maar daar moet je zelf over oordelen.
    Maar ben toch heel blij dat ik het boek heb!Onder andere omdat er veel uitleg instaat over welke kruiden en planten goed zijn voor paarden en waar ze goed voor zijn,zo staan er ook alternatieve geneeswijzen in.
    Ik heb hem ook in de standaard boekhandel gekocht (in hasselt,zie dat je daar ook woont.. )


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •