Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 30

Topic: Hout knagen door tandproblemen?

Hout knagen door tandproblemen?

Om maar even verder te denken dan alleen verveling (zie topic anti-verveeltips gezocht) Ik kreeg vandaag van iemand te horen dat Fjalar misschien wel last van zn tanden zou kunnen hebben omdat hij graag stalletjes en palen knaagt. (Had ik zelf een beetje naar de achtergrond verdrongen, van "zal wel niet" )
    Kan het zijn dat hij al aan het wisselen is? (Hij is nu 2) Of dat er nog kiezen door moeten komen? Haken aan z'n kiezen lijkt me onwaarschijnlijk, hij heeft verder geen problemen met eten.
    Wat denken jullie? Moet ik er een keer een tandarts op af sturen of verder zoeken naar anti-verveeltips (of allebei )?
    Surrender to fun!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Hout knagen door tandproblemen?

JA!!! Dat kan zeker. Lijkt me een goed idee om er naar te laten kijken. Tot hij een jaar of 5 is kan je dat 2 x per jaar laten doen, om dopper eraf te helpen, en in de gaten te houden dat het wisselen goed verloopt. Goed idee! Dat kan zeker ook verklaren waarom hij wat te happen zoekt.

Doe maar allebei

Ik heb ook gehoord dat knagen aan hout een tekort aan ruwvoer kan betekenen.
    Don't dream your life, live your dream!

Met ongeveer 12 uur per dag ruwvoer kan het toch haast geen tekort zijn lijkt me. Of wel?
    Surrender to fun!

Hier langs de beken hebben ze overal de knotwilgen opnieuw geknot.
    Ik heb gisteren een hele lading takken meegenomen en in de paddock gegooid. Vanmorgen... alles weg!

Ga straks nog maar even wat halen denk ik.. nu met een aanhanger.

Wauw! Stuur ook maar een lading hierheen dan Mijn halve berkenbomen zijn ook spoorloos verdwenen.
    Surrender to fun!

Kijk hoe cute..

ik wist niet dat aan hout knagen ook door tand problemen kon komen.

toen ik sugar net had was die een echte binnenhuisarcitekt. ook bij de vorige eigenaar.
    toen stond die ook de hele dag op stal en kreeg die maar 2 keer per dag hooi. toen is de tandarst langs geweest en toen werd het inderdaad minder.

nu staat die zomers 24/7 buiten en
    s`winter s`nacht binnen en overdag buiten en 4 keer per dag hooi.
    nu dat die het nog afentoe. is denk ik een aanwensel.
    nog wel hij wil ook alles in zijn mond hebben.om te kijken wat het is

trea die foto`s zijn inderdaad cute.
    vooral die foto als ze met de ogen dicht aan het knabelen is.
    ook gelijk een goeden tip
    Sugar in mijn hart Chitto in de weide

Tja in principe moeten paarden constant aan ruwvoer kunnen maar ja...
    Ik geef maar gewoon een reden voor houtknagen hé, weet niet of dit de reden bij jou is.
    Don't dream your life, live your dream!

Ach wat genieten ze ervan Slepen ze de takken ook door de hele paddock? En gooien ze ermee naar elkaar? (Ja, Fjalar is very creatief )

En parel, natuurlijk is de hele dag ruwvoer het fijnst maar dat heb ik niet alleen voor het zeggen.. Als het aan mij lag, hadden ze al veel meer!
    Surrender to fun!

hihi die van ons hebben een halve boom opgegeven, het gaas was er af....dus een feesie..de boer was er wel blij mee, wil graag dat de boom dood gaat dan mag ie officeel verwijderd worden...alleen wij vonden het niet ideaal. Ze aten een beetje te veel naar ons idee. Het was een populier trouwens, rare smaak die jongens...
    Inmiddels weer een nieuw gaasje omgedaan.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik gooi ook takken en boompjes in de paddock en dan knagen ze heerlijk zoals bij Trea's foto's, maar wat ik me daarbij wel afvraag: krijgen ze zo niet veel zand binnen??

oh ja.... voordat mensen vanalles in de paddock gooien: geen groenblijvers erin, ook geen stammetjes daarvan; giftig!

Wat voor hout kan je veilig geven eigenlijk? Berk en wilg weet ik, maar verder...

En voor het stalletje wil ik maar is een goede anti-bijt spray aanschaffen. Maar wat is goed? Die ik heb werkt dus voor geen meter. Iemand tips?

En verder, weet iemand een goede tandarts in de buurt van Wageningen?

Zo dat waren mijn vraagjes voor nu wel weer even
    Surrender to fun!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    En voor het stalletje wil ik maar is een goede anti-bijt spray aanschaffen. Maar wat is goed? Die ik heb werkt dus voor geen meter. Iemand tips?
    cribox helpt bij onze paarden niet. Iets op basis van hertshoornolie wel. PHB spray heb ik. Dat stinkt echt verschrikkelijk adembenemend, maar ze blijven we wel vanaf!
    (Ik sprayde het op het dek van Anita, daar zat Vash steeds van de eten. Kostte me vorig jaar 5 (!) dekens. Voor een paard dat niet eens van mij is .... Heb dus nu een Renco deken gekocht en die krijgt ie niet stuk, maar dat terzijde )

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten